Ludzie baryczańskich lasów..
Materiał Edukacyjny, Autor: Barbara Franc , Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Jana Pawła II w TwardogórzePoziom nauczania |
0/5
Pogadanka z pracownikami Nadleśnictwa Oleśnica w ramach doradztwa zawodowego - zalety i wady zawodu leśnika.
Przejazd myśliwską podwózką do lasu, wysypanie na pasach zaporowych zebranej żywności dla zwierząt.
Spotkanie z myśliwymi i leśnikiem w lesie - podnoszenie wiedzy o regionie, tradycje i gwara myśliwska.
Integracja przy ognisku w parku w Goszczu.
- Klasy (VII-VIII)
Geografia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza geograficzna.
Poznanie głównych cech środowiska geograficznego Polski, własnego regionu oraz najbliższego otoczenia – „małej ojczyzny”, a także wybranych krajów i regionów Europy oraz świata.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Korzystanie z planów, map, fotografii, rysunków, wykresów, diagramów, danych statystycznych, tekstów źródłowych oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu zdobywania, przetwarzania i prezentowania informacji geograficznych.
Kształtowanie postaw.
Kształtowanie poczucia dumy z piękna ojczystej przyrody i dorobku narodu.
Treści nauczania:
Uczeń czyta treść mapy Polski czyta treść mapy lub planu najbliższego otoczenia szkoły, odnosząc je do elementów środowiska geograficznego obserwowanych w terenie.
Uczeń wyznacza w terenie współrzędne dowolnych punktów (za pomocą mapy lub GPS).
Uczeń rozróżnia rodzaje lasów w Polsce (na podstawie filmu, ilustracji lub w terenie) oraz wyjaśnia zróżnicowanie przestrzenne wskaźnika lesistości Polski.
Uczeń przyjmuje postawę współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego Polski.
Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania: