Odpowiedzialna konsumpcja (gimnazjum i liceum)
Materiał Edukacyjny, Autor: Zespół edukacyjny FER , Fundacja EkoRozwojuPoziom nauczania |
0/5
Lekcja służy zwiększeniu świadomości na temat konsumpcjonizmu dzisiejszego świata i wpływu tego zjawiska na środowisko. Zajęcia skierowane są dla młodzieży szkół gimnazjalnych i średnich.
Fot.: Pavel Losevsky, fotolia.com
- Klasy gimnazjalne
- Klasy ponadpodstawowe
Etyka
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Geografia
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Kształtowanie postaw.
Uczeń rozwija w sobie: ciekawość świata poprzez zainteresowanie własnym regionem, Polską, Europą i światem; świadomość wartości i poczucie odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze i kulturowe własnego regionu i Polski; patriotyzm i poczucie tożsamości (lokalnej, regionalnej, narodowej) przy jednoczesnym poszanowaniu innych narodów i społeczności - ich systemów wartości i sposobów życia.
Uczeń rozwija w sobie: ciekawość świata poprzez zainteresowanie własnym regionem, Polską, Europą i światem; świadomość wartości i poczucie odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze i kulturowe własnego regionu i Polski; patriotyzm i poczucie tożsamości (lokalnej, regionalnej, narodowej) przy jednoczesnym poszanowaniu innych narodów i społeczności - ich systemów wartości i sposobów życia.
Treści nauczania:
Plastyka
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Tworzenie wypowiedzi - ekspresja przez sztukę.
Treści nauczania:
Wiedza o społeczeństwie
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów.
Uczeń rozpoznaje problemy najbliższego otoczenia i szuka ich rozwiązań.
Treści nauczania:
Uczeń uzasadnia, że można równocześnie być Polakiem, Europejczykiem i członkiem społeczności światowej;
Uczeń wyjaśnia na przykładach z życia własnej rodziny, miejscowości i całego kraju, w jaki sposób praca i przedsiębiorczość pomagają w zaspokajaniu potrzeb ekonomicznych
Uczeń omawia funkcje i wyjaśnia znaczenie środków masowego przekazu w życiu obywateli
Uczeń wyjaśnia na przykładach znaczenie podstawowych norm współżycia między ludźmi, w tym wzajemności, odpowiedzialności i zaufania;
Etyka
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Geografia
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Formułowanie i weryfikowanie hipotez dotyczących problemów współczesnego świata.
Rozumienie relacji człowiek-przyroda-społeczeństwo w skali globalnej i regionalnej
Wykorzystanie różnych źródeł informacji do analizy i prezentowania współczesnych problemów przyrodniczych, gospodarczych, społecznych, kulturowych i politycznych.
Treści nauczania:
Uczeń formułuje problemy wynikające z eksploatowania zasobów odnawialnych i nieodnawialnych; potrafi przewidzieć przyrodnicze i pozaprzyrodnicze przyczyny i skutki zakłóceń równowagi ekologicznej;
Uczeń charakteryzuje kierunki zmian w powierzchni lasów na świecie (w wyniku procesów wylesiania i zalesiania) i podaje przykłady gospodarowania zasobami leśnymi (pozytywne i negatywne)
Podstawy przedsiębiorczości
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Gospodarka i przedsiębiorstwo.
Uczeń wyjaśnia zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa i sporządza prosty biznesplan; charakteryzuje mechanizmy funkcjonowania gospodarki i instytucji rynkowych oraz rolę państwa w gospodarce; analizuje aktualne zmiany i tendencje w gospodarce świata i Polski; rozróżnia i porównuje formy inwestowania i wynikające z nich ryzyko.
Uczeń wyjaśnia zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa i sporządza prosty biznesplan; charakteryzuje mechanizmy funkcjonowania gospodarki i instytucji rynkowych oraz rolę państwa w gospodarce; analizuje aktualne zmiany i tendencje w gospodarce świata i Polski; rozróżnia i porównuje formy inwestowania i wynikające z nich ryzyko.
Treści nauczania:
Wiedza o społeczeństwie
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów.
Uczeń rozpoznaje prawne aspekty codziennych problemów życiowych i szuka ich rozwiązania.
Treści nauczania: