Zaginiony sznur pereł
Materiał Edukacyjny, Autor: Maria Dziedzic, Jolanta Cwenar , Technikum Leśne w Miliczu im. prof. Władysława JedlińskiegoPoziom nauczania |
0/5
Spacer rekreacyjny po kompleksie pałacowo-parkowym przybliżający walory przyrodnicze, historyczne wewnątrz i na zewnątrz pałacu.
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych.
Uczeń wyjaśnia zjawiska i procesy biologiczne zachodzące w wybranych organizmach i w środowisku.
Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych.
Uczeń przedstawia i wyjaśnia zależności między organizmem a środowiskiem.
Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych.
Uczeń wykorzystuje różnorodne źródła i metody pozyskiwania informacji.
Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych.
Uczeń posługuje się podstawową terminologią biologiczną.
Treści nauczania:
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Chronologia historyczna.
Odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Chronologia historyczna.
Posługiwanie się podstawowymi określeniami czasu historycznego: epoka, okres p.n.e., okres n.e., tysiąclecie, wiek, rok.
Chronologia historyczna.
Umieszczanie procesów, zjawisk i faktów historycznych w czasie oraz porządkowanie ich i ustalanie związków przyczynowo- skutkowych.
Chronologia historyczna.
Dostrzeganie zmiany w życiu politycznym i społecznym oraz ciągłości w rozwoju kulturowym.
Analiza i interpretacja historyczna.
Dostrzeganie potrzeby poznawania przeszłości dla rozumienia procesów zachodzących we współczesności.
Tworzenie narracji historycznej.
Konstruowanie ciągów narracyjnych przy wykorzystaniu zdobytych informacji źródłowych.
Tworzenie narracji historycznej.
Posługiwanie się pojęciami historycznymi i wyjaśnianie ich znaczenia.
Treści nauczania:
Język polski
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kształcenie literackie i kulturowe.
Wyrabianie i rozwijanie zdolności rozumienia utworów literackich oraz innych tekstów kultury.
Tworzenie wypowiedzi.
Usprawnianie czynności fonacyjnych, artykulacyjnych i prozodycznych uczniów.
Tworzenie wypowiedzi.
Kształcenie umiejętności wygłaszania, recytacji i interpretacji głosowej tekstów mówionych, doskonalenie dykcji i operowania głosem.
Treści nauczania:
Przedmioty uzupełniające (zajęcia artystyczne, zajęcia techniczne)
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Język polski
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Przedmioty uzupełniające - zajęcia artystyczne, historia i społeczeństwo, ekonomia w praktyce, przyroda
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania: