Badania zespołów lęgowych ptaków leśnych.
Oferta Ośrodków, Autor: Beata Orłowska , Stacja Ornitologiczna Uniwersytetu WrocławskiegoPoziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie
Warsztaty w sali:15 min. prelekcja, potem praca z materiałami pokazującymi wyniki kartowania zespołów ptaków lęgowych w rożnych typach lasów. Na ich podstawie, uczniowie przygotowują listę gatunków i ilość par lęgowych zasiedlających dane środowisko, oraz wyciągają wnioski dotyczące powiązania zasobności siedliska i związanych z nim zespołów ptaków. Na podstawie wiedzy zdobytej w szkole samodzielnie opisują poszczególne typy lasu. Uczniowie mają za zadanie powiązać różne praca leśne (ich terminy, zakres) z zagrożeniami jakie niosą ptakom leśnym. Czas trwania 1,5 godz. Wiosną zajęcia kończą się wyjściem w teren, aby poznać głosy pospolitych gatunków ptaków leśnych i w terenie. Oferta oparta jest na potencjale przyrodniczym obszaru Natura 2000 Dolina Baryczy i skierowana szczególnie do uczniów technikum Leśnego, przyszłych gospodarzy tego terenu.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
2 do 4 godzin godz. | od 5 do 15 osób | 240 zł/grupa | sezonowe: marzec-maj, wrzesień-listopad, |
W czasie wyjścia do lasu uczniowie korzystają ze sprzętu optycznego oraz sprzętu do nagrywania i odtwarzania głosów ptaków
strona poświęcona głosom ptaków z całego świata. łatwo można tu znaleźć głosy ptaków europejskich i zapoznać się znimi przed zajęciami i w trakcie zajęć
|
Lp. | Data odbycia zajęć | Nazwa szkoły | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Przedmiot nauczania | |
1 | 13 listopad 2023r. | Technikum Leśne w Miliczu im. prof. Władysława Jedlińskiego | Anita Radoch | nauczyciel j. niemieckiego, wychowawca internatu | Średnia szkoła | Więcej |
2 | 13 listopad 2023r. | Technikum Leśne w Miliczu im. prof. Władysława Jedlińskiego | Salomea Bienkiewicz | ochrona lasu | Średnia szkoła | Więcej |
Ruda Milicka 12
56-300 Milicz Ruda Milicka
56-300 Milicz Ruda Milicka
KONTAKT
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Rozumowanie i argumentacja.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Zakres rozszerzony
Treści nauczania:
Uczeń opisuje różnorodność biologiczną na poziomie genetycznym, gatunkowym i ekosystemowym; wskazuje przyczyny spadku różnorodności genetycznej, wymierania gatunków, zanikania siedlisk i ekosystemów
Uczeń przedstawia podstawowe motywy ochrony przyrody (egzystencjalne, ekonomiczne, etyczne i estetyczne)
Uczeń przedstawia różnicę między ochroną bierną a czynną, przedstawia prawne formy ochrony przyrody w Polsce oraz podaje przykłady roślin i zwierząt objętych ochroną gatunkową
Uczeń przedstawia wpływ współczesnego rolnictwa na różnorodność biologiczną (ciągle malejąca liczba gatunków uprawnych przy rosnącym areale upraw, spadek różnorodności genetycznej upraw)