BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

Legendy z DB

Materiał Edukacyjny, Autor: Renata Woroniak , Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Jana Pawła II w Twardogórze
Poziom nauczania
 0/5
Dzięki propozycji zadań uczniowie wskazują czego dotyczy legenda, jakie są elementy prawdy historycznej, a które elementy są niezwykłe lub fantastyczne
PLIKI ZASOBU
 
( 33 KB .ODT )
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
SŁOWA KLUCZOWE
  • Klasy (IV-VI)
  • Język polski
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Kształcenie literackie i kulturowe. Znajomość wybranych utworów z literatury polskiej i światowej oraz umiejętność mówienia o nich z wykorzystaniem potrzebnej terminologii.
    Kształcenie językowe. Rozwijanie rozumienia twórczego i sprawczego charakteru działań językowych oraz formowanie odpowiedzialności za własne zachowania językowe.
    Treści nauczania:
    Czytanie utworów literackich. Uczeń charakteryzuje podmiot liryczny, narratora i bohaterów w czytanych utworach.
    Czytanie utworów literackich. Uczeń nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst.
    Czytanie utworów literackich. Uczeń objaśnia znaczenia dosłowne i przenośne w tekstach.
    Czytanie utworów literackich. Uczeń rozpoznaje czytany utwór jako baśń, legendę, bajkę, hymn, przypowieść, mit, opowiadanie, nowelę, dziennik, pamiętnik lub powieść oraz wskazuje jego cechy gatunkowe; rozpoznaje odmiany powieści i opowiadania, np. obyczajowe, przygodowe, detektywistyczne, fantastycznonaukowe, fantasy.
  • Klasy (VII-VIII)
  • Język polski
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Kształcenie literackie i kulturowe. Znajomość wybranych utworów z literatury polskiej i światowej oraz umiejętność mówienia o nich z wykorzystaniem potrzebnej terminologii.
    Kształcenie językowe. Rozwijanie rozumienia twórczego i sprawczego charakteru działań językowych oraz formowanie odpowiedzialności za własne zachowania językowe.
    Treści nauczania:
    Czytanie utworów literackich. Uczeń wskazuje elementy dramatu (rodzaj): akt, scena, tekst główny, didaskalia, monolog, dialog.
    Czytanie utworów literackich. Uczeń określa w poznawanych tekstach problematykę egzystencjalną i poddaje ją refleksji.
    Czytanie utworów literackich. Uczeń rozróżnia gatunki epiki, liryki, dramatu, w tym: pamiętnik, komedia, fraszka, sonet, pieśń, tren, ballada, epopeja, tragedia – i wymienia ich podstawowe cechy oraz wskazuje cechy gatunkowe czytanych utworów literackich.
OPINIE I KOMENTARZE  

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij