Laboratorium Doświadczeń
Oferta Ośrodków, Autor: Agnieszka Kątna-Dolata , Edukacja w Folwarku Jurand Agnieszka Kątna-DolataPoziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie
Wyjątkowe zajęcia bazujące na: przeprowadzaniu doświadczeń, wspólnej zabawie i pracach manualnych,
dzięki którym dzieci przyswoją wiedzę. Wspólnie sprawdzimy czy woda ma pecha, i jaką ukrywa moc nie
zabraknie uwielbianych przez dzieci kolorowych i zadziwiających doświadczeń.Dla starszych mamy przygotowane doświadczenia z energii odnawialnej Wszystko w specjalistycznych
strojach pod okiem wykwalifikowanego inżyniera chemii.
Uczestnicy powalczą o wpis do indeksu, a najlepszy naukowiec otrzyma niespodziankę.
Obiekt przystosowany jest dla osób niepełnosprawnych.
Wskazania do grantów: przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna) potencjał gospodarczy, przeciwdziałanie skutkom zmian klimatu: gospodarka odpadami, świadome zakupy
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
2,5 - 3 godz. | od 20 do 30 osób | 50 zł/osoba | stałe |
Dodatkowe Atrakcje:
Ognisko oraz wspólne smażenie kiełbasek - 10 zł / os
Przejażdżki bryczkami - 10 zł / os
Sklepik z pamiątkami (lokalne publikacje, kolorowanki, drewniane breloki, atlasy o Dolinie
Baryczy itp.)
Ognisko oraz wspólne smażenie kiełbasek - 10 zł / os
Przejażdżki bryczkami - 10 zł / os
Sklepik z pamiątkami (lokalne publikacje, kolorowanki, drewniane breloki, atlasy o Dolinie
Baryczy itp.)
Lp. | Data odbycia zajęć | Nazwa szkoły | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Przedmiot nauczania | |
1 | 29 wrzesień 2023r. | Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Miliczu | Emilia Laskowska-Janoś | edukacja wczesnoszkolna | I-III | Więcej |
2 | 25 wrzesień 2023r. | Zespól Szkół w Sośniach | Magdalena Pinkowska | dzieci w wieku przedszkolnym | przedszkolaki | Więcej |
Przygodziczki 64
63-421 Przygodzice dane sprzedawcy: Folwark Jeździecki Jurand Grażyna Kątna
63-421 Przygodzice dane sprzedawcy: Folwark Jeździecki Jurand Grażyna Kątna
KONTAKT
- Przedszkole
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Wychowanie przedszkolne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju.
Treści nauczania:
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętność formułowania wniosków i spostrzeżeń.
Treści nauczania:
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza.
Opanowanie podstawowego słownictwa przyrodniczego (biologicznego, geograficznego, z elementami słownictwa fizycznego i chemicznego).
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Wykonywanie obserwacji i doświadczeń zgodnie z instrukcją (słowną, tekstową
i graficzną), właściwe ich dokumentowanie i prezentowanie wyników.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Analizowanie, dokonywanie opisu, porównywanie, klasyfikowanie, korzystanie
z różnych źródeł informacji (np. własnych obserwacji, badań, doświadczeń, tekstów,
map, tabel, fotografii, filmów, technologii informacyjno-komunikacyjnych).
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Uważne obserwowanie zjawisk przyrodniczych, dokładne i skrupulatne
przeprowadzenie doświadczeń, posługiwanie się instrukcją przy wykonywaniu pomiarów i doświadczeń, sporządzanie notatek i opracowywanie wyników.
Treści nauczania:
Uczeń opisuje sposoby poznawania przyrody, podaje różnice między eksperymentem, doświadczeniem.
Uczeń podaje przykłady wykorzystania zmysłów do prowadzenia obserwacji
przyrodniczych.
Technika
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Chemia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Opanowanie czynności praktycznych.
Uczeń bezpiecznie posługuje się prostym sprzętem laboratoryjnym i podstawowymi odczynnikami chemicznymi.
Opanowanie czynności praktycznych.
Uczeń projektuje i przeprowadza proste doświadczenia chemiczne.
Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów.
Uczeń opisuje właściwości substancji i wyjaśnia przebieg prostych procesów chemicznych.
Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów.
Uczeń wskazuje na związek między właściwościami substancji a ich budową chemiczną.
Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów.
Uczeń wykonuje obliczenia dotyczące praw chemicznych.
Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów.
Uczeń wykorzystuje wiedzę do rozwiązywania prostych problemów chemicznych.
Treści nauczania:
Uczeń definiuje pojęcie rozpuszczalność; podaje różnice między roztworem nasyconym i nienasyconym.
Uczeń opisuje budowę cząsteczki wody oraz przewiduje zdolność do rozpuszczania się różnych substancji w wodzie.
Uczeń projektuje i przeprowadza doświadczenia dotyczące rozpuszczalności różnych substancji w wodzie.
Chemia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Opanowanie czynności praktycznych.
Uczeń bezpiecznie posługuje się sprzętem laboratoryjnym i odczynnikami chemicznymi; projektuje i przeprowadza doświadczenia chemiczne.
Uczeń bezpiecznie posługuje się sprzętem laboratoryjnym i odczynnikami chemicznymi; projektuje i przeprowadza doświadczenia chemiczne.
Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów.
Uczeń zdobywa wiedzę chemiczną w sposób badawczy - obserwuje, sprawdza, weryfikuje, wnioskuje i uogólnia; wykazuje związek składu chemicznego, budowy i właściwości substancji z ich zastosowaniami; posługuje się zdobytą wiedzą chemiczną w życiu codziennym w kontekście dbałości o własne zdrowie i ochrony środowiska naturalnego.
Uczeń zdobywa wiedzę chemiczną w sposób badawczy - obserwuje, sprawdza, weryfikuje, wnioskuje i uogólnia; wykazuje związek składu chemicznego, budowy i właściwości substancji z ich zastosowaniami; posługuje się zdobytą wiedzą chemiczną w życiu codziennym w kontekście dbałości o własne zdrowie i ochrony środowiska naturalnego.
Treści nauczania:
Uczeń podaje przykłady nawozów naturalnych i sztucznych, uzasadnia potrzebę ich stosowania;