BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

SMOG a nasze zdrowie

Oferta Ośrodków, Autor: Zofia Pietryka , Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji Ekologicznej "Dolina Baryczy"
Poziom nauczania
 0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali

Zajęcia w szkole macierzystej dla młodzieży lub w świetlicy dla dorosłych w tym seniorów. Pierwsza część w formie prezentacji, która pozwoli wyjaśnić kiedy powstaje smog i jakie są jego rodzaje oraz w jaki sposób jakość powietrza wpływa na zdrowie człowieka. Uczestnicy dowiedzą się jakie są skutki zdrowotne smogu. Jak można ograniczać emisję zanieczyszczeń powietrza. Druga część będzie miała charakter warsztatów w oparciu o udostępnione materiały oraz dyskusji . Uczestnicy będą szukać odpowiedzi, w jaki sposób możemy chronić się przed skutkami zanieczyszczeń powietrza. Wskazanie do grantów: oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie: odnawialne źródła energii, gospodarka emisyjna - czyste powietrze, gospodarka wodna, gospodarka odpadami, świadome zakupy itp.
czas trwania ilość osób koszt dostępność
2 godz. od 15 do 30 osób 20 zł/osoba stałe
PLIKI ZASOBU
 
( 1391 KB .DOCX )
SŁOWA KLUCZOWE
DODATKOWA OFERTA
Edukator przyjedzie do szkoły lub świetlicy po uprzednim uzgodnieniu terminu zajęć. Zajęcia będą trwać 2 godz. lekcyjne dla danej grupy (klasa, koło zainteresowań, grupa dorosłych). W kosztach wkalkulowany jest dojazd edukatora do szkoły oraz niezbędne do prowadzenia zajęć materiały edukacyjne. Zamawiający udostępnia salę i w miarę możliwości sprzęt multimedialny (np. rzutnik lub tablicę multimedialną). Jeżeli sala odpowiednio dostosowana oferta może być dostępna dla osób niepełnosprawnych
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
RAPORTY POGŁĘBIONEJ OPINII
Lp. Data odbycia zajęć Nazwa szkoły Imię i nazwisko nauczyciela Przedmiot Przedmiot nauczania  
1 11 marzec 2022r. Szkoła Podstawowa we Wróblińcu Dorota Piec biologia, geografia, EDB VII- VIII Więcej
  • Klasy (VII-VIII)
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Planowanie i przeprowadzanie obserwacji oraz doświadczeń; wnioskowanie w oparciu o ich wyniki. Uczeń określa warunki doświadczenia, rozróżnia próbę kontrolną i badawczą.
    Planowanie i przeprowadzanie obserwacji oraz doświadczeń; wnioskowanie w oparciu o ich wyniki. Uczeń analizuje wyniki i formułuje wnioski.
    Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych. Uczeń wykorzystuje różnorodne źródła i metody pozyskiwania informacji.
    Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych. Uczeń odczytuje, analizuje, interpretuje i przetwarza informacje tekstowe, graficzne i liczbowe.
    Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów biologicznych. Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo- skutkowe między zjawiskami, formułuje wnioski.
    Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów biologicznych. Uczeń przedstawia opinie i argumenty związane z omawianymi zagadnieniami biologicznymi.
    Znajomość uwarunkowań zdrowia człowieka. Uczeń analizuje związek między własnym postępowaniem a zachowaniem zdrowia oraz rozpoznaje sytuacje wymagające konsultacji lekarskiej.
    Postawa wobec przyrody i środowiska. Uczeń uzasadnia konieczność ochrony przyrody.
    Postawa wobec przyrody i środowiska. Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń wskazuje żywe i nieożywione elementy ekosystemu oraz wykazuje, że są one powiązane różnorodnymi zależnościami.
    Uczeń przedstawia odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody oraz propozycje racjonalnego gospodarowania tymi zasobami zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
    Chemia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Opanowanie czynności praktycznych. Uczeń rejestruje ich wyniki w różnej formie, formułuje obserwacje, wnioski oraz wyjaśnienia.
    Pozyskiwanie, przetwarzanie i tworzenie informacji. Uczeń konstruuje wykresy, tabele i schematy na podstawie dostępnych informacji.
    Pozyskiwanie, przetwarzanie i tworzenie informacji. Uczeń ocenia wiarygodność uzyskanych danych.
    Pozyskiwanie, przetwarzanie i tworzenie informacji. Uczeń pozyskuje i przetwarza informacje z różnorodnych źródeł z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych.
    Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów. Uczeń respektuje podstawowe zasady ochrony środowiska.
    Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów. Uczeń stosuje poprawną terminologię.
    Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów. Uczeń wskazuje na związek właściwości różnorodnych substancji z ich zastosowaniami i ich wpływem na środowisko naturalne.
    Treści nauczania:
    Uczeń wymienia źródła, rodzaje i skutki zanieczyszczeń powietrza, wymienia sposoby postępowania pozwalające chronić powietrze przed zanieczyszczeniami
    Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
  • Szkoła średnia
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Postawa wobec przyrody i środowiska.
    Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Poszukiwanie, wykorzystanie i tworzenie informacji.
    Uczeń odbiera, analizuje i ocenia informacje pochodzące z różnych źródeł, ze szczególnym uwzględnieniem prasy, mediów i Internetu.
    Rozumowanie i argumentacja.
    Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
    Treści nauczania:
    Chemia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów.
    Uczeń zdobywa wiedzę chemiczną w sposób badawczy - obserwuje, sprawdza, weryfikuje, wnioskuje i uogólnia; wykazuje związek składu chemicznego, budowy i właściwości substancji z ich zastosowaniami; posługuje się zdobytą wiedzą chemiczną w życiu codziennym w kontekście dbałości o własne zdrowie i ochrony środowiska naturalnego.
    Wykorzystanie, przetwarzanie i tworzenie informacji.
    Uczeń korzysta z chemicznych tekstów źródłowych, pozyskuje, analizuje, ocenia i przetwarza informacje pochodzące z różnych źródeł, ze szczególnym uwzględnieniem mediów i Internetu.
    Treści nauczania:
    Uczeń wymienia źródła chemicznego zanieczyszczenia gleb oraz podstawowe rodzaje zanieczyszczeń (metale ciężkie, węglowodory, pestycydy, azotany);
    Uczeń uzasadnia potrzebę zagospodarowania odpadów pochodzących z różnych opakowań;
    Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
  • Oferta dla dorosłych
OPINIE I KOMENTARZE  

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij