Ptasia stołówka
Materiał Edukacyjny, Autor: Zyta Sendecka , Fundacja EkoRozwoju| Poziom nauczania |   | 




 0/5
 0/5Dzięki użyciu karty podczas zajęć terenowych uczniowie nauczą się, co stanowi podstawę diety poszczególnych ptaków.
Fot.: Michael Ushakov, fotolia.com
					
					
- Klasy (IV-VIII)
Przyroda
							Podstawa programowa do 2017 
								Cele ogólne:
								Obserwacje, pomiary i doświadczenia.
Uczeń korzysta z różnych źródeł informacji (własnych obserwacji, badań, doświadczeń, tekstów, map, tabel, fotografii, filmów), wykonuje pomiary i korzysta z instrukcji (słownej, tekstowej i graficznej); dokumentuje i prezentuje wyniki obserwacji i doświadczeń; stosuje technologie informacyjno-komunikacyjne.
Uczeń korzysta z różnych źródeł informacji (własnych obserwacji, badań, doświadczeń, tekstów, map, tabel, fotografii, filmów), wykonuje pomiary i korzysta z instrukcji (słownej, tekstowej i graficznej); dokumentuje i prezentuje wyniki obserwacji i doświadczeń; stosuje technologie informacyjno-komunikacyjne.
Poszanowanie przyrody.
Uczeń zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności.
Uczeń zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności.
Treści nauczania:
						Uczeń podaje przykłady przyrządów ułatwiających obserwację przyrody (lupa, mikroskop, lornetka), opisuje ich zastosowanie, posługuje się nimi podczas prowadzonych obserwacji; 
Uczeń obserwuje  i  nazywa  typowe  organizmy  lasu,  łąki,  pola uprawnego; 
Uczeń wskazuje  organizmy  samożywne  i  cudzożywne  oraz  podaje podstawowe różnice w sposobie ich odżywiania się; 
Uczeń wymienia i charakteryzuje czynniki warunkujące życie na lądzie;
 
						 
							 
						 
						 
								 
								 
								 
								 
								 
										 
										 
										 
										 
										
 
					 
				