Kto mieszka w dziupli?
Materiał Edukacyjny, Autor: Magdalena Berezowska , Fundacja EkoRozwoju| Poziom nauczania |     | 




 0/5
 0/5Lekcja przybliża dzieciom zagadnienia związane z drzewami, w tym z organizmami, jakie w nich żyją.
Fot.: Paweł Wacławik, ptaki.info.pl
					
					
- Przedszkole
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
Wychowanie przedszkolne
							Podstawa programowa do 2017 
								Cele ogólne:
								Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym  oraz  rozwijanie  umiejętności  prezentowania  swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych
Budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe
Wspomaganie  dzieci  w  rozwijaniu  uzdolnień  oraz  kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji
Treści nauczania:
						Dziecko grupuje  obiekty  w  sensowny  sposób  (klasyfikuje)  i  formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne; 
Dziecko przewiduje,  w  miarę  swoich  możliwości,  jakie  będą  skutki czynności  manipulacyjnych  na  przedmiotach  (wnioskowanie  o wprowadzanych i obserwowanych zmianach); 
Dziecko stara  się  łączyć  przyczynę  ze  skutkiem  i  próbuje przewidywać, co się może zdarzyć. 
Dziecko potrafi  wymienić  zmiany  zachodzące  w  życiu  roślin  i  zwierząt  w kolejnych  porach  roku;  wie,  w  jaki  sposób  człowiek  może  je chronić i pomóc im, np. przetrwać zimę
Dziecko wie, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa,  bezpieczeństwo,  pokarm)  i  wzrostu  roślin  (światło, temperatura, wilgotność)
Dziecko wymienia  rośliny  i  zwierzęta  żyjące  w  różnych  środowiskach przyrodniczych, np. na polu, na łące, w lesie
Edukacja wczesnoszkolna
							Podstawa programowa do 2017 
								Cele ogólne:
								Ukształtowanie  systemu  wiadomości  i  umiejętności  potrzebnych dziecku  do  poznawania  i  rozumienia  świata, radzenia sobie  w codziennych  sytuacjach  oraz  do  kontynuowania  nauki  w  klasach  IV-VI szkoły podstawowej.
Treści nauczania:
						Uczeń w zakresie rozumienia i poszanowania świata roślin i zwierzą rozpoznaje  rośliny  i  zwierzęta  żyjące  w  takich  środowiskach przyrodniczych,  jak:  park,  las,  pole  uprawne,  sad  i ogród (działka),
Uczeń obserwuje  i  prowadzi  proste  doświadczenia  przyrodnicze, analizuje je i wiąże przyczynę ze skutkiem
Uczeń opisuje  życie  w  wybranych  ekosystemach:  w  lesie, ogrodzie, parku, na łące i w zbiornikach wodnych
Uczeń podejmuje  działania  na  rzecz  ochrony  przyrody  w  swoim środowisku;  wie,  jakie  zniszczenia  w  przyrodzie  powoduje człowiek  (wypalanie  łąk,  zaśmiecanie  lasów,  nadmierny  hałas, kłusownictwo )  zna  wpływ  przyrody  nieożywionej  na  życie  ludzi,  zwierząt  i roślin znaczenie powietrza i wody dla życia
 
						 
							 
						 
						 
								 
								 
								 
								 
										 
										 
										 
										 
										
 
					 
				