BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

Badania zespołów lęgowych ptaków leśnych.

Oferta Ośrodków, Autor: Beata Orłowska , Stacja Ornitologiczna Uniwersytetu Wrocławskiego
Poziom nauczania
 0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie

Warsztaty w sali:15 min. prelekcja, potem praca z materiałami pokazującymi wyniki kartowania zespołów ptaków lęgowych w rożnych typach lasów. Na ich podstawie, uczniowie przygotowują listę gatunków i ilość par lęgowych zasiedlających dane środowisko, oraz wyciągają wnioski dotyczące powiązania zasobności siedliska i związanych z nim zespołów ptaków. Na podstawie wiedzy zdobytej w szkole samodzielnie opisują poszczególne typy lasu. Uczniowie mają za zadanie powiązać różne praca leśne (ich terminy, zakres) z zagrożeniami jakie niosą ptakom leśnym. Czas trwania 1,5 godz. Wiosną zajęcia kończą się wyjściem w teren, aby poznać głosy pospolitych gatunków ptaków leśnych i w terenie. Oferta oparta jest na potencjale przyrodniczym obszaru Natura 2000 Dolina Baryczy i skierowana szczególnie do uczniów technikum Leśnego, przyszłych gospodarzy tego terenu.
czas trwania ilość osób koszt dostępność
2 do 4 godzin godz. od 5 do 15 osób 240 zł/grupa sezonowe:
marzec-maj, wrzesień-listopad,
DODATKOWA OFERTA
W czasie wyjścia do lasu uczniowie korzystają ze sprzętu optycznego oraz sprzętu do nagrywania i odtwarzania głosów ptaków
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
LINKI ZEWNĘTRZNE
SŁOWA KLUCZOWE
RAPORTY POGŁĘBIONEJ OPINII
Lp. Data odbycia zajęć Nazwa szkoły Imię i nazwisko nauczyciela Przedmiot Przedmiot nauczania  
1 13 listopad 2023r. Technikum Leśne w Miliczu im. prof. Władysława Jedlińskiego Anita Radoch nauczyciel j. niemieckiego, wychowawca internatu Średnia szkoła Więcej
2 13 listopad 2023r. Technikum Leśne w Miliczu im. prof. Władysława Jedlińskiego Salomea Bienkiewicz ochrona lasu Średnia szkoła Więcej
Ruda Milicka 12
56-300 Milicz Ruda Milicka
KONTAKT
  • Szkoła średnia
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Postawa wobec przyrody i środowiska.
    Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Rozumowanie i argumentacja.
    Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
    Zakres rozszerzony
    Treści nauczania:
    Uczeń opisuje różnorodność biologiczną na poziomie genetycznym, gatunkowym i ekosystemowym; wskazuje przyczyny spadku różnorodności genetycznej, wymierania gatunków, zanikania siedlisk i ekosystemów
    Uczeń przedstawia podstawowe motywy ochrony przyrody (egzystencjalne, ekonomiczne, etyczne i estetyczne)
    Uczeń przedstawia różnicę między ochroną bierną a czynną, przedstawia prawne formy ochrony przyrody w Polsce oraz podaje przykłady roślin i zwierząt objętych ochroną gatunkową
    Uczeń przedstawia wpływ współczesnego rolnictwa na różnorodność biologiczną (ciągle malejąca liczba gatunków uprawnych przy rosnącym areale upraw, spadek różnorodności genetycznej upraw)
  • Oferta dla dorosłych
OPINIE I KOMENTARZE  

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij