Co możemy zrobić dla KLIMATU?
Oferta Ośrodków, Autor: Zofia Pietryka , Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji Ekologicznej "Dolina Baryczy"Poziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali
Zajęcia w szkole macierzystej lub świetlicy . Podczas pierwszej części zajęć, uczestnicy dowiedzą się jak każdy z nas może przyczynić się do powstrzymania, lub przynajmniej ograniczenia zmian klimatu. Druga część będzie miała charakter warsztatowy. Uczestnicy w grupach opracują własne zobowiązania w codziennych czynnościach wobec zapobiegania zmianom klimatu związane np. ze zmniejszeniem zużycia energii, oszczędzania wody, papieru, wyboru transportu, segregacji odpadów, świadomego konsumenta itp.
Wskazanie do grantów: oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie: odnawialne źródła energii, gospodarka emisyjna - czyste powietrze, gospodarka wodna, gospodarka odpadami, świadome zakupy itp.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
2 godz. | od 15 do 30 osób | 25 zł/osoba | stałe |
Edukator przyjedzie do szkoły lub świetlicy wiejskiej po uprzednim uzgodnieniu terminu zajęć. Zajęcia będą trwać 2 godz. lekcyjne dla danej grupy (klasa, koło zainteresowań, grupa seniorów, rodziny). W kosztach wkalkulowany jest dojazd edukatora do miejscowości oraz niezbędne do prowadzenia zajęć materiały edukacyjne. zamawiający zajęcia udostępniają salę i w miarę możliwości sprzęt multimedialny (np. rzutnik lub tablicę multimedialną). Jeżeli w szkole jest sala odpowiednio dostosowana oferta może być dostępna dla osób niepełnosprawnych.
UWAGA!
Do oferty załączone są dwie karty pracy, które można wykorzystać:
- do przygotowania młodzieży lub dorosłych przed zajęciami (karta pracy nr 1; Co możemy zrobić dla Klimatu?)
- do podsumowania wiedzy i umiejętności po zajęciach (karta pracy nr 2; Indywidualne zobowiązania)
UWAGA!
Do oferty załączone są dwie karty pracy, które można wykorzystać:
- do przygotowania młodzieży lub dorosłych przed zajęciami (karta pracy nr 1; Co możemy zrobić dla Klimatu?)
- do podsumowania wiedzy i umiejętności po zajęciach (karta pracy nr 2; Indywidualne zobowiązania)
Lp. | Data odbycia zajęć | Nazwa szkoły | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Przedmiot nauczania | |
1 | 14 marzec 2019r. | Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Powidzku | Agnieszka Matunin | Przyroda, geografia | IV-VI | Więcej |
2 | 16 wrzesień 2019r. | Szkoła Podstawowa w Nowym Zamku | Elżbieta Dąbrowska | język polski | VII- VIII | Więcej |
3 | 4 listopad 2019r. | Zespół Szkolno - Przedszkolny w Jankowie Przygodzkim | Magdalena Frąszczak | biologia | VII- VIII | Więcej |
4 | 16 styczeń 2020r. | Szkoła Podstawowa w Pawłowie | Izabela Winiecka | informatyka | VII- VIII | Więcej |
5 | 11 kwiecień 2024r. | Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Miliczu | Katarzyna Chołodecka | biologia | IV-VI | Więcej |
Pl. Ks.E. Waresiaka 7
56-300 Milicz
56-300 Milicz
KONTAKT
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych.
Uczeń wykorzystuje różnorodne źródła i metody pozyskiwania informacji.
Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych.
Uczeń odczytuje, analizuje, interpretuje i przetwarza informacje tekstowe, graficzne i liczbowe.
Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych.
Uczeń posługuje się podstawową terminologią biologiczną.
Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów
biologicznych.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo- skutkowe między zjawiskami, formułuje wnioski.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń przedstawia odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody oraz propozycje racjonalnego gospodarowania tymi zasobami zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
Uczeń uzasadnia konieczność ochrony różnorodności biologicznej.
Geografia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Określanie związków i zależności między poszczególnymi elementami środowiska przyrodniczego, społeczno-gospodarczego i kulturowego, formułowanie twierdzenia o prawidłowościach, dokonywanie uogólnień.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Stawianie pytań, formułowanie hipotez oraz proponowanie rozwiązań problemów
dotyczących środowiska geograficznego.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Podejmowanie nowych wyzwań oraz racjonalnych działań prośrodowiskowych i społecznych.
Kształtowanie postaw.
Rozwijanie postawy współodpowiedzialności za stan środowiska geograficznego, kształtowanie ładu przestrzennego oraz przyszłego rozwoju społeczno-kulturowego i gospodarczego „małej ojczyzny”, własnego regionu i Polski.
Treści nauczania:
Uczeń charakteryzuje elementy klimatu Polski oraz długość okresu wegetacyjnego.
Uczeń prezentuje główne czynniki kształtujące klimat Polski.
Uczeń wyjaśnia wpływ zmienności pogody w Polsce na rolnictwo, transport i turystykę.
Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Poszukiwanie, wykorzystanie i tworzenie informacji.
Uczeń odbiera, analizuje i ocenia informacje pochodzące z różnych źródeł, ze szczególnym uwzględnieniem prasy, mediów i Internetu.
Uczeń odbiera, analizuje i ocenia informacje pochodzące z różnych źródeł, ze szczególnym uwzględnieniem prasy, mediów i Internetu.
Rozumowanie i argumentacja.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Treści nauczania:
Uczeń przedstawia wpływ współczesnego rolnictwa na różnorodność biologiczną (ciągle malejąca liczba gatunków uprawnych przy rosnącym areale upraw, spadek różnorodności genetycznej upraw)
Geografia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Formułowanie i weryfikowanie hipotez dotyczących problemów współczesnego świata.
Wykorzystanie różnych źródeł informacji do analizy i prezentowania współczesnych problemów przyrodniczych, gospodarczych, społecznych, kulturowych i politycznych.
Treści nauczania:
Uczeń formułuje problemy wynikające z eksploatowania zasobów odnawialnych i nieodnawialnych; potrafi przewidzieć przyrodnicze i pozaprzyrodnicze przyczyny i skutki zakłóceń równowagi ekologicznej;
Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania: