-
dodano: 08-04-2020Moje pierwsze zadanie porusza temat kulinarny-produkcji dżemów "Z chaty Łaniaków", które posiadają znak Dolina Baryczy Poleca. W tym zadaniu dokonałem porównania dżemu od "znanego producenta" z dżemem "Z chaty Łaniaków". Zadanie drugie dotyczy wycieczki ścieżką przyrodniczą „Wokół Wzgórza Joanny”. Do napisania obu zadań wykorzystałem następujące tematy z matematyki: działania na liczbach i ułamkach dziesiętnych, jednostki masy, obliczenia prędkości, drogi i czasu.
-
dodano: 08-04-2020W zadaniach przeze mnie napisanych zawarłam informacje dotyczące obserwacji zwierząt na terenie Parku Krajobrazowego Dolina Baryczy. Moją uwagę skupiła obserwacja dzików oraz ptaków odlatujących na zimę z obszaru Wieży Grabownica. Do obliczenia zadań wykorzystałam wiedzę matematyczną dotyczącą działań na liczbach i obliczeń procentowych.
-
dodano: 07-04-2020Nad stawami mieszkamy i matematykę dobrze znamy. Ptaszki, rybki przeliczamy i o przyrode dbamy. Gdy już "wolność" odzyskamy to do nas na łono natury zapraszamy.
-
dodano: 03-04-2020Zadanie matematyczno-ekologiczne złożone jest z dwóch części i dotyczy podstawowych działań matematycznych na liczbach. Zadanie to pokazuje jakie straty ponosi hodowca ryb, jakim jest Spółka Stawy Milickie SA z powodu występowania kormoranów. Ptaki te są pod ochroną, dlatego też w Rezerwacie Stawy Milickie kompleksie Radziądz wyodrębniono kolonię lęgową kormoranów.
-
dodano: 03-04-2020Prezentowane zadania matematyczno-ekologiczne sprawdzają wiedzę z działu „Procenty”. Pierwsze zadanie pokazuje procentowy udział powierzchni poszczególnych województw do powierzchni Parku Krajobrazowego Dolina Baryczy. Drugie zadanie porusza zagadnienia ochrony ptaków występujących w naszym malowniczym parku i wpisanych do Polskiej Czerwonej Księgi Zwierząt.
-
dodano: 03-04-2020Jedno z zadań ekologiczno-matematycznych dotyczy działań pisemnych na ułamkach dziesiętnych i nawiązuje do najwyższej formy ochrony dziedzictwa przyrodniczego jaką jest rezerwat. Na terenie naszego Parku Krajobrazowego Dolina Baryczy znajduje się pięć rezerwatów, które chronią wiele ekosystemów: ornitologiczny „Stawy Milickie”, leśne „Olszyny Niezgodzkie” oraz „Radziądz”, leśno – krajobrazowe „Wzgórze Joanny” i rezerwat „Wydymacz”. Drugie zadanie przedstawia osobliwą ciekawostkę dotyczącą spadku rzeki Barycz, która posiada najmniejszy spadek wśród wszystkich rzek w Polsce. Na podstawie różnicy wysokości, jaką rzeka pokonuje od źródła do ujścia oraz jej długości możemy obliczyć jej procentowy spadek.
-
dodano: 29-03-2020Moje zadania przedstawiają informacje o szlakach rowerowych występujących w Dolinie Baryczy oraz wiedzę o powstaniu Parku Krajobrazowego Doliny Baryczy. Do ich napisania wykorzystałem następujące zagadnienia matematyczne: system rzymski, obliczenia kalendarzowe, działania na ułamkach zwykłych oraz znajomość drogi, prędkości i czasu.
-
dodano: 19-03-2020Pszczoły, to pożyteczne stworzenia. Z moich zadań dowiesz się ile miodu produkuje jedna pszczoła. Przy rozwiązywaniu należy m. in. zamieniać jednostki,wykonać działania na liczbach, stosować umiejętności związane z kalendarzem.
-
dodano: 19-03-2020Moje zadania związane są z wędkowaniem, które jest moją pasją. Są to działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych. Zastosowałem też zamianę jednostek
-
dodano: 17-03-2020Moje zadania dotyczą wody i konieczności jej oszczędzania oraz segregacji odpadów.
-
dodano: 17-03-2020Zadania dotyczą sprzedaży ryb i ich przechowywania, zadania ekologiczne - świadomy konsument, matematyczne.
-
dodano: 17-03-2020Zadania dotyczą odłowu ryb oraz zużycia wody przez mieszkańca Doliny Baryczy, zadania ekologiczne - oszczędzanie wody, różnorodność biologiczna, matematyczne
-
dodano: 17-03-2020Zadania dotyczą powierzchni Nadleśnictw Doliny Baryczy oraz liczby gatunków ptaków lęgowych i nielęgowych, zadania ekologiczne - różnorodność biologiczna, matematyczne.
-
dodano: 12-03-2020Zadania można wykorzystać do działań pamięciowych na liczbach lub działań pisemnych.
-
dodano: 11-03-2020jedno z zadań dotyczy obliczenia średniej prędkości, wykorzystujemy wzór na prędkość oraz drugie z zadań dotyczy prostego działania na liczbach i logicznego myślenia
-
dodano: 11-03-2020zadania dotyczą obliczenia długości odcinka drogi z wykorzystaniem zapisu prostego równania oraz obliczenia czasu z wykorzystaniem wzoru na drogę
-
dodano: 09-03-2020Moje zadania obejmują następujące treści matematyczne: droga, prędkość, czas. Z pojęć ekologicznych uwzględniłam: różnorodność biologiczną. Chciałabym zwrócić uwagę wszystkich na zwierzęta, które mieszkają w naszym sąsiedztwie. To my jesteśmy odpowiedzialni za to czy będą miały warunki do życia.
-
dodano: 09-03-2020Moje zadania obejmują następujące treści matematyczne: droga, prędkość, czas i działania na ułamkach dziesiętnych. Z pojęć ekologicznych uwzględniłam: dbałość o czyste powietrze i segregację śmieci. Chciałabym abyśmy mogli oddychać czystym powietrzem i abyśmy potrafili wykorzystywać surowce wtórne.
1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-108 | 109-126 | 127-144 | 145-162 | 163-180 | 181-198 | 199-216 | 217-234 | 235-252 | 253-270 | 271-288 | 289-306 | 307-324 | 325-342 | 343-360 | 361-378 | 379-396 | 397-414 | 415-432 | 433-450 | 451-468 | 469-486 | 487-504 | 505-522 | 523-540 | 541-550 |