BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

Formy ochrony przyrody.

Oferta Ośrodków, Autor: Malwina Fikus/ Klaudyna Jędrasiewicz , PGL LP Nadleśnictwo Antonin - LKP "Lasy Rychtalskie"
Poziom nauczania
 0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie, on-line

Przy siedzibie nadleśnictwa Antonin znajduje się Rezerwat przyrody „Wydymacz”. Wykorzystując ten fakt opowiemy o formach ochrony przyrody występujących na terenie antonińskich lasów. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym. Oferta nie w pełni dostosowana dla osób niepełnosprawnych z racji nieprzystosowanych ścieżek w rezerwacie.
czas trwania ilość osób koszt dostępność
1,5 godz. od 10 do 30 osób bezpłatne stałe
SŁOWA KLUCZOWE
DODATKOWA OFERTA
OFERTA DODATKOWA
1.Możliwość wynajęcia wiaty wraz z rozpaleniem ogniska lub grilla.
2.Obok siedziby nadleśnictwa znajduje się Pałac Myśliwski Książąt Radziwiłłów oraz park w stylu angielskim otwarty dla zwiedzających.
3.Organizacja spaceru z leśnikiem po rezerwacie przyrody „Wydymacz”

Wszelkie informacje związane z ofertą edukacyjną można znaleźć na stronach:
http://www.antonin.poznan.lasy.gov.pl/


MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
RAPORTY POGŁĘBIONEJ OPINII
Lp. Data odbycia zajęć Nazwa szkoły Imię i nazwisko nauczyciela Przedmiot Przedmiot nauczania  
1 20 październik 2021r. Technikum Leśne w Miliczu Salomea Bienkiewicz ochrona lasu Średnia szkoła Więcej
Wrocławska 11
63-421 Przygodzice Antonin
KONTAKT
  • Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
  • Edukacja wczesnoszkolna
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego.
    Treści nauczania:
  • Klasy (IV-VI)
  • Przyroda (Klasa (IV))
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce. Dostrzeganie zależności występujących między poszczególnymi składnikami środowiska przyrodniczego, jak również między składnikami środowiska a działalnością człowieka.
    Kształtowanie postaw – wychowanie. Przyjmowanie postaw współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego przez: właściwe zachowania w środowisku przyrodniczym, współodpowiedzialność za stan najbliższej okolicy, działania na rzecz środowiska lokalnego, wrażliwość na piękno natury, a także ładu i estetyki zagospodarowania najbliższej okolicy, świadome działania na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i ochrony przyrody.
    Treści nauczania:
  • Klasy (VII-VIII)
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów biologicznych. Uczeń przedstawia opinie i argumenty związane z omawianymi zagadnieniami biologicznymi.
    Postawa wobec przyrody i środowiska. Uczeń uzasadnia konieczność ochrony przyrody.
    Postawa wobec przyrody i środowiska. Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń przedstawia formy ochrony przyrody w Polsce oraz uzasadnia konieczność ich stosowania dla zachowania gatunków i ekosystemów.
  • Szkoła średnia
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Postawa wobec przyrody i środowiska.
    Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń przedstawia podstawowe motywy ochrony przyrody (egzystencjalne, ekonomiczne, etyczne i estetyczne)
    Uczeń przedstawia różnicę między ochroną bierną a czynną, przedstawia prawne formy ochrony przyrody w Polsce oraz podaje przykłady roślin i zwierząt objętych ochroną gatunkową
  • Oferta dla dorosłych
OPINIE I KOMENTARZE  

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij