Jak odczytać i wykorzystać skalę mapy.
Materiał Edukacyjny, Autor: Magdalena Berezowska , Fundacja EkoRozwojuPoziom nauczania |
0/5
Lekcja poświęcona jest zagadnieniom związanym z praktycznym zastosowaniem skali mapy.
Fot.: auremar, fotolia.com
- Klasy gimnazjalne
- Klasy ponadpodstawowe
Geografia
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Korzystanie z różnych źródeł informacji geograficznej.
Uczeń dokonuje obserwacji i pomiarów w terenie; potrafi korzystać z planów, map, fotografii, rysunków, wykresów, danych statystycznych, tekstów źródłowych oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu gromadzenia, przetwarzania i prezentowania informacji geograficznych.
Uczeń dokonuje obserwacji i pomiarów w terenie; potrafi korzystać z planów, map, fotografii, rysunków, wykresów, danych statystycznych, tekstów źródłowych oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu gromadzenia, przetwarzania i prezentowania informacji geograficznych.
Stosowanie wiedzy i umiejętności geograficznych w praktyce.
Uczeń wykorzystuje wiedzę i umiejętności geograficzne w celu lepszego rozumienia współczesnego świata i swojego w nim miejsca; stosuje wiadomości i umiejętności geograficzne w życiu codziennym, m.in. w racjonalnym wykorzystaniu zasobów środowiska.
Uczeń wykorzystuje wiedzę i umiejętności geograficzne w celu lepszego rozumienia współczesnego świata i swojego w nim miejsca; stosuje wiadomości i umiejętności geograficzne w życiu codziennym, m.in. w racjonalnym wykorzystaniu zasobów środowiska.
Treści nauczania:
Uczeń analizuje i interpretuje treści map ogólnogeograficznych, tematycznych, turystycznych;
Uczeń dobiera odpowiednią mapę w celu uzyskania określonych informacji geograficznych;
Uczeń odczytuje z map informacje przedstawione za pomocą różnych metod kartograficznych;
Geografia
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Wykorzystanie różnych źródeł informacji do analizy i prezentowania współczesnych problemów przyrodniczych, gospodarczych, społecznych, kulturowych i politycznych.
Treści nauczania: