Szlakiem niejednej historii w Dolinie Baryczy i dalej ...
Materiał Edukacyjny, Autor: Jolanta Cwenar , Technikum Leśne w Miliczu im. prof. Władysława JedlińskiegoPoziom nauczania |
0/5
Rozwijanie zainteresowań obejmujących dzieje, tradycje, kulturę Ziemi Milickiej i sąsiednich regionów. Zajęcia terenowe dają możliwość poszerzenia wiedzy zdobywanej na lekcjach historii, wiedzy o społeczeństwie, wiedzy o kulturze, przyrody.
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń uzasadnia konieczność ochrony przyrody.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
Geografia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kształtowanie postaw.
Łączenie racjonalności naukowej z refleksją nad pięknem i harmonią świata przyrody
oraz dziedzictwem kulturowym ludzkości.
Kształtowanie postaw.
Przyjmowanie postawy szacunku do środowiska przyrodniczego i kulturowego oraz
rozumienie potrzeby racjonalnego w nim gospodarowania.
Kształtowanie postaw.
Rozwijanie w sobie poczucia tożsamości oraz wykazywanie postawy patriotycznej, wspólnotowej i obywatelskiej.
Kształtowanie postaw.
Kształtowanie pozytywnych – emocjonalnych i duchowych – więzi z najbliższym otoczeniem, krajem ojczystym, a także z całą planetą Ziemią.
Kształtowanie postaw.
Rozwijanie postawy współodpowiedzialności za stan środowiska geograficznego, kształtowanie ładu przestrzennego oraz przyszłego rozwoju społeczno-kulturowego i gospodarczego „małej ojczyzny”, własnego regionu i Polski.
Kształtowanie postaw.
Przełamywanie stereotypów i kształtowanie postawy szacunku, zrozumienia, akceptacji i poszanowania innych kultur przy jednoczesnym zachowaniu poczucia wartości dziedzictwa kulturowego własnego narodu i własnej tożsamości
Treści nauczania:
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Chronologia historyczna.
Umieszczanie procesów, zjawisk i faktów historycznych w czasie oraz porządkowanie ich i ustalanie związków przyczynowo- skutkowych.
Chronologia historyczna.
Dostrzeganie zmiany w życiu politycznym i społecznym oraz ciągłości w rozwoju kulturowym.
Analiza i interpretacja historyczna.
Dostrzeganie potrzeby poznawania przeszłości dla rozumienia procesów zachodzących we współczesności.
Treści nauczania:
Wiedza o społeczeństwie (Klasa (VIII))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza i rozumienie.
Uczeń wyjaśnia podstawowe prawidłowości życia społecznego, w tym funkcjonowania grup społecznych oraz społeczności lokalnej i regionalnej oraz wspólnoty etnicznej i państwowej.
Rozumienie siebie oraz rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów.
Uczeń powiększa treść własnej tożsamości lokalnej, regionalnej, etnicznej i obywatelskiej.
Treści nauczania:
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Geografia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Wiedza o kulturze
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Wiedza o społeczeństwie
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania: