Zanieczyszczenia w najbliższym środowisku
Materiał Edukacyjny, Autor: Marek Pawlicki , Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Wysocku MałymPoziom nauczania |
0/5
Zajęcia uczniów klasy VII SP w Wysocku Małym w ramach realizacji projektu „Razem dla klimatu”.
Zajęcia dotyczyły lokalizowania dzikich wysypisk w najbliższej okolicy i miejsc najbardziej zadymionych. Cały cykl składał się z zajęć w szkole i w terenie.
W szkole uczniowie zapoznani zostali z tematyką dzikich wysypisk i zanieczyszczeń powietrza oraz zastosowania tabletów, smartfonów i GPS w terenie, a także podzielili się na grupy i zaplanowali obszar jaki zostanie spenetrowany podczas wycieczki.
Podczas zajęć terenowych uczniowie wypełniali karty pracy (w załączeniu).
- Klasy (VII-VIII)
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych.
Uczeń posługuje się podstawową terminologią biologiczną.
Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów
biologicznych.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo- skutkowe między zjawiskami, formułuje wnioski.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
Chemia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Opanowanie czynności praktycznych.
Uczeń rejestruje ich wyniki w różnej formie, formułuje obserwacje, wnioski oraz wyjaśnienia.
Pozyskiwanie, przetwarzanie i tworzenie informacji.
Uczeń ocenia wiarygodność uzyskanych danych.
Pozyskiwanie, przetwarzanie i tworzenie informacji.
Uczeń pozyskuje i przetwarza informacje z różnorodnych źródeł z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów.
Uczeń wskazuje na związek właściwości różnorodnych substancji z ich zastosowaniami i ich wpływem na środowisko naturalne.
Treści nauczania:
Geografia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza geograficzna.
Opanowanie podstawowego słownictwa geograficznego w celu opisywania oraz wyjaśniania występujących w środowisku geograficznym zjawisk i zachodzących w nim procesów.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Prowadzenie obserwacji i pomiarów w terenie, analizowanie pozyskanych danych i formułowanie wniosków na ich podstawie.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Korzystanie z planów, map, fotografii, rysunków, wykresów, diagramów, danych statystycznych, tekstów źródłowych oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu zdobywania, przetwarzania i prezentowania informacji geograficznych.
Treści nauczania: