,,Leśny świat w miniaturze" Warsztaty przyrodnicze
Oferta Ośrodków, Autor: Agnieszka Kątna-Dolata , Edukacja w Folwarku Jurand Agnieszka Kątna-DolataPoziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie
Warsztaty rozpoczynamy w terenie pogadanką o tym czym jest biosfera, jaką rolę pełni w niej energia słoneczna i materia. Podczas zajęć uczestnicy zdobywają wiedzę o pięknej Dolinie Baryczy, poznają charakterystyczną dla obszaru florę i faunę, w tym gatunki i obszary chronione. Kolejnym etapem jest skonstruowanie mikroskopijnej biosfery, czyli naszego własnego miniaturowego świata w szklanym słoju.
Nasze zajęcia z edukacji przyrodniczo – leśnej przeznaczone dla dzieci i młodzieży z przedszkoli i szkół. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym i gospodarczym (tradycyjny zawód - leśnik, tradycyjny zawód - rolnik (na terenie folwarku znajduje się mini-muzeum maszyn rolniczych). Ponadto omawiane przez nas tematy: Dolina Baryczy - moja mała ojczyzna, wpływ człowieka na środowisko, zasady zrównoważonego rozwoju, wykorzystanie zasobów naturalnych, segregacja odpadów. Dostępne dla osób niepełnosprawnych.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
3-4 godz. | od 20 do 80 osób | 60 zł/osoba | stałe |
Dodatkowe Atrakcje:
Ognisko oraz wspólne smażenie kiełbasek - 10 zł / os
Przejażdżki bryczkami - 10 zł / os
Sklepik z pamiątkami (lokalne publikacje, kolorowanki, drewniane breloki, atlasy o Dolinie
Baryczy itp.)
Oferta gastronomiczna naszej restauracji.
Ognisko oraz wspólne smażenie kiełbasek - 10 zł / os
Przejażdżki bryczkami - 10 zł / os
Sklepik z pamiątkami (lokalne publikacje, kolorowanki, drewniane breloki, atlasy o Dolinie
Baryczy itp.)
Oferta gastronomiczna naszej restauracji.
Lp. | Data odbycia zajęć | Nazwa szkoły | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Przedmiot nauczania | |
1 | 6 październik 2021r. | Szkoła Podstawowa w Nowym Zamku | Stanisława Łuczak | matematyka, przyroda, fizyka | IV-VI, VII- VIII | Więcej |
2 | 13 czerwiec 2023r. | Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Przygodzicach | Agnieszka Kubis-Grzegorowska | Przyroda | I-III | Więcej |
3 | 3 październik 2023r. | Szkoła Podstawowa w Nowym Zamku | Beata Stepańczak | edukacja wczesnoszkolna | przedszkolaki, grupy mieszane (1 - 4) | Więcej |
4 | 24 październik 2023r. | Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Pakosławsku | Barbara Dwojak | matematyka, przyroda, fizyka | IV-VI, VII- VIII | Więcej |
5 | 18 październik 2023r. | Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego w Żmigrodzie | Joanna Czajkowska | Edukacja wczesnoszkolna | I-III | Więcej |
Przygodziczki 64
63-421 Przygodzice dane sprzedawcy: Folwark Jeździecki Jurand Grażyna Kątna
63-421 Przygodzice dane sprzedawcy: Folwark Jeździecki Jurand Grażyna Kątna
KONTAKT
- Przedszkole
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Wychowanie przedszkolne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do
etapu rozwoju dziecka.
Treści nauczania:
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym, korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół.
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętność formułowania wniosków i spostrzeżeń.
Treści nauczania:
Uczeń chroni przyrodę, wskazuje wybrane miejsca ochrony przyrody oraz parki narodowe, pomniki przyrody w najbliższym otoczeniu – miejscowości, regionie.
Uczeń rozpoznaje wybrane zwierzęta i rośliny, których w naturalnych warunkach nie spotyka się w polskim środowisku przyrodniczym.
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza.
Opanowanie podstawowego słownictwa przyrodniczego (biologicznego, geograficznego, z elementami słownictwa fizycznego i chemicznego).
Wiedza.
Poznanie przyrodniczych i antropogenicznych składników środowiska, rozumienie prostych zależności między tymi składnikami.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Dostrzeganie zależności występujących między poszczególnymi składnikami środowiska przyrodniczego, jak również między składnikami środowiska a działalnością człowieka.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Uważne obserwowanie zjawisk przyrodniczych, dokładne i skrupulatne
przeprowadzenie doświadczeń, posługiwanie się instrukcją przy wykonywaniu pomiarów i doświadczeń, sporządzanie notatek i opracowywanie wyników.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Dostrzeganie wielostronnej wartości przyrody w integralnym rozwoju człowieka.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Przyjmowanie postaw współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego przez: właściwe zachowania w środowisku przyrodniczym, współodpowiedzialność za stan najbliższej okolicy, działania na rzecz środowiska lokalnego, wrażliwość na piękno natury, a także ładu i estetyki zagospodarowania najbliższej okolicy, świadome działania na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i ochrony przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń opisuje sposoby poznawania przyrody, podaje różnice między eksperymentem, doświadczeniem.
Uczeń podaje przykłady wykorzystania zmysłów do prowadzenia obserwacji
przyrodniczych.
Uczeń stosuje zasady bezpieczeństwa podczas obserwacji i doświadczeń
przyrodniczych.
Uczeń korzysta z różnych źródeł wiedzy o przyrodzie.
Technika
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu).
Komunikowanie się językiem technicznym.
Przyjmowanie postawy proekologicznej.
Ekologiczne postępowanie z wytworami technicznymi, szczególnie zużytymi.
Rozwijanie kreatywności technicznej.
Rozwijanie zainteresowań technicznych.
Rozwijanie kreatywności technicznej.
Rozwijanie zainteresowań technicznych.
Treści nauczania:
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń uzasadnia konieczność ochrony przyrody.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
Różnorodność i jedność roślin.
Mchy.
Uczeń wyjaśnia znaczenie mchów w przyrodzie, planuje i przeprowadza doświadczenie wykazujące zdolność mchów do chłonięcia wody.
Różnorodność i jedność roślin.
Paprociowe, widłakowe, skrzypowe.
Uczeń wyjaśnia znaczenie paprociowych, widłakowych i skrzypowych w przyrodzie.
Uczeń analizuje zakresy tolerancji organizmu na wybrane czynniki środowiska (temperatura,
wilgotność, stężenie dwutlenku siarki w powietrzu).
Chemia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Opanowanie czynności praktycznych.
Uczeń projektuje i przeprowadza proste doświadczenia chemiczne.
Opanowanie czynności praktycznych.
Uczeń przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów.
Uczeń respektuje podstawowe zasady ochrony środowiska.
Treści nauczania:
Uczeń opisuje cechy mieszanin jednorodnych i niejednorodnych.
Uczeń definiuje pojęcie rozpuszczalność; podaje różnice między roztworem nasyconym i nienasyconym.
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Rozumowanie i argumentacja.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Treści nauczania:
Uczeń przedstawia podstawowe motywy ochrony przyrody (egzystencjalne, ekonomiczne, etyczne i estetyczne)
Uczeń przedstawia różnicę między ochroną bierną a czynną, przedstawia prawne formy ochrony przyrody w Polsce oraz podaje przykłady roślin i zwierząt objętych ochroną gatunkową
Uczeń uzasadnia konieczność międzynarodowej współpracy w celu zapobiegania zagrożeniom przyrody, podaje przykłady takiej współpracy (np. CITES, "Natura 2000", Agenda 21)
Chemia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów.
Uczeń zdobywa wiedzę chemiczną w sposób badawczy - obserwuje, sprawdza, weryfikuje, wnioskuje i uogólnia; wykazuje związek składu chemicznego, budowy i właściwości substancji z ich zastosowaniami; posługuje się zdobytą wiedzą chemiczną w życiu codziennym w kontekście dbałości o własne zdrowie i ochrony środowiska naturalnego.
Uczeń zdobywa wiedzę chemiczną w sposób badawczy - obserwuje, sprawdza, weryfikuje, wnioskuje i uogólnia; wykazuje związek składu chemicznego, budowy i właściwości substancji z ich zastosowaniami; posługuje się zdobytą wiedzą chemiczną w życiu codziennym w kontekście dbałości o własne zdrowie i ochrony środowiska naturalnego.
Treści nauczania:
Uczeń tłumaczy, na czym polegają sorpcyjne właściwości gleby; opisuje wpływ pH gleby na wzrost wybranych roślin; planuje i przeprowadza badanie kwasowości gleby oraz badanie
właściwości sorpcyjnych gleby:
Uczeń proponuje sposoby ochrony gleby przed degradacją