Ścieżka edukacyjna \"Dawna Wieś\"
Oferta Ośrodków, Autor: Tomasz Wojciechowski , Rodzinny Park Przygód Górecznik w AntoniniePoziom nauczania | ![]() ![]() ![]() ![]() |





Miejsce realizacji zajęć: w terenie
Piękny krajobraz Doliny Baryczy jest żywym pomnikiem historii. Przenieś się do czasów naszych przodków i poznaj dzieje dawnej wsi. Odkryj czym zajmowali się nasi przodkowie i jak wyglądało ich życie codzienne. Dodatkowo w przebraniu rolnika/ gospodyni wykonaj prace gospodarskie oraz naucz się doić naszą Mućkę. Tę historię przybliżą Wam nasze eksponaty, które poznamy podczas lekcji.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
45 min. | od 20 do 50 osób | 50 zł/osoba | sezonowe: kwiecień-wrzesień, |
W PROGRAMIE
- lekcja z przewodnikiem (45 minut)
- pobyt w strefie rozrywki (1 godzina) (oferta bez Strefy Rozrywki = 25 zł/os)
- konsumpcja (płatna dodatkowo)
WSKAZANIE DO GRANTÓW EDUKACYJNYCH DOLINY BARYCZY:
I. Oferta wykorzystuje następujące potencjały lokalne:
- kulturalny (np. tradycje i obrzędy, legendy, tradycyjne zawody)
- historyczny (np. zabytki, fakty i przekazy historyczne, tradycja)
- gospodarczy (tradycyjne zawody w tym rybacki, kowal, piekarz, rolnik, itp.)
III. Oferta dla osób niepełnosprawnych
- lekcja z przewodnikiem (45 minut)
- pobyt w strefie rozrywki (1 godzina) (oferta bez Strefy Rozrywki = 25 zł/os)
- konsumpcja (płatna dodatkowo)
WSKAZANIE DO GRANTÓW EDUKACYJNYCH DOLINY BARYCZY:
I. Oferta wykorzystuje następujące potencjały lokalne:
- kulturalny (np. tradycje i obrzędy, legendy, tradycyjne zawody)
- historyczny (np. zabytki, fakty i przekazy historyczne, tradycja)
- gospodarczy (tradycyjne zawody w tym rybacki, kowal, piekarz, rolnik, itp.)
III. Oferta dla osób niepełnosprawnych
Reportaż filmowy o Ścieżce edukacyjno - muzealnej prezentującej rozwój wsi i rybactwa w Dolinie Baryczy
|
Zapoznaj się z naszą całoroczną ofertą edukacyjną
|
![]() |
Ścieżka edukacyjno-muzealna dawnej wsi i rolnictwa w Rodzinnym Parku Przygód na Góreczniku
|
Wrocławska 7
63-421 Przygodzice Antonin, dane sprzedawcy: Górecznik Taurus Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K.
63-421 Przygodzice Antonin, dane sprzedawcy: Górecznik Taurus Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K.
KONTAKT
- Przedszkole
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
Wychowanie przedszkolne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju.
Tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy.
Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju.
Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.
Treści nauczania:
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga sprawności motoryczne i sensoryczne tworzące umiejętność skutecznego działania i komunikacji.
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność respektowania przepisów gier, zabaw zespołowych i przepisów poruszania się w miejscach publicznych.
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność wykorzystania własnej aktywności ruchowej w różnych sferach działalności człowieka: zdrowotnej, sportowej, obronnej, rekreacyjnej i artystycznej.
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność organizacji bezpiecznych zabaw i gier ruchowych.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętność formułowania wniosków i spostrzeżeń.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozumienia legend, faktów historycznych, tradycji, elementów kultury materialnej i duchowej oraz pojęć i symboli z nimi związanych, takich jak: rodzina, dom, naród, ojczyzna, kraj.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność uczestnictwa w kulturze oraz wyrażania swych spostrzeżeń i przeżyć za pomocą plastycznych, muzycznych i technicznych środków wyrazu, a także przy użyciu nowoczesnych technologii.
W zakresie społecznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga potrzebę i umiejętność identyfikowania się z grupami społecznymi, które dziecko
reprezentuje, nazywania tych grup i ich charakterystycznych cech.
W zakresie społecznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność nazywania poznanych wartości, oceny postępowania innych ludzi,
odwoływania się w ocenie do przyjętych zasad i wartości.
Treści nauczania:
Godzina wychowawcza
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Chronologia historyczna.
Odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Chronologia historyczna.
Umieszczanie procesów, zjawisk i faktów historycznych w czasie oraz porządkowanie ich i ustalanie związków przyczynowo- skutkowych.
Chronologia historyczna.
Dostrzeganie zmiany w życiu politycznym i społecznym oraz ciągłości w rozwoju kulturowym.
Analiza i interpretacja historyczna.
Dostrzeganie potrzeby poznawania przeszłości dla rozumienia procesów zachodzących we współczesności.
Treści nauczania:
Uczeń opisuje warunki życia średniowiecznego miasta i wsi.
Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Chronologia historyczna.
Odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Chronologia historyczna.
Umieszczanie procesów, zjawisk i faktów historycznych w czasie oraz porządkowanie ich i ustalanie związków przyczynowo- skutkowych.
Chronologia historyczna.
Dostrzeganie zmiany w życiu politycznym i społecznym oraz ciągłości w rozwoju kulturowym.
Analiza i interpretacja historyczna.
Dostrzeganie potrzeby poznawania przeszłości dla rozumienia procesów zachodzących we współczesności.
Treści nauczania:
Uczeń opisuje warunki życia średniowiecznego miasta i wsi.
Wiedza o społeczeństwie (Klasa (VIII))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza i rozumienie.
Uczeń wyjaśnia podstawowe prawidłowości życia społecznego, w tym funkcjonowania grup społecznych oraz społeczności lokalnej i regionalnej oraz wspólnoty etnicznej i państwowej.
Rozumienie siebie oraz rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów.
Uczeń powiększa treść własnej tożsamości lokalnej, regionalnej, etnicznej i obywatelskiej.
Treści nauczania: