,,Święto pieczonego ziemniaka" Warsztaty kulinarno - przyrodnicze
Oferta Ośrodków, Autor: Agnieszka Kątna-Dolata , Edukacja w Folwarku Jurand Agnieszka Kątna-DolataPoziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie
Wyjątkowe zajęcia, podczas których uczestnicy poznają etapy uprawy ziemniaka. Udział w tradycyjnych
wielkopolskich wykopkach to tylko jeden z punktów "ziemniaczanej przygody", Odpowiedź na pytanie "jak to było kiedyś?", uczestnicy poznają podczas prezentacji w naszym kąciku tradycyjnych maszyn rolniczych.
Na koniec pyszną ucztę zapewnią wspólnie upieczone w ognisku ziemniaki w towarzystwie wielkopolskiego gzika.
Wskazania do grantów: lokalny potencjał gospodarczy, przeciwdziałanie skutkom zmian klimatu: gospodarka odpadami, świadome zakupy
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
2,5 - 3 godz. | od 25 do 100 osób | 55 zł/osoba | sezonowe: wrzesień-grudzień, |
Dodatkowe Atrakcje:
Ognisko oraz wspólne smażenie kiełbasek - 10 zł / os
Przejażdżki bryczkami - 10 zł / os
Sklepik z pamiątkami (lokalne publikacje, kolorowanki, drewniane breloki, atlasy o Dolinie
Baryczy itp.)
Oferta gastronomiczna nasze Restauracji.
Ognisko oraz wspólne smażenie kiełbasek - 10 zł / os
Przejażdżki bryczkami - 10 zł / os
Sklepik z pamiątkami (lokalne publikacje, kolorowanki, drewniane breloki, atlasy o Dolinie
Baryczy itp.)
Oferta gastronomiczna nasze Restauracji.
Przygodziczki 64
63-421 Przygodzice dane sprzedawcy: Folwark Jeździecki Jurand Grażyna Kątna
63-421 Przygodzice dane sprzedawcy: Folwark Jeździecki Jurand Grażyna Kątna
KONTAKT
- Przedszkole
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Wychowanie przedszkolne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do
etapu rozwoju dziecka.
Współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka.
Treści nauczania:
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym, korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół.
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie społecznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga świadomość wartości uznanych przez środowisko domowe, szkolne, lokalne i narodowe; potrzebę aktywności społecznej opartej o te wartości.
Treści nauczania:
Uczeń odszukuje w różnych dostępnych zasobach, w tym internetowych, informacje dotyczące środowiska przyrodniczego, potrzebne do wykonania zadania, ćwiczenia.
Uczeń planuje, wykonuje proste obserwacje, doświadczenia i eksperymenty dotyczące obiektów i zjawisk przyrodniczych, tworzy notatki z obserwacji, wyjaśnia istotę obserwowanych zjawisk według procesu przyczynowo- skutkowego i czasowego.
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje.
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza.
Poznanie przyrodniczych i antropogenicznych składników środowiska, rozumienie prostych zależności między tymi składnikami.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Wskazywanie przystosowań organizmów do środowiska życia i zdobywania pokarmu.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Dostrzeganie zależności występujących między poszczególnymi składnikami środowiska przyrodniczego, jak również między składnikami środowiska a działalnością człowieka.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Przyjmowanie postaw współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego przez: właściwe zachowania w środowisku przyrodniczym, współodpowiedzialność za stan najbliższej okolicy, działania na rzecz środowiska lokalnego, wrażliwość na piękno natury, a także ładu i estetyki zagospodarowania najbliższej okolicy, świadome działania na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i ochrony przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń opisuje sposoby poznawania przyrody, podaje różnice między eksperymentem, doświadczeniem.
Uczeń podaje przykłady wykorzystania zmysłów do prowadzenia obserwacji
przyrodniczych.
Uczeń stosuje zasady bezpieczeństwa podczas obserwacji i doświadczeń
przyrodniczych.
Uczeń korzysta z różnych źródeł wiedzy o przyrodzie.
Uczeń rozpoznaje składniki przyrody ożywionej i nieożywionej w najbliższej okolicy szkoły.
Uczeń rozpoznaje główne formy ukształtowania powierzchni w najbliższej okolicy szkoły i miejsca zamieszkania.
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych.
Uczeń wyjaśnia zjawiska i procesy biologiczne zachodzące w wybranych organizmach i w środowisku.
Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych.
Uczeń przedstawia i wyjaśnia zależności między organizmem a środowiskiem.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń uzasadnia konieczność ochrony przyrody.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń wskazuje żywe i nieożywione elementy ekosystemu oraz wykazuje, że są one
powiązane różnorodnymi zależnościami.
Uczeń przedstawia odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody oraz propozycje racjonalnego gospodarowania tymi zasobami zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje.
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Rozumowanie i argumentacja.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Treści nauczania:
Uczeń przedstawia podstawowe motywy ochrony przyrody (egzystencjalne, ekonomiczne, etyczne i estetyczne)
Uczeń uzasadnia konieczność międzynarodowej współpracy w celu zapobiegania zagrożeniom przyrody, podaje przykłady takiej współpracy (np. CITES, "Natura 2000", Agenda 21)
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Uczeń analizuje zmiany terytorialne, straty ludnościowe, kulturowe i materialne Polski będące następstwem II wojny światowej.