Poznaj bociany - warsztaty ceramiczne
Oferta Ośrodków, Autor: Barbara Wojciechowska , Gminny Ośrodek Kultury w PrzygodzicachPoziom nauczania | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |





Miejsce realizacji zajęć: w sali
Zajęcia ceramiczne, w trakcie których uczestnicy wykonają glinianą figurkę bociana - symbolu Gminy Przygodzice.
Wprowadzeniem do zajęć będzie krótki film o życiu bocianów, prezentujący podstawowe informacje o tych ptakach w przystępnej i ciekawej formie. W miesiącach wiosennych i letnich, zajęcia zostaną uzupełnione odbywającą się na żywo transmisją z bocianiego gniazda w Przygodzicach.
Do dyspozycji uczestników przygotowane są gotowe prace w celu inspiracji. Są to formy zróżnicowane pod kątem skomplikowania, tak by odpowiadać na potrzeby różnych grup wiekowych i możliwości manualnych.
Owocem zajęć jest statuetka bociana, która w ciągu kilku tygodni zostanie wypalona i wysłana do uczestników zajęć. To niezwykła pamiątka ciekawie i kreatywnie spędzonego czasu.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
90 min. | od 8 do 14 osób | 60 zł/osoba | stałe |
- kulturalny
- przyrodniczy
- bioróżnorodność
- Możliwe jest wykonanie dodatkowego szkliwienia pracy podczas wypalania. Dopłata 20zł.
- Zapraszamy także większe grupy - w przypadku przekroczenia górnego limitu uczestników, zajęcia odbędą się w małej sali widowiskowej GOK (ta sama lokalizacja)
- Zapraszamy także większe grupy - w przypadku przekroczenia górnego limitu uczestników, zajęcia odbędą się w małej sali widowiskowej GOK (ta sama lokalizacja)
Wrocławska 52
63-421 Przygodzice
63-421 Przygodzice
KONTAKT
- Przedszkole
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
- Oferta dla dorosłych
Wychowanie przedszkolne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju.
Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.
Treści nauczania:
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętność formułowania wniosków i spostrzeżeń.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego.
Treści nauczania:
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Dostrzeganie wielostronnej wartości przyrody w integralnym rozwoju człowieka.
Treści nauczania:
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Planowanie i przeprowadzanie obserwacji oraz doświadczeń; wnioskowanie w oparciu o ich wyniki.
Uczeń określa problem badawczy, formułuje hipotezy, planuje i przeprowadza oraz dokumentuje obserwacje i proste doświadczenia biologiczne.
Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych.
Uczeń posługuje się podstawową terminologią biologiczną.
Treści nauczania:
Uczeń uzasadnia konieczność ochrony różnorodności biologicznej.
Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Plastyka (Klasy (IV-VII))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Opanowanie zagadnień z zakresu języka i funkcji plastyki; podejmowanie działań twórczych, w których wykorzystane są wiadomości dotyczące formy i struktury dzieła.
Doskonalenie umiejętności plastycznych – ekspresja twórcza przejawiająca się w działaniach indywidualnych i zespołowych.
Opanowanie podstawowych wiadomości z zakresu kultury plastycznej, jej narodowego i ogólnoludzkiego dziedzictwa kulturowego.
Treści nauczania:
Uczeń w zadaniach plastycznych interpretuje obserwowane przedmioty, motywy i zjawiska, stosując środki wyrazu zgodnie z własnym odczuciem; w wyższych klasach podejmuje również próby rysunkowego studium z natury.