Gra o wodę - klasy 4-6
Materiał Edukacyjny, Autor: Zespół edukacyjny FER , Fundacja EkoRozwoju| Poziom nauczania |   | 




 0/5
 0/5Scenariusz jest propozycją ciekawej gry, która przybliża dzieciom zagadnienia związane z wodą na świecie, w trakcie 4 godzinnych zajęć.
Fot.: Andrey Armyagov, fotolia.com
					
					
- Klasy (IV-VIII)
Historia
							Podstawa programowa do 2017 
								Cele ogólne:
								Zainteresowanie problematyką społeczną. 
Uczeń ma nawyk dociekania w kontekście społecznym -zadaje pytania "dlaczego jest tak, jak jest?" i "czy mogłoby być inaczej?" oraz próbuje odpowiedzieć na te pytania.
Uczeń ma nawyk dociekania w kontekście społecznym -zadaje pytania "dlaczego jest tak, jak jest?" i "czy mogłoby być inaczej?" oraz próbuje odpowiedzieć na te pytania.
Treści nauczania:
						Uczeń podaje  przykłady  ważnych  problemów  współczesnej  Polski, korzystając  z  różnych  źródeł  informacji  (od  osób  dorosłych,  z prasy, radia, telewizji, Internetu)
Przyroda
							Podstawa programowa do 2017 
								Cele ogólne:
								Obserwacje, pomiary i doświadczenia.
Uczeń korzysta z różnych źródeł informacji (własnych obserwacji, badań, doświadczeń, tekstów, map, tabel, fotografii, filmów), wykonuje pomiary i korzysta z instrukcji (słownej, tekstowej i graficznej); dokumentuje i prezentuje wyniki obserwacji i doświadczeń; stosuje technologie informacyjno-komunikacyjne.
Uczeń korzysta z różnych źródeł informacji (własnych obserwacji, badań, doświadczeń, tekstów, map, tabel, fotografii, filmów), wykonuje pomiary i korzysta z instrukcji (słownej, tekstowej i graficznej); dokumentuje i prezentuje wyniki obserwacji i doświadczeń; stosuje technologie informacyjno-komunikacyjne.
Poszanowanie przyrody.
Uczeń zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności.
Uczeń zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności.
Treści nauczania:
						Uczeń podaje  przykłady  miejsc  w  najbliższym  otoczeniu, w  których zaszły  korzystne  i  niekorzystne  zmiany  pod  wpływem działalności człowieka; 
Uczeń proponuje działania sprzyjające środowisku przyrodniczemu; 
Uczeń wyjaśnia  wpływ  codziennych  zachowań  w  domu,  w  szkole,  w miejscu zabawy na stan środowiska; 
 
						 
							 
						 
						 
								 
								 
								 
								 
								 
										 
										 
										 
										 
										
 
					 
				