Dolina Baryczy w legendzie ,, Twarda Góra’’.
Materiał Edukacyjny, Autor: Agnieszka Nowak , Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Jana Pawła II w TwardogórzePoziom nauczania |
0/5
Uczniowie klasy 3b poznali legendę Twarda Góra.Podczas zajęć słuchali z uwagą czytanego tekstu oraz poprawnie odpowiadali na pytania.Przy wykonywaniu pracy plastycznej wykazali się pomysłowością. Uczniowie wykorzystali pomoce dotyczące Doliny Baryczy.
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozpoznawania, rozumienia i nazywania emocji oraz uczuć innych osób; potrzebę tworzenia relacji.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność czytania na poziomie umożliwiającym samodzielne korzystanie z niej w różnych sytuacjach życiowych, w tym kontynuowanie nauki na kolejnym etapie edukacyjnym i rozwijania swoich zainteresowań.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozumienia legend, faktów historycznych, tradycji, elementów kultury materialnej i duchowej oraz pojęć i symboli z nimi związanych, takich jak: rodzina, dom, naród, ojczyzna, kraj.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność stawiania pytań, dostrzegania problemów, zbierania informacji potrzebnych do ich rozwiązania, planowania i organizacji działania, a także rozwiązywania problemów.
W zakresie społecznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność nazywania poznanych wartości, oceny postępowania innych ludzi,
odwoływania się w ocenie do przyjętych zasad i wartości.
Treści nauczania:
Uczeń czyta samodzielnie wybrane książki.
Uczeń wyodrębnia postacie i zdarzenia w utworach literackich, ustala kolejność zdarzeń, ich wzajemną zależność, odróżnia zdarzenia istotne od mniej istotnych, postacie główne i drugorzędne; wskazuje cechy i ocenia bohaterów, uzasadnia swą ocenę, wskazuje wydarzenie zmieniające postępowanie bohatera, określa nastrój w utworze; odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych.
Uczeń formułuje pytania dotyczące sytuacji zadaniowych, wypowiedzi ustnych nauczyciela, uczniów lub innych osób z otoczenia.
Uczeń wypowiada się płynnie, wyraziście, stosując adekwatne do sytuacji techniki języka mówionego: pauzy, zmianę intonacji, tempa i siły głosu.
Uczeń wyjaśnia znaczenie oraz konieczność zachowania ładu, porządku i dobrej organizacji miejsca pracy ze względów bezpieczeństwa.
Uczeń słucha i czeka na swoją kolej, panuje nad chęcią nagłego wypowiadania się, szczególnie w momencie wskazywania tej potrzeby przez drugą osobę.
Uczeń słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby.