Przysmaki wiewiórki.
Materiał Edukacyjny, Autor: Monika Walas , Publiczne Przedszkole Bajka w Jankowie Przygodzkim| Poziom nauczania | 




 0/5- poznawanie wyglądu i sposobu odżywiania się wiewiórki,
- rozwijanie sprawności manualnej
					
					
- Przedszkole
 
Wychowanie przedszkolne
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								Systematyczne  wspieranie  rozwoju  mechanizmów  uczenia  się  dziecka,  prowadzące  do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole. 
Tworzenie  sytuacji  edukacyjnych  budujących  wrażliwość  dziecka,  w  tym  wrażliwość estetyczną,  w odniesieniu  do  wielu  sfer  aktywności człowieka:  mowy,  zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
Tworzenie  warunków  umożliwiających  dzieciom  swobodny  rozwój,  zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa. 
Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko  przyrody,  stymulujących  rozwój  wrażliwości i  umożliwiających  poznanie wartości  oraz  norm  odnoszących  się  do  środowiska  przyrodniczego,  adekwatnych  do 
etapu rozwoju dziecka.
Tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki  w  otoczeniu,  konstruowania,  majsterkowania,  planowania  i  podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy. 
Wspieranie  aktywności  dziecka  podnoszącej  poziom  integracji  sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
Wspieranie  samodzielnej  dziecięcej  eksploracji  świata,  dobór  treści  adekwatnych  do poziomu  rozwoju  dziecka,  jego  możliwości  percepcyjnych,  wyobrażeń  i  rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
Wspieranie  wielokierunkowej  aktywności  dziecka  poprzez  organizację  warunków sprzyjających  nabywaniu  doświadczeń  w  fizycznym,  emocjonalnym,  społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju.
Wzmacnianie  poczucia  wartości,  indywidualność,  oryginalność  dziecka  oraz  potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.
Zapewnienie  prawidłowej  organizacji  warunków  sprzyjających  nabywaniu  przez  dzieci doświadczeń,  które  umożliwią  im  ciągłość  procesów  adaptacji  oraz  pomoc  dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony.
Treści nauczania:
						
						
						
							
						
						
								
								
								
								
								
										
										
										
										
										