Warsztaty Mały Piekarz - Od ziarenka do bochenka
Oferta Ośrodków, Autor: Rodzinny Park Przygód i Edukacji Górecznik , Rodzinny Park Przygód Górecznik w AntoniniePoziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie
Podczas warsztatów dzieci zamienią się w prawdziwego piekarza z Doliny Baryczy! Przygotują swój własny chlebek z ciasta z certyfikatem Dolina Baryczy Poleca pochodzącego z Piekarni GS Przygodzice, a następnie wyrobioną i wypieczoną bułeczkę zabiorą do domu. Ciasto trafia na zajęcia w ramach Krótkiego Łańcucha Dostaw od naszego Partnera - Piekarni GS Przygodzice - tego także dowiedzą się uczestnicy zajęć.
WSKAZANIE DO GRANTÓW EDUKACYJNYCH:
I. Oferta wykorzystuje następujące potencjały lokalne:
- kulturalny (tradycje i obrzędy);
- historyczny (fakty i przekazy historyczne, dawne zwyczaje w kuchni);
II. Oferta dotyka problematyki przeciwdziałania skutkom klimatu w dziedzinach:
- gospodarka odpadami (segregacja odpadów: używanie papierowych zamiast plastikowych talerzyków)
- świadome zakupy (zwracamy uwagę na kupowanie produktów od lokalnych dostawców: mąki z lokalnych młynów, chleba od certyfikowanego dostawcy - Piekarni GS w Przygodzicach)
- Krótki Łańcuch Dostaw (dostawa bezpoś
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
150 min. | od 20 do 50 osób | 65 zł/osoba | sezonowe: marzec-październik, |
Zapoznaj się z naszą całoroczną ofertą edukacyjną
|
Chatka Czerwonego Kapturka w Rodzinnym Parku Przygód Górecznik
|
Lp. | Data odbycia zajęć | Nazwa szkoły | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Przedmiot nauczania | |
1 | 13 czerwiec 2023r. | Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Barkowie | Monika Niezgódka | biologia | IV-VI, VII- VIII | Więcej |
Wrocławska 7
63-421 Przygodzice Antonin, dane sprzedawcy: Górecznik Taurus Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K.
63-421 Przygodzice Antonin, dane sprzedawcy: Górecznik Taurus Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K.
KONTAKT
- Przedszkole
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
Wychowanie przedszkolne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju.
Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
Tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy.
Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju.
Współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka.
Treści nauczania:
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga sprawności motoryczne i sensoryczne tworzące umiejętność skutecznego działania i komunikacji.
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga świadomość zdrowotną w zakresie higieny, pielęgnacji ciała, odżywiania się i trybu życia.
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność respektowania przepisów gier, zabaw zespołowych i przepisów poruszania się w miejscach publicznych.
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność wykorzystania własnej aktywności ruchowej w różnych sferach działalności człowieka: zdrowotnej, sportowej, obronnej, rekreacyjnej i artystycznej.
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność organizacji bezpiecznych zabaw i gier ruchowych.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga potrzebę i umiejętność samodzielnego, refleksyjnego, logicznego, krytycznego i twórczego myślenia.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność czytania na poziomie umożliwiającym samodzielne korzystanie z niej w różnych sytuacjach życiowych, w tym kontynuowanie nauki na kolejnym etapie edukacyjnym i rozwijania swoich zainteresowań.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętność formułowania wniosków i spostrzeżeń.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozumienia legend, faktów historycznych, tradycji, elementów kultury materialnej i duchowej oraz pojęć i symboli z nimi związanych, takich jak: rodzina, dom, naród, ojczyzna, kraj.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego.
W zakresie społecznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność tworzenia relacji, współdziałania, współpracy oraz samodzielnej organizacji pracy w małych grupach, w tym organizacji pracy przy wykorzystaniu technologii.
W zakresie społecznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność przyjmowania konsekwencji swojego postępowania.
Treści nauczania:
Uczeń modeluje (lepi i konstruuje) z gliny, modeliny, plasteliny, mas papierowych i innych, zarówno z materiałów naturalnych i przemysłowych.
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Chronologia historyczna.
Odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Chronologia historyczna.
Umieszczanie procesów, zjawisk i faktów historycznych w czasie oraz porządkowanie ich i ustalanie związków przyczynowo- skutkowych.
Chronologia historyczna.
Dostrzeganie zmiany w życiu politycznym i społecznym oraz ciągłości w rozwoju kulturowym.
Analiza i interpretacja historyczna.
Dostrzeganie potrzeby poznawania przeszłości dla rozumienia procesów zachodzących we współczesności.
Tworzenie narracji historycznej.
Posługiwanie się pojęciami historycznymi i wyjaśnianie ich znaczenia.
Treści nauczania:
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Chronologia historyczna.
Odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Chronologia historyczna.
Umieszczanie procesów, zjawisk i faktów historycznych w czasie oraz porządkowanie ich i ustalanie związków przyczynowo- skutkowych.
Chronologia historyczna.
Dostrzeganie zmiany w życiu politycznym i społecznym oraz ciągłości w rozwoju kulturowym.
Analiza i interpretacja historyczna.
Dostrzeganie potrzeby poznawania przeszłości dla rozumienia procesów zachodzących we współczesności.
Tworzenie narracji historycznej.
Posługiwanie się pojęciami historycznymi i wyjaśnianie ich znaczenia.
Treści nauczania: