BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

Warsztaty piekarskie "Od ziarenka do bochenka"

Oferta Ośrodków, Autor: Agnieszka Kątna-Dolata , Edukacja w Folwarku Jurand Agnieszka Kątna-Dolata
Poziom nauczania
 0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie

Dzieci i nie tylko dowiadują się jak powstaje chleb i ile ciężkiej pracy kosztuje on rolnika, młynarza i piekarza. Ponadto w okresie wiosennym, letnim uczestnicy na własne oczy zobaczyć mogą uprawy najważniejszych zbóż na naszym "poletku edukacyjnym", a jesienią zebrane już plony. Uczestnicy poznają różnicę między poszczególnymi ziarnami i mąkami. Po części teoretycznej dzieci przystępują do pracy. Każdy uczestnik warsztatów otrzyma swoje zadanie i będzie mógł uformować swój indywidualny kształt bułki oraz przyozdobić ulubionymi dodatkami, nie zabraknie też wielkopolskiego gzika. W czasie wypieku chleba grupa może spędzić czas w bryczce zwiedzając piękną okolicę oraz przy ognisku. Obiekt przystosowany jest dla osób niepełnosprawnych. Wskazania do grantów: przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna) potencjał gospodarczy, przeciwdziałanie skutkom zmian klimatu: gospodarka odpadami, świadome zakupy
czas trwania ilość osób koszt dostępność
2-3 godz. od 20 do 45 osób 40 zł/osoba stałe
DODATKOWA OFERTA
Wyżywienie
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
SŁOWA KLUCZOWE
RAPORTY POGŁĘBIONEJ OPINII
Lp. Data odbycia zajęć Nazwa szkoły Imię i nazwisko nauczyciela Przedmiot Przedmiot nauczania  
1 18 styczeń 2022r. Szkoła Podstawowa w Radziądzu Beata Brodala Oddział przedszkolny, przyroda,biologia przedszkolaki, I-III Więcej
2 2 październik 2023r. Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Powidzku Karolina Różańska Nauczanie wczesnoszkolne I-III Więcej
3 25 październik 2023r. Szkoła Podstawowa im. J.Słowackiego w Sułowie Elżbieta Zmuda edukacja wczesnoszkolna I-III Więcej
4 22 listopad 2023r. Szkoła Podstawowa im. Janusza Kusocińskiego w Cieszkowie Aldona Jakubowska Edukacja wczesnoszkolna I-III Więcej
5 27 wrzesień 2023r. Szkoła Podstawowa we Wróblińcu Dorota Piec biologia, geografia IV-VI, VII- VIII Więcej
6 21 listopad 2023r. Szkoła Podstawowa im. Janusza Kusocińskiego w Cieszkowie Wioletta Tomaszewska Edukacja wczesnoszkolna I-III Więcej
7 23 listopad 2023r. Szkoła Podstawowa im. Janusza Kusocińskiego w Cieszkowie Marzena Wysocka Edukacja wczesnoszkolna I-III Więcej
Przygodziczki 64
63-421 Przygodzice dane sprzedawcy: Folwark Jeździecki Jurand Grażyna Kątna
KONTAKT
Agnieszka Kątna-Dolata
512392243
  • Przedszkole
  • Wychowanie przedszkolne
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do etapu rozwoju dziecka.
    Treści nauczania:
    Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym, korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół.
  • Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
  • Edukacja wczesnoszkolna
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętność formułowania wniosków i spostrzeżeń.
    Treści nauczania:
    Uczeń odszukuje w różnych dostępnych zasobach, w tym internetowych, informacje dotyczące środowiska przyrodniczego, potrzebne do wykonania zadania, ćwiczenia.
    Uczeń planuje, wykonuje proste obserwacje, doświadczenia i eksperymenty dotyczące obiektów i zjawisk przyrodniczych, tworzy notatki z obserwacji, wyjaśnia istotę obserwowanych zjawisk według procesu przyczynowo- skutkowego i czasowego.
    Uczeń rozpoznaje wybrane zwierzęta i rośliny, których w naturalnych warunkach nie spotyka się w polskim środowisku przyrodniczym.
  • Klasy (IV-VI)
  • Przyroda (Klasa (IV))
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Wiedza. Poznanie przyrodniczych i antropogenicznych składników środowiska, rozumienie prostych zależności między tymi składnikami.
    Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce. Dostrzeganie zależności występujących między poszczególnymi składnikami środowiska przyrodniczego, jak również między składnikami środowiska a działalnością człowieka.
    Kształtowanie postaw – wychowanie. Dostrzeganie wielostronnej wartości przyrody w integralnym rozwoju człowieka.
    Kształtowanie postaw – wychowanie. Przyjmowanie postaw współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego przez: właściwe zachowania w środowisku przyrodniczym, współodpowiedzialność za stan najbliższej okolicy, działania na rzecz środowiska lokalnego, wrażliwość na piękno natury, a także ładu i estetyki zagospodarowania najbliższej okolicy, świadome działania na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i ochrony przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń opisuje sposoby poznawania przyrody, podaje różnice między eksperymentem, doświadczeniem.
    Uczeń podaje przykłady wykorzystania zmysłów do prowadzenia obserwacji przyrodniczych.
    Uczeń stosuje zasady bezpieczeństwa podczas obserwacji i doświadczeń przyrodniczych.
    Uczeń korzysta z różnych źródeł wiedzy o przyrodzie.
    Uczeń rozpoznaje główne formy ukształtowania powierzchni w najbliższej okolicy szkoły i miejsca zamieszkania.
    Technika
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Uczeń dostosowuje rodzaj obróbki do przewidzianego efektu końcowego.
  • Klasy (VII-VIII)
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Postawa wobec przyrody i środowiska. Uczeń uzasadnia konieczność ochrony przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń przedstawia odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody oraz propozycje racjonalnego gospodarowania tymi zasobami zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
    Przedmioty uzupełniające (zajęcia artystyczne, zajęcia techniczne)
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
  • Szkoła średnia
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Postawa wobec przyrody i środowiska.
    Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń przedstawia różnicę między ochroną bierną a czynną, przedstawia prawne formy ochrony przyrody w Polsce oraz podaje przykłady roślin i zwierząt objętych ochroną gatunkową
    Uczeń uzasadnia konieczność międzynarodowej współpracy w celu zapobiegania zagrożeniom przyrody, podaje przykłady takiej współpracy (np. CITES, "Natura 2000", Agenda 21)
    Przedmioty uzupełniające - zajęcia artystyczne, historia i społeczeństwo, ekonomia w praktyce, przyroda
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Przyroda
    Treści nauczania:
  • Oferta dla dorosłych
OPINIE I KOMENTARZE  

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij