STREFA DZIECI

BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

Raport pogłębionej opinii
Data odbycia zajęć: 30 październik 2023r.
Nazwa ośrodka, w którym odbyły się zajęcia: Centrum Edukacji Ekologicznej Nadleśnictwa Żmigród- LKP "Lasy Doliny Baryczy"
Tytuł zajęć: Świat w kropli wody
Nazwa szkoły, która wzięła udział w zajęciach: Technikum Leśne w Miliczu im. prof. Władysława Jedlińskiego
Imię i nazwisko nauczyciela: Jolanta Cwenar
Przedmiot nauczany przez nauczyciela: wychowawca internatu
Ilość osób w grupie: 26

Co zachęciło Państwa do skorzystania z oferty zajęć?
(Proszę wybrać maksymalnie 2 opcje)
• realizowany temat
• inne, jakie?
Prosze wpisać jakie: Oferta dotyczy ochrony klimatu, w poprzednich edycjach grantu korzystaliśmy z niej kilkakrotnie.
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o lokalny potencjał: przyrodniczy - oferta bazuje na ścieżkach przyrodniczych, przyczynia się do poznawania i zachowywania bogactwa przyrodniczego
Wskazana przez Panią /na ocena w 6 stopniowej skali to 6, napisz dlaczego?
Zajęcia bazują na materiałach pozyskanych na miejscu w Baryczy oraz w zbiorniku wody stojącej w parku przypałacowym w Żmigrodzie. Spacer po parkowych ścieżkach jest okazją do podziwiania pomników przyrody, do obserwacji natury w okresie jesiennym, np. przeloty ptaków migrujących oraz poznania historii miejsca.
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o lokalny potencjał: gospodarczy - oferta przybliża i zachęca do poznania specyfiki działalności gospodarczej zachowującej specyfikę obszaru – rolnictwo, rzemiosło, rybactwo , leśnictwo
Wskazana przez Panią /na ocena w 6 stopniowej skali to 6, napisz dlaczego?
W I części zajęć z młodzieżą spotkał się pan Nadleśniczy i przedstawił m. in. krótki rys historyczny dot. tworzenia struktur administracyjnych lasów państwowych, roli gospodarki leśnej (pozyskania surowca drzewnego) w gospodarce naszego kraju oraz znaczenia pracy leśników w zachowaniu bioróżnorodności ekosystemów leśnych.
Prosimy o uzasadnienie oceny wskazanej w formularzu monitoringu dotyczącej pytania o przeciwdziałanie zmianom klimatu: gospodarka wodna - jakość wody, kanalizacja, zużycie – oszczędzanie wody, gospodarka ściekami
Wskazana ocena w 6 stopniowej skali to 6, napisz dlaczego?
Zajęcia poświęcone roli wody w skali całej kuli ziemskiej oraz w zakresie tworzenia i realizacji programu tzw. małej retencji, jej roli w zatrzymaniu skutków suszy na terenach leśnych.
W jakim stopniu zdobytą (przez uczniów) na zajęciach wiedzę lub jakie kompetencję wykorzysta Pan/i na swoim przedmiocie. I jaki to przedmiot?
słabo1  2  3  4  5  6  bardzo dobrze

Jaki przedmiot /Uwagi:

Czy udział w zajęciach wymagał wcześniejszego przygotowania uczniów?
• NIE
Najbardziej z zajęć – polecam:
Czy metoda, forma prowadzenia zajęć zainspirowała Państwa do prowadzenia własnych zajęć w szkole?
• NIE
Jakie Pani/a zdaniem są bezpośrednie efekty zajęć:
• utrwalono pojęcia
• rozszerzono wiedzę
• uczestnik mógł zabrać pracę do domu
• postawiono ważne pytania do przemyślenia
• w ciekawy sposób przedstawiono zagadnienie
Polecam z prowadzenia zajęć:
• inne, jakie?
Proszę wpisać jakie: trzy powyższe wyróżniki
Polecam zajęcia ze względu na:
• inne, jakie?
Proszę wpisać jakie: Potrzeba ustawicznej edukacji społeczeństwa w zakresie ochrony zasobów naturalnych i przeciwdziałania skutkom zmian klimatycznych
Czy planujecie Państwo ze względu na przekazywane treści zachęcać do udziału w zajęciach innych nauczycieli?
• TAK

W jakim zakresie? ochrona zasobów wodnych, ekologia

Nauczycielem jakiego przedmiotu polecalibyście udział w zajęciach: biologia, godzina wychowawcza, przedmioty zawodowe leśne

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij