Grzybobranie czas zacząć!
Oferta Ośrodków, Autor: Agnieszka Kątna-Dolata , Edukacja w Folwarku Jurand Agnieszka Kątna-DolataPoziom nauczania | ![]() ![]() |





Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie
rekomendacja do grantu PROGRAM WYKORZYSTUJE LOKALNY POTENCJAŁ PRZYRODNICZY, KULTURALNY
Program gdzie połączone zostało przyjemne z pożytecznym a więc wspólne grzybobranie w naszych lasach oraz nauka rozpoznawania i zbierania bezpiecznie grzybów. Każdy z uczestników będzie mógł sprawdzić zawartość swojego koszyka z specjalistą oraz zważyć swój koszyk - wszystko po to by wyłonić Najlepszego Grzybiarza. Podczas wydarzenia nie zabraknie też takich atrakcji jak przejażdżki bryczką do lasu oraz wspólne przygotowanie dania z zebranych trofeów. Zabawę zakończy wręczenie nagród i ognisko z biesiadą.
Na miejscu dostępna jest restauracja oraz sklepik z produktami i pamiątkami z Doliny Baryczy.
W cenie: program edukacyjny związany z rozpoznawaniem grzybów, przejażdżka bryczką, ognisko z poczęstunkiem przy muzyce, nagrody dla zwycięzcy oraz regionalne napoje.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
3-4 godz. | od 25 do 50 osób | 75 zł/osoba | sezonowe: wrzesień-listopad, |
Oferta naszej restauracji i sklepiku
Przygodziczki 64
63-421 Przygodzice
63-421 Przygodzice
KONTAKT
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń opisuje różnorodność biologiczną na poziomie genetycznym, gatunkowym i ekosystemowym; wskazuje przyczyny spadku różnorodności genetycznej, wymierania gatunków, zanikania siedlisk i ekosystemów
Uczeń przedstawia podstawowe motywy ochrony przyrody (egzystencjalne, ekonomiczne, etyczne i estetyczne)
Uczeń przedstawia wpływ współczesnego rolnictwa na różnorodność biologiczną (ciągle malejąca liczba gatunków uprawnych przy rosnącym areale upraw, spadek różnorodności genetycznej upraw)
Uczeń uzasadnia konieczność międzynarodowej współpracy w celu zapobiegania zagrożeniom przyrody, podaje przykłady takiej współpracy (np. CITES, "Natura 2000", Agenda 21)