Gospodarka leśna
Oferta Ośrodków, Autor: Nadleśnictwo Milicz , Centrum Edukacji LKP "Lasy Doliny Baryczy"- "Dom Drzewa"Poziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie
Zajęcia edukacyjne z zakresu leśnictwa oraz gospodarki leśnej.Budynek byłej wyłuszczarni nasion.
W centrum wsi, w murach dawnej wyłuszczarni nasion powstał Ośrodek Edukacji Przyrodniczo-Leśnej „Dom Drzewa”.
Mimo tego, że „Dom Drzewa” jest w pełni zmodernizowanym i nowoczesnym obiektem, to zachował on jednocześnie swój pierwotny charakter i nie stracił historycznej duszy. Ośrodek został stworzony do przeprowadzania w nim zajęć edukacyjnych o tematyce przyrodniczo-leśno-ekologicznej. Wyposażony jest w różnego rodzaju pomoce dydaktyczne oraz sprzęt multimedialny, pozwalające na prowadzenie interesujących zajęć w komfortowych dla uczestników warunkach. Biorący udział w spotkaniach edukacyjnych mają do wyboru trzy sale zajęciowe:
„Leśne Przedszkole” dla grup ok. 15 – osobowych,
„Laboratorium Przyrody”, w którym odbywa się część warsztatowa,
„Podsuszarnia”, która razem z zabytkowym piecem prezentuje historyczny zarys funkcjonującej tu niegdy
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
2 godz. | od 5 do 50 osób | bezpłatne | stałe |
Lp. | Data odbycia zajęć | Nazwa szkoły | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Przedmiot nauczania | |
1 | 18 grudzień 2023r. | Technikum Leśne w Miliczu im. prof. Władysława Jedlińskiego | Anita Radoch | wychowawca internatu, nauczyciel języka niemieckiego | Średnia szkoła | Więcej |
Wałkowa 5
56-300 Milicz
56-300 Milicz
KONTAKT
- Przedszkole
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
Wychowanie przedszkolne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.
Treści nauczania:
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie.
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga świadomość przeżywanych emocji i umiejętność panowania nad nimi oraz wyrażania ich w sposób umożliwiający współdziałanie w grupie oraz adaptację w nowej grupie.
Treści nauczania:
Uczeń chroni przyrodę, wskazuje wybrane miejsca ochrony przyrody oraz parki narodowe, pomniki przyrody w najbliższym otoczeniu – miejscowości, regionie.
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza.
Opanowanie podstawowego słownictwa przyrodniczego (biologicznego, geograficznego, z elementami słownictwa fizycznego i chemicznego).
Treści nauczania:
Uczeń rozpoznaje składniki przyrody ożywionej i nieożywionej w najbliższej okolicy szkoły.
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych.
Uczeń opisuje, porządkuje i rozpoznaje organizmy.
Treści nauczania:
Uczeń dokonuje obserwacji mikroskopowych komórki (podstawowej jednostki życia), rozpoznaje (pod mikroskopem, na schemacie, na zdjęciu lub na podstawie opisu) podstawowe elementy budowy komórki (błona komórkowa, cytoplazma, jądro komórkowe, chloroplast, mitochondrium, wakuola, ściana komórkowa) i przedstawia ich funkcje.
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń opisuje różnorodność biologiczną na poziomie genetycznym, gatunkowym i ekosystemowym; wskazuje przyczyny spadku różnorodności genetycznej, wymierania gatunków, zanikania siedlisk i ekosystemów