
-
dodano: 09-03-2020Moje zadania obejmują następujące treści matematyczne: droga, prędkość, czas. Z pojęć ekologicznych uwzględniłam: różnorodność biologiczną. Chciałabym zwrócić uwagę wszystkich na zwierzęta, które mieszkają w naszym sąsiedztwie. To my jesteśmy odpowiedzialni za to czy będą miały warunki do życia.
-
dodano: 09-03-2020Moje zadania obejmują następujące treści matematyczne: droga, prędkość, czas i działania na ułamkach dziesiętnych. Z pojęć ekologicznych uwzględniłam: dbałość o czyste powietrze i segregację śmieci. Chciałabym abyśmy mogli oddychać czystym powietrzem i abyśmy potrafili wykorzystywać surowce wtórne.
-
dodano: 09-03-2020Moje zadania obejmują następujące treści matematyczne: obliczanie objętości i działania na ułamkach dziesiętnych. Z pojęć ekologicznych uwzględniłam: oszczędzanie wody i segregację śmieci. Chciałabym aby ludzie przekonali się, że oszczędzanie wody może im przynieść znaczne korzyści i aby pamiętali jak ważna jest dla nas wszystkich segregacja odpadów.
-
dodano: 08-03-2020Zadania matematyczno-przyrodnicze dotyczą obliczeń powierzchni związanych z Doliną Baryczy.
-
dodano: 08-03-2020Zadania matematyczno-przyrodnicze dotyczą obliczeń połączonych z ochroną środowiska w Dolinie Baryczy – związane są między innymi z recyklingiem oraz segregacją odpadów.
-
dodano: 08-03-2020Zadania matematyczno-przyrodnicze dotyczą obliczeń związanych z Parkiem Krajobrazowym „Dolina Baryczy” – związane są z powierzchnią oraz obliczaniem lat.
-
dodano: 04-03-2020Moje zadania są związane m. in. z obliczeniami procentowymi, jednostkami masy, proporcjami i rozwiązywaniem zadań tekstowych. Mam również nadzieję, że zachęcą do ograniczania śladu węglowego.
-
dodano: 18-11-2019Wersja elektroniczna publikacji zawiera 12 prac uczniów i seniorów, które zostały nagrodzone w bibliotecznych WIE 2019: Święta doroczne w Dolinie Baryczy w czasach młodości naszych babć /dziadków i współcześnie (dla uczniów), Święta doroczne w Dolinie Baryczy w czasach naszej młodości i współcześnie (dla seniorów). Udział w konkursach zgłosiło siedem szkół i cztery organizacje seniorskie z terenu Doliny Baryczy. W serwisie edukacja.barycz.pl zamieszczono w sumie 21 tekstów o tradycjach świątecznych, zilustrowanych bogatym materiałem zdjęciowym. Prace konkursowe oceniała komisja konkursowa w składzie: Dariusz Kaliszczak, Edmund Radziszewski i Dorota Śliwak. Konkurs przeznaczony dla uczniów został decyzją Kuratorium Oświaty we Wrocławiu zamieszczony w wykazie zawodów artystycznych o zasięgu krajowym, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej i gimnazjalnej. Zachęcamy do czytania wspomnień, które w piękny sposób opisują bogatą polską tradycję świętowania.
-
dodano: 09-07-2019Tekst popularnonaukowy prezentujący mało znane zwierzęta, którymi są drobne roztocze wodne zwane wodopójkami.
-
dodano: 16-05-2019Uczniowie klasy I Zespołu Szkół w Pawłowie zaprezentowali przedstawienie promujące rzekę -Polską Wodę, przepływającą przez Chojnik. Apelowali o to ,aby ludzie nie zaśmiecali i nie zanieczyszczali jej, gdyż jest to miejsce,gdzie można odpocząć i podziwiać piękną przyrodę.
-
dodano: 15-05-2019Przedstawienie teatralne dzieci 4-6-letnich z Publicznego Przedszkola w Zespole Szkól Cieszynie pt. ,,Orły ze Sośni". Scenariusz przedstawienia autorstwa nauczycielki Barbary Siedleckiej oraz zmodyfikowany o piosenki przedszkolne powstał w oparciu o historie opowiadające o Sośniach zawarte w książce ,,Grabkowe bajanie z Doliny Baryczy" Bożeny Hołubki. Przybliża on w ciekawy sposób dzieciom historie ,,Małej Ojczyzny" - Gminy Sośnie, w której mieszkają. Cele: - poznawanie ciekawych miejsc w najbliższej okolicy oraz historii na podstawie legendy; - stwarzanie dzieciom możliwości wcielania się w rolę i prezentowania innym własnych umiejętności.
-
dodano: 11-05-2019Przedstawienie teatralne dzieci 6-letnich - grupa Kangurki z Przedszkola im.Kubusia Puchatka w Odolanowie pt."Wigilia u Rycerza Odolana".
-
dodano: 15-04-2019Klasa poprzez film pragnie zachęcić przede wszystkim do dbania o swoją Małą Ojczyznę na poziomie życia codziennego w rodzinie.
-
dodano: 09-04-2019Gra przeznaczona jest dla początkujących:) Osób, które uświadomią sobie, że poprzez proste czynności, każdy z nas może przeciwadziałać skutkom zmian klimatu. Autorkom zależy na czystym środowisku. Przed stworzeniem gry zaczęły się zastanawiać, jak same mogą dbać o to, żeby mieć czyste powietrze, mniej plastików, więcej lasów i czystej wody - tak powstały pytania i koncepcja planszy. Zagraj w naszą grę - Zachęcamy do sprawdzenia się!!
-
dodano: 08-04-2019Tematem naszego filmu jest wyjaśnienie co się kryje pod pojęciem "smog"- nie mylić ze "smokiem"...:) Pokazujemy jak bardzo jest ważny dla nas temat dbania o środowisko, i w jaki sposób można ograniczyć zanieczyszczenie powietrza.
-
dodano: 08-04-2019Gra ,,Ratujemy Dolinę Baryczy". Dolina Baryczy to kraina pełna uroku i wyjątkowych miejsc. To ludzie tworzą klimat i mają wpływ na jego zmianę, przyroda określająca warunki życia i gospodarowania jej zasobami przez zamieszkałą tu społeczność. W ciągu wieków krajobraz regionu kształtował się w Miliczu. Gra "Ratujemy Dolinę Baryczy" jest propozycją gry edukacyjnej skierowanej do uczniów starszych klas szkoły podstawowej, uczniów szkół średnich oraz dorosłych chcących poznać interesujące fakty zanieczyszczania klimatu oraz poznanie miasta Milicz. Instrukcja gry : 1. Gra przewidziana jest dla jednego, dwóch, trzech lub czterech uczestników, ale udział w niej może brać więcej osób wspólnie odpowiadając na pytania. Wyboru koloru pionka dokonuje się przed startem. Domyślnie wszystkie 4 kolorowe pionki są aktywne. 2. Pole startu wyznaczają kolorowe pionki graczy. 3. Ilość pól, o którą pionek przesuwa się wzdłuż ścieżki wyznacza rzut kostką, pionek przesuwamy samodzielnie. 4. Domyślnie zaczyn
-
dodano: 07-04-2019Praca na Konkurs Wiedzy o Dolinie Baryczy, wykonany przez uczennicę kl.VII Szkoły podstawowej w Kuźnicy Czeszyckiej, kategoria komiks. Autorka ukazuje dwie wizje świata, złą i dobrą.
-
dodano: 05-04-2019Oto gra, która polega na tym, aby uratować naszego bałwanka przed zmianami klimatu i roztopieniem się. Jeśli będziemy postępowali w sposób jaki powinniśmy ukazana postać przeżyje. Gra jest skierowana do dzieci najmłodszych, aby już od początku uczyły się jak dbać o środowisko i kultywowały te nawyki. Każdy może brać w niej udział i odświeżyć pewne zachowania, które zostały zatracone.
1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-108 | 109-126 | 127-144 | 145-162 | 163-180 | 181-198 | 199-216 | 217-234 | 235-252 | 253-270 | 271-288 | 289-306 | 307-324 | 325-342 | 343-360 | 361-378 | 379-379 |