Wielkopolska sztuka ludowa.
Materiał Edukacyjny, Autor: Małgorzata Brodala , Zespół Szkół w OdolanowiePoziom nauczania |
0/5
Scenariusz pozwala poznać sztukę ludową z terenu Wielkopolski. Elementy stroju ludowego, malarstwo, postać Pawła Brylińskiego.
- Klasy (IV-VI)
Godzina wychowawcza
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Analiza i interpretacja historyczna.
Lokalizacja w przestrzeni procesów, zjawisk i faktów historycznych przy
wykorzystaniu map i planów w różnych skalach.
Analiza i interpretacja historyczna.
Rozróżnianie w narracji historycznej warstwy informacyjnej, wyjaśniającej
i oceniającej.
Analiza i interpretacja historyczna.
Dostrzeganie potrzeby poznawania przeszłości dla rozumienia procesów zachodzących we współczesności.
Treści nauczania:
Uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje.
Język polski
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kształcenie literackie i kulturowe.
Kształcenie postawy szacunku dla przeszłości i tradycji literackiej jako podstawy tożsamości narodowej.
Kształcenie literackie i kulturowe.
Rozwijanie zainteresowania kulturą w środowisku lokalnym i potrzeby uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych.
Treści nauczania:
Uczeń korzysta z informacji zawartych w różnych źródłach, gromadzi wiadomości, selekcjonuje informacje.
Uczeń poznaje życie kulturalne swojego regionu.
Mówienie i pisanie.
Uczeń opowiada o przeczytanym tekście.