Na łące.
Materiał Edukacyjny, Autor: Monika Maryniak , Szkoła Podstawowa im. Polskich Sportowców w Tarchałach WielkichPoziom nauczania |
0/5
Uczniowie klasy IV wraz z nauczycielem wybrali się na lekcję w terenie. Uczniowie na pobliskich łąkach poszukiwali najczęściej występujące gatunki roślin, poszukiwali w atlasach wiadomości na ich temat oraz określali ich znaczenie dla człowieka.
Lekcja przyrody w terenie, to wspaniała okazja, aby poznawać i badać świat wszystkimi zmysłami, selekcjonując zdobyte informacje i trafnie je wartościując.
- Klasy (IV-VIII)
Przyroda
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Poszanowanie przyrody.
Uczeń zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności.
Uczeń zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności.
Treści nauczania:
Uczeń nazywa zmysły człowieka i wyjaśnia ich rolę w poznawaniu przyrody, stosuje zasady bezpieczeństwa podczas obserwacji przyrodniczych;
Uczeń podaje przykłady przyrządów ułatwiających obserwację przyrody (lupa, mikroskop, lornetka), opisuje ich zastosowanie, posługuje się nimi podczas prowadzonych obserwacji;
Uczeń obserwuje i nazywa typowe organizmy lasu, łąki, pola uprawnego;
Uczeń obserwuje i nazywa typowe rośliny i zwierzęta żyjące w jeziorze lub rzece, opisuje przystosowania ich budowy zewnętrznej i czynności życiowych do środowiska życia;