Krzyżówka
Materiał Edukacyjny, Autor: Emilia Januszkiewicz , Społeczna Szkoła Podstawowa im. Astrid Lindgren w MiliczuPoziom nauczania |
0/5
Krzyżówka - klasa II/ III zadanie podsumowujące wiedzę na temat Doliny Baryczy, zrealizowane po uprzednim zapoznaniu dzieci z prezentacją multimedialną i warsztatami na temat, występujących roślin, ptaków, ryb itp.
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa do 2017
Cele ogólne:
Ukształtowanie systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych dziecku do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach oraz do kontynuowania nauki w klasach IV-VI szkoły podstawowej.
Treści nauczania:
Uczeń obserwuje i prowadzi proste doświadczenia przyrodnicze, analizuje je i wiąże przyczynę ze skutkiem
Uczeń opisuje życie w wybranych ekosystemach: w lesie, ogrodzie, parku, na łące i w zbiornikach wodnych
Uczeń podejmuje działania na rzecz ochrony przyrody w swoim środowisku; wie, jakie zniszczenia w przyrodzie powoduje człowiek (wypalanie łąk, zaśmiecanie lasów, nadmierny hałas, kłusownictwo ) zna wpływ przyrody nieożywionej na życie ludzi, zwierząt i roślin wpływ światła słonecznego na cykliczność życia ma Ziemi
Uczeń podejmuje działania na rzecz ochrony przyrody w swoim środowisku; wie, jakie zniszczenia w przyrodzie powoduje człowiek (wypalanie łąk, zaśmiecanie lasów, nadmierny hałas, kłusownictwo ) zna wpływ przyrody nieożywionej na życie ludzi, zwierząt i roślin znaczenie wybranych skał i minerałów dla człowieka (np. węgla i gliny)
Uczeń podejmuje działania na rzecz ochrony przyrody w swoim środowisku; wie, jakie zniszczenia w przyrodzie powoduje człowiek (wypalanie łąk, zaśmiecanie lasów, nadmierny hałas, kłusownictwo ) zna wpływ przyrody nieożywionej na życie ludzi, zwierząt i roślin znaczenie powietrza i wody dla życia
Uczeń wymienia zwierzęta i rośliny typowe dla wybranych regionów Polski; rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta egzotyczne