-
dodano: 29-04-2020Tytuł Pracy: „Podróż do Krainy Niezwykłości” Klasa: 6a Szkoła: Szkoła Podstawowa nr 2 i Szkoła Muzyczna I Stopnia w Miliczu Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego: Dorota Kowalska
-
dodano: 16-04-2020Zapraszamy do gry "CIEKAWA KRAINA", która powstała na podstawie filmu "Kraina niezwykłości".
-
dodano: 16-04-2020Nasza gra zachęca do odwiedzenia najpiękniejszego zakątka na Ziemi
-
dodano: 09-04-2020Wywiad Natalii dotyczy lat szkolnych babci Krysi i dziadka Janka, mieszkańców Doliny Baryczy.
-
dodano: 09-04-2020Zadanie pierwsze składa się z dwóch części: krzyżówki obejmującej pojęcia matematyczne oraz zadania z tekstu o rezerwacie „Wydymacz”. W moim zadaniu trzeba wykazać się umiejętnościami, tj. zamiana jednostek pola, procenty, podzielność liczb i system rzymski. Zadanie drugie dotyczy kolejności wykonywania działań. Przez mój matematyczny labirynt chciałem pokazać, jak należy segregować odpady, aby Dolina Baryczy była czysta i piękna!
-
dodano: 09-04-2020Pierwsze zadanie dotyczy lokalnego produktu, jakim jest chleb „Baryczok”. Wykorzystałem w nim podstawowe działania na liczbach naturalnych oraz ułamkach dziesiętnych. Dodatkowym atutem zadania jest to, że wyniki można wykorzystać w życiu codziennym np. przy obliczaniu kaloryczności posiłku składającego się właśnie z tego pysznego chleba. Świadomy konsument - to jest to! Drugie zadanie to szyfry, dotyczy pamięciowych działań na liczbach naturalnych oraz ukazuje różnorodność gatunków drzew w Dolinie Baryczy.
-
dodano: 09-04-2020Podczas jednego z rodzinnych spotkań, przysłuchiwałam się opowieściom babci z jej szkolnych lat. Zainspirowało mnie to do przeprowadzenia z nią wywiadu i spisania jej niezwykłych wspomnień.
-
dodano: 09-04-2020Zawsze interesowało mnie to, jak mogły wyglądać szkolne lata mojej babci, Anny Nowak, mieszkanki Olszówki, miejscowości nieopodal Twardogóry. Dlatego postanowiłam porozmawiać z nią na ten temat.
-
dodano: 08-04-2020Moje pierwsze zadanie porusza temat kulinarny-produkcji dżemów "Z chaty Łaniaków", które posiadają znak Dolina Baryczy Poleca. W tym zadaniu dokonałem porównania dżemu od "znanego producenta" z dżemem "Z chaty Łaniaków". Zadanie drugie dotyczy wycieczki ścieżką przyrodniczą „Wokół Wzgórza Joanny”. Do napisania obu zadań wykorzystałem następujące tematy z matematyki: działania na liczbach i ułamkach dziesiętnych, jednostki masy, obliczenia prędkości, drogi i czasu.
-
dodano: 08-04-2020W zadaniach przeze mnie napisanych zawarłam informacje dotyczące obserwacji zwierząt na terenie Parku Krajobrazowego Dolina Baryczy. Moją uwagę skupiła obserwacja dzików oraz ptaków odlatujących na zimę z obszaru Wieży Grabownica. Do obliczenia zadań wykorzystałam wiedzę matematyczną dotyczącą działań na liczbach i obliczeń procentowych.
-
dodano: 07-04-2020Nad stawami mieszkamy i matematykę dobrze znamy. Ptaszki, rybki przeliczamy i o przyrode dbamy. Gdy już "wolność" odzyskamy to do nas na łono natury zapraszamy.
-
dodano: 03-04-2020Zadanie matematyczno-ekologiczne złożone jest z dwóch części i dotyczy podstawowych działań matematycznych na liczbach. Zadanie to pokazuje jakie straty ponosi hodowca ryb, jakim jest Spółka Stawy Milickie SA z powodu występowania kormoranów. Ptaki te są pod ochroną, dlatego też w Rezerwacie Stawy Milickie kompleksie Radziądz wyodrębniono kolonię lęgową kormoranów.
-
dodano: 03-04-2020Prezentowane zadania matematyczno-ekologiczne sprawdzają wiedzę z działu „Procenty”. Pierwsze zadanie pokazuje procentowy udział powierzchni poszczególnych województw do powierzchni Parku Krajobrazowego Dolina Baryczy. Drugie zadanie porusza zagadnienia ochrony ptaków występujących w naszym malowniczym parku i wpisanych do Polskiej Czerwonej Księgi Zwierząt.
-
dodano: 03-04-2020Jedno z zadań ekologiczno-matematycznych dotyczy działań pisemnych na ułamkach dziesiętnych i nawiązuje do najwyższej formy ochrony dziedzictwa przyrodniczego jaką jest rezerwat. Na terenie naszego Parku Krajobrazowego Dolina Baryczy znajduje się pięć rezerwatów, które chronią wiele ekosystemów: ornitologiczny „Stawy Milickie”, leśne „Olszyny Niezgodzkie” oraz „Radziądz”, leśno – krajobrazowe „Wzgórze Joanny” i rezerwat „Wydymacz”. Drugie zadanie przedstawia osobliwą ciekawostkę dotyczącą spadku rzeki Barycz, która posiada najmniejszy spadek wśród wszystkich rzek w Polsce. Na podstawie różnicy wysokości, jaką rzeka pokonuje od źródła do ujścia oraz jej długości możemy obliczyć jej procentowy spadek.
-
dodano: 29-03-2020Moje zadania przedstawiają informacje o szlakach rowerowych występujących w Dolinie Baryczy oraz wiedzę o powstaniu Parku Krajobrazowego Doliny Baryczy. Do ich napisania wykorzystałem następujące zagadnienia matematyczne: system rzymski, obliczenia kalendarzowe, działania na ułamkach zwykłych oraz znajomość drogi, prędkości i czasu.
-
dodano: 19-03-2020Pszczoły, to pożyteczne stworzenia. Z moich zadań dowiesz się ile miodu produkuje jedna pszczoła. Przy rozwiązywaniu należy m. in. zamieniać jednostki,wykonać działania na liczbach, stosować umiejętności związane z kalendarzem.
-
dodano: 19-03-2020Moje zadania związane są z wędkowaniem, które jest moją pasją. Są to działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych. Zastosowałem też zamianę jednostek
-
dodano: 17-03-2020Moje zadania dotyczą wody i konieczności jej oszczędzania oraz segregacji odpadów.
1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-108 | 109-126 | 127-144 | 145-162 | 163-180 | 181-198 | 199-216 | 217-234 | 235-252 | 253-270 | 271-288 | 289-306 | 307-324 | 325-342 | 343-360 | 361-378 | 379-396 | 397-414 | 415-432 | 433-450 | 451-468 | 469-486 | 487-504 | 505-522 | 523-540 |