Jak świadomie dążyć do obniżenia swojego śladu węglowego w Dolinie Baryczy?
Materiał Edukacyjny, Autor: Agnieszka Matunin , Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w PowidzkuPoziom nauczania |
0/5
Lekcja przygotowana została w ramach projektu „Odkrywaj Dolinę Baryczy i zmniejszaj ślad węglowy”
w ramach działaj lokalnie i EKOLOGICZNIE.
Cel główny: zapoznanie uczniów z zasadami gospodarki niskoemisyjnej i jej znaczeniem dla środowiska naturalnego.
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza.
Opanowanie podstawowego słownictwa przyrodniczego (biologicznego, geograficznego, z elementami słownictwa fizycznego i chemicznego).
Wiedza.
Poznanie cech i zmian krajobrazu w najbliższej okolicy szkoły.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Dostrzeganie wielostronnej wartości przyrody w integralnym rozwoju człowieka.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Przyjmowanie postaw współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego przez: właściwe zachowania w środowisku przyrodniczym, współodpowiedzialność za stan najbliższej okolicy, działania na rzecz środowiska lokalnego, wrażliwość na piękno natury, a także ładu i estetyki zagospodarowania najbliższej okolicy, świadome działania na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i ochrony przyrody.
Treści nauczania:
Geografia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza geograficzna.
Opanowanie podstawowego słownictwa geograficznego w celu opisywania oraz wyjaśniania występujących w środowisku geograficznym zjawisk i zachodzących w nim procesów.
Wiedza geograficzna.
Poznanie głównych cech środowiska geograficznego Polski, własnego regionu oraz najbliższego otoczenia – „małej ojczyzny”, a także wybranych krajów i regionów Europy oraz świata.
Wiedza geograficzna.
Poznanie zróżnicowanych form działalności człowieka w środowisku, ich uwarunkowań i konsekwencji oraz dostrzeganie potrzeby racjonalnego gospodarowania zasobami przyrody.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Stawianie pytań, formułowanie hipotez oraz proponowanie rozwiązań problemów
dotyczących środowiska geograficznego.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Wykorzystywanie zdobytej wiedzy i umiejętności geograficznych w życiu codziennym.
Kształtowanie postaw.
Łączenie racjonalności naukowej z refleksją nad pięknem i harmonią świata przyrody
oraz dziedzictwem kulturowym ludzkości.
Kształtowanie postaw.
Przyjmowanie postawy szacunku do środowiska przyrodniczego i kulturowego oraz
rozumienie potrzeby racjonalnego w nim gospodarowania.
Kształtowanie postaw.
Rozwijanie postawy współodpowiedzialności za stan środowiska geograficznego, kształtowanie ładu przestrzennego oraz przyszłego rozwoju społeczno-kulturowego i gospodarczego „małej ojczyzny”, własnego regionu i Polski.
Treści nauczania:
Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania: