Moje ulubione zabawy na śniegu
Materiał Edukacyjny, Autor: Anna Bernacka - Mozol , Miejskie Przedszkole w Twardogórze| Poziom nauczania |   | 




 0/5
 0/5Scenariusz zajęć- poszerzanie wiedzy na temat sportów/ zabaw zimowych, wzbogacenie słownika czynnego dzieci, rozumienie konieczności przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu.
					
					
- Przedszkole
Wychowanie przedszkolne
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								Przygotowywanie  do  rozumienia  emocji,  uczuć  własnych  i  innych  ludzi  oraz  dbanie o zdrowie  psychiczne,  realizowane  m.in.  z  wykorzystaniem  naturalnych  sytuacji, pojawiających  się  w  przedszkolu  oraz  sytuacji  zadaniowych, uwzględniających  treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych dzieci.
Systematyczne  wspieranie  rozwoju  mechanizmów  uczenia  się  dziecka,  prowadzące  do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole. 
Systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych o nowe  zagadnienia,  wynikające  z  pojawienia  się  w  otoczeniu  dziecka  zmian  i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju.
Tworzenie  sytuacji  edukacyjnych  budujących  wrażliwość  dziecka,  w  tym  wrażliwość estetyczną,  w odniesieniu  do  wielu  sfer  aktywności człowieka:  mowy,  zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
Tworzenie  sytuacji  sprzyjających  rozwojowi  nawyków i  zachowań  prowadzących  do samodzielności,  dbania  o  zdrowie,  sprawność  ruchową i bezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
Tworzenie  warunków  umożliwiających  dzieciom  swobodny  rozwój,  zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa. 
Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko  przyrody,  stymulujących  rozwój  wrażliwości i  umożliwiających  poznanie wartości  oraz  norm  odnoszących  się  do  środowiska  przyrodniczego,  adekwatnych  do 
etapu rozwoju dziecka.
Wspieranie  aktywności  dziecka  podnoszącej  poziom  integracji  sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
Treści nauczania:
						
						 
						 
							 
						 
						 
								 
								 
								 
								 
								 
										 
										 
										 
										 
										
 
					 
				