BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

Poznaj Stawy Milickie- wycieczka po Rudzie Sułowskiej

Oferta Ośrodków, Autor: CET Naturum W Rudzie Sułowskiej. , Centrum Edukacyjno- Turystyczne "Naturum"
Poziom nauczania
 0/5
Miejsce realizacji zajęć: w terenie

Przewodnik zapoznaje uczestników z historią i współczesnością Stawów Milickich, ptasim rezerwatem, fauną i florą występującą na tych terenach. Wycieczka piesza odbywa się na terenie Centrum Edukacyjno-Turystycznego Naturum w Rudzie Sułowskiej. W trakcie jej trwania uczestnicy przechodzą przez ścieżkę zmysłów, oraz zwiedzają Muzeum Rybactwa z jego dużą bazą interesujących i unikalnych eksponatów historycznych.
czas trwania ilość osób koszt dostępność
1 godz. min. od 10 do 40 osób 10 zł/osoba stałe
SŁOWA KLUCZOWE
DODATKOWA OFERTA
200 zł dla grup do 20 osób (300 zł dorośli). Jeżeli grupa ma powyżej 20 osób, 10 zł od ucznia. 15 zł osoba dorosła. Wyżywienie - Gospoda 8 Ryb, ognisko z kiełbaskami, plac zabaw, lornetki, rowery, kajaki, noclegi.
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
Ruda Sułowska 20
56-300 Milicz Ruda Sułowska
KONTAKT
  • Przedszkole
  • Wychowanie przedszkolne
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do etapu rozwoju dziecka.
    Treści nauczania:
    Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym, korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół.
    Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe.
    Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
  • Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
  • Edukacja wczesnoszkolna
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętność formułowania wniosków i spostrzeżeń.
    Treści nauczania:
    Uczeń wyróżnia w obrazach, ilustracjach, impresjach plastycznych, plakatach, na fotografiach: kształty obiektów – nadaje im nazwę i znaczenie, podaje części składowe, wielkości i proporcje, położenie obiektów i elementów złożonych, różnice i podobieństwa w wyglądzie tego samego przedmiotu w zależności od położenia i zmiany stanowiska osoby patrzącej na obiekt, barwę, walor różnych barw, różnice walorowe w zakresie jednej barwy, fakturę,
    Uczeń chroni przyrodę, wskazuje wybrane miejsca ochrony przyrody oraz parki narodowe, pomniki przyrody w najbliższym otoczeniu – miejscowości, regionie.
  • Klasy (IV-VI)
  • Historia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Chronologia historyczna. Odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
    Analiza i interpretacja historyczna. Objaśnianie związków przyczynowo-skutkowych, analizowanie zjawisk i procesów historycznych.
    Treści nauczania:
    Uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje.
    Uczeń wiąże najważniejsze zabytki i symbole kultury polskiej z właściwymi regionami.
    Uczeń opisuje warunki życia średniowiecznego miasta i wsi.
    Uczeń wyjaśnia rolę Kościoła (w tym zakonów) w dziedzinie nauki, architektury, sztuki i życia codziennego.
    Uczeń sytuuje w czasie i przestrzeni państwo pierwszych Piastów oraz przedstawia jego genezę.
    Uczeń opisuje przemiany społeczne i gospodarcze, z uwzględnieniem ruchu osadniczego.
    Przyroda (Klasa (IV))
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Wiedza. Opanowanie podstawowego słownictwa przyrodniczego (biologicznego, geograficznego, z elementami słownictwa fizycznego i chemicznego).
    Wiedza. Poznanie różnych sposobów prowadzenia obserwacji i orientacji w terenie.
    Wiedza. Poznanie przyrodniczych i antropogenicznych składników środowiska, rozumienie prostych zależności między tymi składnikami.
    Treści nauczania:
    Uczeń opisuje sposoby poznawania przyrody, podaje różnice między eksperymentem, doświadczeniem.
    Uczeń podaje przykłady wykorzystania zmysłów do prowadzenia obserwacji przyrodniczych.
  • Klasy (VII-VIII)
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych. Uczeń opisuje, porządkuje i rozpoznaje organizmy.
    Treści nauczania:
    Klasyfikacja organizmów. Uczeń uzasadnia potrzebę klasyfikowania organizmów i przedstawia zasady systemu klasyfikacji biologicznej.
    Uczeń przedstawia odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody oraz propozycje racjonalnego gospodarowania tymi zasobami zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
    Historia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Chronologia historyczna. Odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
    Analiza i interpretacja historyczna. Objaśnianie związków przyczynowo-skutkowych, analizowanie zjawisk i procesów historycznych.
    Treści nauczania:
    Uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje.
    Uczeń opisuje warunki życia średniowiecznego miasta i wsi.
    Uczeń wyjaśnia rolę Kościoła (w tym zakonów) w dziedzinie nauki, architektury, sztuki i życia codziennego.
    Uczeń sytuuje w czasie i przestrzeni państwo pierwszych Piastów oraz przedstawia jego genezę.
    Uczeń opisuje przemiany społeczne i gospodarcze, z uwzględnieniem ruchu osadniczego.
  • Szkoła średnia
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Postawa wobec przyrody i środowiska.
    Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń podaje przykłady kilku gatunków, które są zagrożone lub wyginęły wskutek nadmiernej eksploatacji ich populacji
    Historia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Chronologia historyczna
    Uczeń porządkuje i synchronizuje wydarzenia z historii powszechnej oraz dziejów ojczystych; dostrzega zmienność i dynamikę wydarzeń w dziejach, a także ciągłość procesów historycznych.
    Treści nauczania:
  • Oferta dla dorosłych
OPINIE I KOMENTARZE  

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij