Rysujemy swoją mapę Doliny Baryczy
Materiał Edukacyjny, Autor: Anna Rydzyk , Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy im. Władysława Stanisława Reymonta w TwardogórzePoziom nauczania |
0/5
Lekcja ma na celu przybliżenie dzieciom najbliższej okolicy poprzez czytanie fragmentów książki Włodzimierza Ranoszka Bajkowa Dolina Baryczy:opowieści i legendy, przewodnik". Dzieci utrwalają zdobytą wiedzę rysując własną mapę Doliny Baryczy. Mają też możliwość pracy na tablicy multimedialnej, gdzie rysują charakterystyczne dla Doliny Baryczy zabudowania, rośliny, zwierzęta lub oglądają prezentację multimedialną. W czasie zajęć korzystają też z projektowych pomocy edukacyjnych (gry, puzzle itp.)
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, etycznym, fizycznym i estetycznym.
Wychowanie, aby dziecko w miarę swoich możliwości było przygotowane do życia w zgodzie z samym sobą, ludźmi i przyrodą
Treści nauczania:
Uczeń w zakresie rozumienia i poszanowania świata roślin i zwierzą rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w takich środowiskach przyrodniczych, jak: park, las, pole uprawne, sad i ogród (działka),
W zakresie ekspresji przez sztukę uczeń podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne)
Uczeń nazywa charakterystyczne elementy typowych krajobrazów Polski: nadmorskiego, nizinnego, górskiego
Uczeń opisuje życie w wybranych ekosystemach: w lesie, ogrodzie, parku, na łące i w zbiornikach wodnych
Uczeń wymienia zwierzęta i rośliny typowe dla wybranych regionów Polski; rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta egzotyczne
Uczeń zna najbliższą okolicę, jej ważniejsze obiekty, tradycje, wie, w jakim regionie mieszka; uczestniczy w wydarzeniach organizowanych przez lokalną społeczność