Wielkanocne tradycje w Wielkopolsce oraz naturalne ozdoby
Oferta Ośrodków, Autor: Agnieszka Kątna-Dolata , Edukacja w Folwarku Jurand Agnieszka Kątna-DolataPoziom nauczania | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |





Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie
Wiosenna atmosfera Świąt Wielkanocnych i bogactwo budzącej się do życia przyrody dostarczają pomysłów na ozdoby inspirowane naturą. Nasze ozdoby wielkanocne uczestnicy samodzielnie przygotują używając do tego wyłącznie naturalnych materiałów i darów lasu. Folwark Jeździecki Jurand był miejscem gdzie nagrano serię felietonów o tradycjach wielkopolskich przez lokalną telewizję i wykorzystamy wiele naszych doświadczeń i eksponatów by móc przybliżyć uczestnikom ten pełen radości czas.
Nasze zajęcia z edukacji przyrodniczo – leśnej przeznaczone dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych. Oferta związana z potencjałem historycznym (wielkopolskie tradycje), przyrodniczym i gospodarczym (tradycyjny zawód - leśnik, tradycyjny zawód - rolnik (na terenie folwarku znajduje się mini-muzeum maszyn rolniczych). Ponadto omawiane przez nas tematy: Dolina Baryczy - moja mała ojczyzna, wpływ człowieka na środowisko, zasady zrównoważonego rozwoju, wykorzystanie zasobów naturalnych, segregacja odpadów.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
3 godz. | od 20 do 40 osób | 40 zł/osoba | sezonowe: marzec-kwiecień, |
przejażdżki bryczką, ognisko z kiełbaskami,
Przygodziczki 64
63-421 Przygodzice
63-421 Przygodzice
KONTAKT
- Przedszkole
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Wychowanie przedszkolne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy.
Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
Współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka.
Treści nauczania:
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku.
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozumienia legend, faktów historycznych, tradycji, elementów kultury materialnej i duchowej oraz pojęć i symboli z nimi związanych, takich jak: rodzina, dom, naród, ojczyzna, kraj.
Treści nauczania:
Uczeń wykonuje przedmiot/model/pracę według własnego planu i opracowanego sposobu działania.
Uczeń wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne i modele techniczne: z zastosowaniem połączeń nierozłącznych: sklejanie klejem, wiązanie, szycie lub zszywanie zszywkami, sklejanie taśmą itp., używając połączeń rozłącznych: spinanie spinaczami biurowymi, wiązanie sznurkiem lub wstążką ozdobną, bez użycia kleju, taśm, zszywek, np. wybrane modele technik origami, modele kartonowe nacinane.
Uczeń ocenia projekty/prace, wykorzystując poznane i zaakceptowane wartości: systematyczność działania, pracowitość, konsekwencja, gospodarność, oszczędność, umiar w odniesieniu do korzystania z czasu, materiałów, narzędzi i urządzeń.
Uczeń organizuje pracę, wykorzystuje urządzenia techniczne i technologie; zwraca uwagę na zdrowie i zachowanie bezpieczeństwa, z uwzględnieniem selekcji informacji, wykonywania czynności użytecznych lub potrzebnych.
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Analiza i interpretacja historyczna.
Dostrzeganie potrzeby poznawania przeszłości dla rozumienia procesów zachodzących we współczesności.
Treści nauczania:
Uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje.
Język polski
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kształcenie literackie i kulturowe.
Kształcenie postawy szacunku dla przeszłości i tradycji literackiej jako podstawy tożsamości narodowej.
Treści nauczania:
Technika
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Przyjmowanie postawy proekologicznej.
Kształtowanie umiejętności segregowania i wtórnego wykorzystania odpadów znajdujących się w najbliższym otoczeniu.
Treści nauczania:
Uczeń dobiera i dostosowuje narzędzia wykorzystywane do określonej obróbki.
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Analiza i interpretacja historyczna.
Dostrzeganie potrzeby poznawania przeszłości dla rozumienia procesów zachodzących we współczesności.
Treści nauczania:
Uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje.
Język polski
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kształcenie literackie i kulturowe.
Kształcenie postawy szacunku dla przeszłości i tradycji literackiej jako podstawy tożsamości narodowej.
Treści nauczania:
Przedmioty uzupełniające (zajęcia artystyczne, zajęcia techniczne)
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania: