Święto ziemniaka
Oferta Ośrodków, Autor: Aleksandra Majewska , Warsztatownia Kulturka u stółkaPoziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie
podczas warsztatów Dzieci mają okazję samodzielnie pozbierać ziemniaki na naszym polu, poznają krótką historię ziemniaka na świecie oraz w naszym kraju. Z ziemniaka w roli głównej wykonamy ciekawe prace, które będą pamiątką z wycieczki. Na koniec- ziemniaczany tor przeszkód oraz konsumpcja pieczonego ziemniaka. Wskazanie do grantów: przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione).Zajęcia odbywają się w pomieszczeniach przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
Wskazania do grantów: lokalny potencjał gospodarczy, przeciwdziałanie skutkom zmian klimatu: gospodarka odpadami, świadome zakupy.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
3 godz. | od 15 do 100 osób | 55 zł/osoba | sezonowe: wrzesień-listopad, |
20 zł/osoba - Grupy korzystają z całej infrastruktury Campusu- 3 przejścia w parku linowym, boiska, drewniane tory przeszkód, karmienie kóz.
10 zł/ osoba - wstęp do Campusu bez korzystania z parku linowego. Ale można skorzystać z boisk, karmienia kóz i torów przeszkód.
W naszej Warsztatowni można zakupić produkty z Doliny Baryczy- soki, przetwory, wyroby z gliny, magnesy pamiątkowe, drewniane figurki do samodzielnego ozdabiania, maskotki, miody, świece z wosku pszczelego.
www.warsztatowniakus.pl
200 zł- ognisko dla grupy, drewno, kijki, ruszt, rozpalenie (własny prowiant).
Na terenie ośrodka znajduje się restauracja Gospoda Polska, w której można zamówić posiłek. Menu znajduje się na stronie:
www.domaslawice.pl
10 zł/ osoba - wstęp do Campusu bez korzystania z parku linowego. Ale można skorzystać z boisk, karmienia kóz i torów przeszkód.
W naszej Warsztatowni można zakupić produkty z Doliny Baryczy- soki, przetwory, wyroby z gliny, magnesy pamiątkowe, drewniane figurki do samodzielnego ozdabiania, maskotki, miody, świece z wosku pszczelego.
www.warsztatowniakus.pl
200 zł- ognisko dla grupy, drewno, kijki, ruszt, rozpalenie (własny prowiant).
Na terenie ośrodka znajduje się restauracja Gospoda Polska, w której można zamówić posiłek. Menu znajduje się na stronie:
www.domaslawice.pl
Lp. | Data odbycia zajęć | Nazwa szkoły | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Przedmiot nauczania | |
1 | 9 październik 2019r. | Miejskie Przedszkole w Twardogórze | Monika Łabuda | Edukacja przedszkolna | przedszkolaki | Więcej |
2 | 8 październik 2019r. | Miejskie Przedszkole w Twardogórze | Agnieszka Gnap | nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej | przedszkolaki | Więcej |
3 | 20 wrzesień 2023r. | Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Miliczu | Katarzyna Zakrzacka | Edukacja wczesnoszkolna. | I-III | Więcej |
4 | 25 październik 2023r. | Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Miliczu | Marta Kupis | edukacja wczesnoszkolna | I-III | Więcej |
Domasławice
56-416 Domasławice 30, dane sprzedawcy: PHU Piotr Majewski
56-416 Domasławice 30, dane sprzedawcy: PHU Piotr Majewski
KONTAKT
- Przedszkole
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
Wychowanie przedszkolne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.
Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa.
Tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy.
Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
Treści nauczania:
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga sprawności motoryczne i sensoryczne tworzące umiejętność skutecznego działania i komunikacji.
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność respektowania przepisów gier, zabaw zespołowych i przepisów poruszania się w miejscach publicznych.
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność organizacji bezpiecznych zabaw i gier ruchowych.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga potrzebę i umiejętność samodzielnego, refleksyjnego, logicznego, krytycznego i twórczego myślenia.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność stawiania pytań, dostrzegania problemów, zbierania informacji potrzebnych do ich rozwiązania, planowania i organizacji działania, a także rozwiązywania problemów.
W zakresie społecznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność samodzielnego wyrażania swoich oczekiwań i potrzeb społecznych.
Treści nauczania:
Uczeń modeluje (lepi i konstruuje) z gliny, modeliny, plasteliny, mas papierowych i innych, zarówno z materiałów naturalnych i przemysłowych.
Uczeń dba o higienę oraz estetykę własną i otoczenia.
Uczeń przedstawia charakterystykę wybranych zajęć i zawodów ludzi znanych z miejsca zamieszkania oraz zawodów użyteczności publicznej: nauczyciel, żołnierz, policjant, strażak, lekarz, pielęgniarz czy leśnik, a ponadto rozumie istotę pracy w służbach mundurowych i medycznych.
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Chronologia historyczna.
Odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Chronologia historyczna.
Obliczanie upływu czasu między wydarzeniami historycznymi.
Treści nauczania:
Uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje.
Plastyka
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Doskonalenie umiejętności plastycznych – ekspresja twórcza przejawiająca się w działaniach indywidualnych i zespołowych.
Treści nauczania:
Uczeń zapoznaje się z twórczością artystów w obrębie „małej ojczyzny”.
Uczeń rozumie znaczenie twórczości ludowej; rozróżnia różne jej formy; zna pojęcia sztuka ludowa i etnografia.
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Dostrzeganie zależności występujących między poszczególnymi składnikami środowiska przyrodniczego, jak również między składnikami środowiska a działalnością człowieka.
Treści nauczania:
Uczeń proponuje rodzaje wypoczynku i określa zasady bezpieczeństwa z nimi związane.
Wychowanie fizyczne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i oceny własnego rozwoju fizycznego oraz
sprawności fizycznej.
Poznawanie i stosowanie zasad bezpieczeństwa podczas aktywności fizycznej.
Treści nauczania:
W zakresie wiedzy.
Uczeń rozpoznaje wybrane zdolności motoryczne człowieka
W zakresie wiedzy.
Uczeń rozróżnia pojęcie tętna spoczynkowego i powysiłkowego.
Technika
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu).
Planowanie i wykonywanie pracy o różnym stopniu trudności.
Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu).
Posługiwanie się rysunkiem technicznym, czytanie instrukcji słownej i rysunkowej podczas planowania i wykonywania pracy wytwórczej.
Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu).
Poszanowanie zasad i norm regulujących proces wytwarzania wytworu technicznego (regulamin pracowni, zasady BHP, współpraca w grupie, kontrakt).
Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu).
Przewidywanie skutków własnego działania technicznego, podejmowanie działań z namysłem i planem pracy.
Rozwijanie kreatywności technicznej.
Rozwijanie zainteresowań technicznych.
Treści nauczania:
Uczeń dobiera i dostosowuje narzędzia wykorzystywane do określonej obróbki.
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Chronologia historyczna.
Odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Chronologia historyczna.
Obliczanie upływu czasu między wydarzeniami historycznymi.
Treści nauczania:
Uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje.
Plastyka (Klasy (IV-VII))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Doskonalenie umiejętności plastycznych – ekspresja twórcza przejawiająca się w działaniach indywidualnych i zespołowych.
Treści nauczania:
Uczeń zapoznaje się z twórczością artystów w obrębie „małej ojczyzny”.
Uczeń rozumie znaczenie twórczości ludowej; rozróżnia różne jej formy; zna pojęcia sztuka ludowa i etnografia.