Grabek przedstawia.
Materiał Edukacyjny, Autor: Justyna Kalka , Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Jana Pawła II w TwardogórzePoziom nauczania |
0/5
Czytanie i omawianie legend związanych z Doliną Baryczy,
- Klasy (IV-VI)
Język polski
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kształcenie literackie i kulturowe.
Wyrabianie i rozwijanie zdolności rozumienia utworów literackich oraz innych tekstów kultury.
Kształcenie literackie i kulturowe.
Znajomość wybranych utworów z literatury polskiej i światowej oraz umiejętność mówienia o nich z wykorzystaniem potrzebnej terminologii.
Kształcenie literackie i kulturowe.
Rozwijanie zdolności dostrzegania wartości: prawdy, dobra, piękna, szacunku dla
człowieka i kierowania się tymi wartościami.
Kształcenie literackie i kulturowe.
Kształcenie postawy szacunku dla przeszłości i tradycji literackiej jako podstawy tożsamości narodowej.
Kształcenie językowe.
Rozwijanie rozumienia wartości języka ojczystego oraz jego funkcji w budowaniu
tożsamości osobowej ucznia oraz wspólnot: rodzinnej, narodowej i kulturowej.
Tworzenie wypowiedzi.
Kształcenie umiejętności wygłaszania, recytacji i interpretacji głosowej tekstów mówionych, doskonalenie dykcji i operowania głosem.
Treści nauczania:
Komunikacja językowa i kultura języka.
Uczeń identyfikuje nadawcę i odbiorcę wypowiedzi.
Czytanie utworów literackich.
Uczeń charakteryzuje podmiot liryczny, narratora i bohaterów w czytanych utworach.
Elementy retoryki.
Uczeń rozróżnia argumenty odnoszące się do faktów i logiki oraz odwołujące się do emocji.