Szlakiem niejednej historii w Dolinie Baryczy i dalej ...
Materiał Edukacyjny, Autor: Jolanta Cwenar , Technikum Leśne w Miliczu im. prof. Władysława Jedlińskiego| Poziom nauczania |     | 




 0/5
 0/5Rozwijanie zainteresowań obejmujących dzieje, tradycje, kulturę Ziemi Milickiej i sąsiednich regionów. Zajęcia terenowe dają możliwość poszerzenia wiedzy zdobywanej na lekcjach historii, wiedzy o społeczeństwie, wiedzy o kulturze, przyrody. 
					
					
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
Biologia
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń uzasadnia konieczność ochrony przyrody.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń opisuje  i  prezentuje  postawę  i  zachowania  człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
						
						Geografia
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								Kształtowanie postaw. 
Łączenie  racjonalności  naukowej  z  refleksją  nad  pięknem  i  harmonią  świata  przyrody 
oraz dziedzictwem kulturowym ludzkości.
Kształtowanie postaw. 
Przyjmowanie  postawy  szacunku  do  środowiska  przyrodniczego  i  kulturowego  oraz 
rozumienie potrzeby racjonalnego w nim gospodarowania.
Kształtowanie postaw. 
Rozwijanie  w  sobie  poczucia  tożsamości  oraz  wykazywanie  postawy  patriotycznej, wspólnotowej i obywatelskiej.
Kształtowanie postaw. 
Kształtowanie  pozytywnych  –  emocjonalnych  i  duchowych  –  więzi  z  najbliższym otoczeniem, krajem ojczystym, a także z całą planetą Ziemią.
Kształtowanie postaw. 
Rozwijanie  postawy  współodpowiedzialności  za  stan  środowiska  geograficznego, kształtowanie  ładu  przestrzennego  oraz  przyszłego  rozwoju  społeczno-kulturowego i gospodarczego „małej ojczyzny”, własnego regionu i Polski.
Kształtowanie postaw. 
Przełamywanie stereotypów i kształtowanie postawy szacunku, zrozumienia, akceptacji i poszanowania  innych  kultur  przy  jednoczesnym  zachowaniu  poczucia  wartości dziedzictwa kulturowego własnego narodu i własnej tożsamości
Treści nauczania:
						
						Historia
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								Chronologia historyczna. 
Umieszczanie procesów, zjawisk i faktów historycznych w czasie oraz porządkowanie ich i ustalanie związków przyczynowo- skutkowych.
Chronologia historyczna. 
Dostrzeganie  zmiany  w  życiu  politycznym  i  społecznym  oraz  ciągłości  w  rozwoju kulturowym. 
Analiza i interpretacja historyczna. 
Dostrzeganie  potrzeby  poznawania  przeszłości  dla rozumienia  procesów zachodzących we współczesności.
Treści nauczania:
						
						Wiedza o społeczeństwie (Klasa (VIII))
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								Wiedza i rozumienie.
Uczeń wyjaśnia podstawowe prawidłowości życia społecznego, w tym funkcjonowania grup społecznych  oraz  społeczności  lokalnej  i  regionalnej  oraz  wspólnoty etnicznej i państwowej.
Rozumienie siebie oraz rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów.
Uczeń powiększa treść własnej tożsamości lokalnej, regionalnej, etnicznej i obywatelskiej.
Treści nauczania:
						
						Biologia
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								
						Treści nauczania:
						
						Geografia
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								
						Treści nauczania:
						
						Historia
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								
						Treści nauczania:
						
						Wiedza o kulturze
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								
						Treści nauczania:
						
						Wiedza o społeczeństwie
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								
						Treści nauczania:
						
						 
						 
							 
						 
						 
								 
								 
								 
								 
										 
										 
										 
										 
										
 
					 
				