Spływy kajakowe
Oferta Ośrodków, Autor: Hanna Jankowska , HAGRO Hanna JankowskaPoziom nauczania | ![]() ![]() ![]() ![]() |





Miejsce realizacji zajęć: w terenie
Podczas spływu kajakowego rzeką Barycz na odcinku Milicz - Sułów zapoznamy się z walorami rzeki, bogatym życiem zwierzęcym i roślinnym Baryczy, przy odrobinie szczęścia będziemy mogli podziwiać zimorodki, jaskółki brzegówki, czaple siwe i inne ptaki. Zobaczymy ostoję konika polskiego i stawy hodowlane. Dostrzeżemy ślady działalności bobrów. Ten odcinek rzeki nie jest uciążliwy, dostępny dla każdego uczestnika. Zwrócimy uwagę na wpływ działalności człowieka na stan rzeki. Oferta bazuje na potencjale przyrodniczym i gospodarczym.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
3-4 godz. | od 10 do 20 osób | 610 zł/grupa | sezonowe: marzec-październik, |
opieka ratownika- koszt 300 zł, instruktora kajakarstwa- 300 zł, możliwość zorganizowania ogniska- 50 zł
Piotrkosice, 60
56-300 Milicz, dane sprzedawcy: Agroturystyka Romuald Jankowski
56-300 Milicz, dane sprzedawcy: Agroturystyka Romuald Jankowski
KONTAKT
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza.
Opanowanie podstawowego słownictwa przyrodniczego (biologicznego, geograficznego, z elementami słownictwa fizycznego i chemicznego).
Wiedza.
Poznanie różnych sposobów prowadzenia obserwacji i orientacji w terenie.
Wiedza.
Poznanie przyrodniczych i antropogenicznych składników środowiska, rozumienie prostych zależności między tymi składnikami.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Wykonywanie obserwacji i doświadczeń zgodnie z instrukcją (słowną, tekstową
i graficzną), właściwe ich dokumentowanie i prezentowanie wyników.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Stosowanie zasad dbałości o własne zdrowie, w tym zapobieganie chorobom.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Wskazywanie przystosowań organizmów do środowiska życia i zdobywania pokarmu.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Dostrzeganie zależności występujących między poszczególnymi składnikami środowiska przyrodniczego, jak również między składnikami środowiska a działalnością człowieka.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Dostrzeganie wielostronnej wartości przyrody w integralnym rozwoju człowieka.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Właściwe reagowanie na niebezpieczeństwa zagrażające życiu i zdrowiu.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Rozwijanie wrażliwości na wszelkie przejawy życia.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Doskonalenie umiejętności w zakresie komunikowania się, współpracy i działania oraz pełnienia roli lidera w zespole.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Przyjmowanie postaw współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego przez: właściwe zachowania w środowisku przyrodniczym, współodpowiedzialność za stan najbliższej okolicy, działania na rzecz środowiska lokalnego, wrażliwość na piękno natury, a także ładu i estetyki zagospodarowania najbliższej okolicy, świadome działania na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i ochrony przyrody.
Treści nauczania:
Wychowanie fizyczne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i oceny własnego rozwoju fizycznego oraz
sprawności fizycznej.
Zachęcanie do uczestnictwa w rekreacyjnych i sportowych formach aktywności fizycznej.
Poznawanie i stosowanie zasad bezpieczeństwa podczas aktywności fizycznej.
Kształtowanie umiejętności osobistych i społecznych sprzyjających całożyciowej aktywności fizycznej.
Treści nauczania:
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych.
Uczeń opisuje, porządkuje i rozpoznaje organizmy.
Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych.
Uczeń przedstawia i wyjaśnia zależności między organizmem a środowiskiem.
Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów
biologicznych.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo- skutkowe między zjawiskami, formułuje wnioski.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń uzasadnia konieczność ochrony przyrody.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
Geografia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza geograficzna.
Poznanie głównych cech środowiska geograficznego Polski, własnego regionu oraz najbliższego otoczenia – „małej ojczyzny”, a także wybranych krajów i regionów Europy oraz świata.
Wiedza geograficzna.
Poznanie zróżnicowanych form działalności człowieka w środowisku, ich uwarunkowań i konsekwencji oraz dostrzeganie potrzeby racjonalnego gospodarowania zasobami przyrody.
Wiedza geograficzna.
Identyfikowanie współzależności między elementami środowiska przyrodniczego i społeczno-gospodarczego oraz związków i zależności w środowisku geograficznym w skali lokalnej, regionalnej i globalnej.
Kształtowanie postaw.
Przyjmowanie postawy szacunku do środowiska przyrodniczego i kulturowego oraz
rozumienie potrzeby racjonalnego w nim gospodarowania.
Kształtowanie postaw.
Kształtowanie poczucia dumy z piękna ojczystej przyrody i dorobku narodu.
Kształtowanie postaw.
Kształtowanie pozytywnych – emocjonalnych i duchowych – więzi z najbliższym otoczeniem, krajem ojczystym, a także z całą planetą Ziemią.
Kształtowanie postaw.
Rozwijanie postawy współodpowiedzialności za stan środowiska geograficznego, kształtowanie ładu przestrzennego oraz przyszłego rozwoju społeczno-kulturowego i gospodarczego „małej ojczyzny”, własnego regionu i Polski.
Kształtowanie postaw.
Rozwijanie postawy współodpowiedzialności za stan środowiska geograficznego, kształtowanie ładu przestrzennego oraz przyszłego rozwoju społeczno-kulturowego i gospodarczego „małej ojczyzny”, własnego regionu i Polski.
Treści nauczania:
Wychowanie fizyczne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i oceny własnego rozwoju fizycznego oraz
sprawności fizycznej.
Zachęcanie do uczestnictwa w rekreacyjnych i sportowych formach aktywności fizycznej.
Poznawanie i stosowanie zasad bezpieczeństwa podczas aktywności fizycznej.
Kształtowanie umiejętności osobistych i społecznych sprzyjających całożyciowej aktywności fizycznej.
Treści nauczania:
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
Geografia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Rozumienie relacji człowiek-przyroda-społeczeństwo w skali globalnej i regionalnej
Treści nauczania:
Wychowanie fizyczne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania: