W ptasim raju
Oferta Ośrodków, Autor: OEE KROŚNICE , Ośrodek Edukacji Ekologicznej działający przy Centrum Edukacyjno-Turystyczno-Sportowym w Krośnicach| Poziom nauczania | 




 0/5Miejsce realizacji zajęć: w sali
Poznajemy gatunki ptaków występujące na terenie 
Parku Krajobrazowego Doliny Baryczy i zmysły ptaków oraz elementy ich budowy zewnętrznej jako 
cechy przystosowania do określonego środowiska, a także zróżnicowanie środowisk bytowania ptaków.
WSKAZANIE: oferta wykorzystuje lokalny potencjał: przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione). 
					
				
					
					| czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność | 
| 2 godz. | od 20 do 30 osób | 25 zł/osoba | stałe | 
- przyrodniczy
 
- gospodarka emisyjna
 - bioróżnorodność
 
możliwość noclegu i wyżywienia, hala i boiska sportowe, wypożyczalnia sprzętu turystycznego i sportowego (rowery, lornetki), przejazd Krośnicką Kolejką Wąskotorową
				Sanatoryjna 19
56-320 Krośnice
56-320 Krośnice
KONTAKT
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
 - Klasy (IV-VI)
 - Klasy (VII-VIII)
 - Szkoła średnia
 
Edukacja wczesnoszkolna
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność  rozumienia  zależności  pomiędzy  składnikami  środowiska przyrodniczego.
Treści nauczania:
						Uczeń chroni  przyrodę,  wskazuje  wybrane  miejsca  ochrony  przyrody  oraz  parki narodowe, pomniki przyrody w najbliższym otoczeniu – miejscowości, regionie.
Uczeń rozpoznaje  i  wyróżnia  cechy  ekosystemów,  takich  jak:  łąka,  jezioro,  rzeka, morze, pole, staw, las, las gospodarczy; określa składowe i funkcje ekosystemu na  wybranym  przykładzie,  np.  las,  warstwy  lasu,  polany,  torfowiska,  martwe drzewo w lesie.
Uczeń rozpoznaje  w  swoim  otoczeniu  popularne  gatunki  roślin i zwierząt, w tym zwierząt hodowlanych, a także gatunki objęte ochroną.
Przyroda (Klasa (IV))
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce. 
Dostrzeganie  zależności  występujących  między  poszczególnymi  składnikami środowiska  przyrodniczego,  jak  również  między  składnikami  środowiska a działalnością człowieka. 
Kształtowanie postaw – wychowanie. 
Przyjmowanie  postaw  współodpowiedzialności  za  stan środowiska  przyrodniczego przez: właściwe zachowania w środowisku przyrodniczym, współodpowiedzialność za stan najbliższej okolicy, działania na rzecz środowiska lokalnego, wrażliwość  na  piękno  natury,  a  także  ładu  i  estetyki  zagospodarowania najbliższej okolicy, świadome  działania  na  rzecz  ochrony  środowiska  przyrodniczego  i  ochrony przyrody.
Treści nauczania:
						Uczeń wymienia różne źródła wiedzy o przyrodzie.
Uczeń korzysta z różnych źródeł wiedzy o przyrodzie. 
Biologia
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								Znajomość  różnorodności  biologicznej  oraz  podstawowych  zjawisk  i  procesów biologicznych.
Uczeń opisuje, porządkuje i rozpoznaje organizmy.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń uzasadnia konieczność ochrony przyrody.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń opisuje  i  prezentuje  postawę  i  zachowania  człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
						Uczeń wskazuje  żywe  i  nieożywione  elementy  ekosystemu  oraz  wykazuje,  że  są  one 
powiązane różnorodnymi zależnościami.
Uczeń analizuje  oddziaływania  antagonistyczne:  konkurencję  wewnątrzgatunkową 
i międzygatunkową, pasożytnictwo, drapieżnictwo i roślinożerność.
Uczeń przedstawia istotę różnorodności biologicznej.
Biologia
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								
						Treści nauczania:
						Uczeń przedstawia  podstawowe  motywy  ochrony  przyrody (egzystencjalne, ekonomiczne, etyczne i estetyczne)
Uczeń uzasadnia  konieczność  międzynarodowej  współpracy w  celu zapobiegania  zagrożeniom  przyrody,  podaje  przykłady takiej współpracy (np. CITES, "Natura 2000", Agenda 21)
						
							
						
						
								
								
								
								
										
										
										
										
										