Kampanie społeczne o tematyce ekologicznej - narzędzie zmiany społecznej
Materiał Edukacyjny, Autor: Zespół edukacyjny FER , Fundacja EkoRozwojuPoziom nauczania |
0/5
Celem zajęć jest przedstawienie i/lub poszerzenie wiedzy uczniów o kampaniach społecznych na przykładzie działań ekologicznych.
Fot.: kristian sekulic, fotolia.com
- Klasy ponadpodstawowe
Geografia
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Formułowanie i weryfikowanie hipotez dotyczących problemów współczesnego świata.
Rozumienie relacji człowiek-przyroda-społeczeństwo w skali globalnej i regionalnej
Treści nauczania:
Uczeń formułuje problemy wynikające z eksploatowania zasobów odnawialnych i nieodnawialnych; potrafi przewidzieć przyrodnicze i pozaprzyrodnicze przyczyny i skutki zakłóceń równowagi ekologicznej;
Wiedza o społeczeństwie
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów.
Uczeń rozpoznaje prawne aspekty codziennych problemów życiowych i szuka ich rozwiązania.
Współdziałanie w sprawach publicznych.
Uczeń współpracuje z innymi - planuje, dzieli się zadaniami i wywiązuje się z nich; sprawnie korzysta z. procedur i możliwości, jakie stwarzają obywatelom instytucje życia publicznego; zna i stosuje zasady samoorganizacji i samopomocy.
Wykorzystanie i tworzenie informacji.
Uczeń znajduje i wykorzystuje informacje na temat sposobu, w jaki prawo reguluje życie obywateli; wyraża własne zdanie w wybranych sprawach na różnych forach publicznych i uzasadnia je; jest otwarty na odmienne poglądy; gromadzi i wykorzystuje informacje potrzebne do zaplanowania dalszej nauki i kariery zawodowej.
Treści nauczania:
Uczeń charakteryzuje wybrane zbiorowości, społeczności, wspólnoty, społeczeństwa, ze względu na obowiązujące w nich reguły i więzi;
Uczeń podaje przykłady norm i instytucji społecznych; charakteryzuje ich funkcje w życiu społecznym;