Warsztaty piekarskie "Od ziarenka do bochenka"
Oferta Ośrodków, Autor: Agnieszka Kątna-Dolata , Edukacja w Folwarku Jurand Agnieszka Kątna-DolataPoziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie
Dzieci i nie tylko dowiadują się jak powstaje chleb i ile ciężkiej pracy kosztuje on rolnika, młynarza i piekarza. Ponadto w okresie wiosennym, letnim uczestnicy na własne oczy zobaczyć mogą uprawy najważniejszych zbóż na naszym "poletku edukacyjnym", a jesienią zebrane już plony. Uczestnicy poznają różnicę między poszczególnymi ziarnami i mąkami.
Po części teoretycznej dzieci przystępują do pracy. Każdy uczestnik warsztatów otrzyma swoje zadanie i będzie mógł uformować swój indywidualny kształt bułki oraz przyozdobić ulubionymi dodatkami, nie zabraknie też wielkopolskiego gzika. W czasie wypieku chleba grupa może spędzić czas w bryczce zwiedzając piękną okolicę oraz przy ognisku.
Obiekt przystosowany jest dla osób niepełnosprawnych.
Wskazania do grantów: przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna) potencjał gospodarczy, przeciwdziałanie skutkom zmian klimatu: gospodarka odpadami, świadome zakupy
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
2-3 godz. | od 20 do 45 osób | 40 zł/osoba | stałe |
Wyżywienie
Lp. | Data odbycia zajęć | Nazwa szkoły | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Przedmiot nauczania | |
1 | 18 styczeń 2022r. | Szkoła Podstawowa w Radziądzu | Beata Brodala | Oddział przedszkolny, przyroda,biologia | przedszkolaki, I-III | Więcej |
2 | 2 październik 2023r. | Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Powidzku | Karolina Różańska | Nauczanie wczesnoszkolne | I-III | Więcej |
3 | 25 październik 2023r. | Szkoła Podstawowa im. J.Słowackiego w Sułowie | Elżbieta Zmuda | edukacja wczesnoszkolna | I-III | Więcej |
4 | 22 listopad 2023r. | Szkoła Podstawowa im. Janusza Kusocińskiego w Cieszkowie | Aldona Jakubowska | Edukacja wczesnoszkolna | I-III | Więcej |
5 | 27 wrzesień 2023r. | Szkoła Podstawowa we Wróblińcu | Dorota Piec | biologia, geografia | IV-VI, VII- VIII | Więcej |
6 | 21 listopad 2023r. | Szkoła Podstawowa im. Janusza Kusocińskiego w Cieszkowie | Wioletta Tomaszewska | Edukacja wczesnoszkolna | I-III | Więcej |
7 | 23 listopad 2023r. | Szkoła Podstawowa im. Janusza Kusocińskiego w Cieszkowie | Marzena Wysocka | Edukacja wczesnoszkolna | I-III | Więcej |
Przygodziczki 64
63-421 Przygodzice dane sprzedawcy: Folwark Jeździecki Jurand Grażyna Kątna
63-421 Przygodzice dane sprzedawcy: Folwark Jeździecki Jurand Grażyna Kątna
KONTAKT
- Przedszkole
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Wychowanie przedszkolne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do
etapu rozwoju dziecka.
Treści nauczania:
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym, korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół.
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętność formułowania wniosków i spostrzeżeń.
Treści nauczania:
Uczeń odszukuje w różnych dostępnych zasobach, w tym internetowych, informacje dotyczące środowiska przyrodniczego, potrzebne do wykonania zadania, ćwiczenia.
Uczeń planuje, wykonuje proste obserwacje, doświadczenia i eksperymenty dotyczące obiektów i zjawisk przyrodniczych, tworzy notatki z obserwacji, wyjaśnia istotę obserwowanych zjawisk według procesu przyczynowo- skutkowego i czasowego.
Uczeń rozpoznaje wybrane zwierzęta i rośliny, których w naturalnych warunkach nie spotyka się w polskim środowisku przyrodniczym.
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza.
Poznanie przyrodniczych i antropogenicznych składników środowiska, rozumienie prostych zależności między tymi składnikami.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Dostrzeganie zależności występujących między poszczególnymi składnikami środowiska przyrodniczego, jak również między składnikami środowiska a działalnością człowieka.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Dostrzeganie wielostronnej wartości przyrody w integralnym rozwoju człowieka.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Przyjmowanie postaw współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego przez: właściwe zachowania w środowisku przyrodniczym, współodpowiedzialność za stan najbliższej okolicy, działania na rzecz środowiska lokalnego, wrażliwość na piękno natury, a także ładu i estetyki zagospodarowania najbliższej okolicy, świadome działania na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i ochrony przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń opisuje sposoby poznawania przyrody, podaje różnice między eksperymentem, doświadczeniem.
Uczeń podaje przykłady wykorzystania zmysłów do prowadzenia obserwacji
przyrodniczych.
Uczeń stosuje zasady bezpieczeństwa podczas obserwacji i doświadczeń
przyrodniczych.
Uczeń korzysta z różnych źródeł wiedzy o przyrodzie.
Uczeń rozpoznaje główne formy ukształtowania powierzchni w najbliższej okolicy szkoły i miejsca zamieszkania.
Technika
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Uczeń dostosowuje rodzaj obróbki do przewidzianego efektu końcowego.
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń uzasadnia konieczność ochrony przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń przedstawia odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody oraz propozycje racjonalnego gospodarowania tymi zasobami zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
Przedmioty uzupełniające (zajęcia artystyczne, zajęcia techniczne)
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń przedstawia różnicę między ochroną bierną a czynną, przedstawia prawne formy ochrony przyrody w Polsce oraz podaje przykłady roślin i zwierząt objętych ochroną gatunkową
Uczeń uzasadnia konieczność międzynarodowej współpracy w celu zapobiegania zagrożeniom przyrody, podaje przykłady takiej współpracy (np. CITES, "Natura 2000", Agenda 21)
Przedmioty uzupełniające - zajęcia artystyczne, historia i społeczeństwo, ekonomia w praktyce, przyroda
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Przyroda
Treści nauczania: