Zajęcia z KLIMATEM
Oferta Ośrodków, Autor: Zofia Pietryka , Fundacja Doliny BaryczyPoziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali
Celem zajęć jest uzmysłowienie przyczyn mających wpływ na zmiany klimatu oraz ich skutków. Uświadomienie wpływu każdego z nas na zmiany klimatyczne oraz wskazanie działań na rzecz ochrony klimatu.
Zmotywowanie do zastosowania tych działań w życiu codziennym oraz
propagowanie ekologicznego stylu życia.Uczestnicy zastanowią się co można zrobić by powstrzymać lub ograniczyć zmiany klimatu. Metody: dyskusja, burza mózgów oraz wykonanie plakatów. Podjęcie przez uczestników indywidualnych zobowiązań na rzecz klimatu.
WSKAZANIE: oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie gospodarki emisyjnej - czyste powietrze – (smog, gospodarka węglowa, wymiana pieców – jesteśmy tym czym oddychamy – zagrożenia, działania w praktyce
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
2 godz. | od 15 do 30 osób | 25 zł/osoba | stałe |
Zajęcia odbędą się w sali lekcyjnej w szkole. Koszt obejmuje oprócz przeprowadzenia zajęć, przygotowanie materiałów edukacyjnych dla uczestników oraz dojazd edukatora do szkoły. Jeżeli w szkole jest sala dostosowana oferta może być dostępna dla osób niepełnosprawnych
Pl. Ks.E. Waresiaka 7
56-300 Milicz
56-300 Milicz
KONTAKT
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych.
Uczeń wykorzystuje różnorodne źródła i metody pozyskiwania informacji.
Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych.
Uczeń odczytuje, analizuje, interpretuje i przetwarza informacje tekstowe, graficzne i liczbowe.
Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów
biologicznych.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo- skutkowe między zjawiskami, formułuje wnioski.
Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów
biologicznych.
Uczeń przedstawia opinie i argumenty związane z omawianymi zagadnieniami biologicznymi.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń przedstawia odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody oraz propozycje racjonalnego gospodarowania tymi zasobami zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
Uczeń podaje przykłady gospodarczego użytkowania ekosystemów.
Uczeń analizuje wpływ człowieka na różnorodność biologiczną.
Uczeń uzasadnia konieczność ochrony różnorodności biologicznej.
Uczeń przedstawia formy ochrony przyrody w Polsce oraz uzasadnia konieczność ich stosowania dla zachowania gatunków i ekosystemów.
Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Poszukiwanie, wykorzystanie i tworzenie informacji.
Uczeń odbiera, analizuje i ocenia informacje pochodzące z różnych źródeł, ze szczególnym uwzględnieniem prasy, mediów i Internetu.
Uczeń odbiera, analizuje i ocenia informacje pochodzące z różnych źródeł, ze szczególnym uwzględnieniem prasy, mediów i Internetu.
Rozumowanie i argumentacja.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Treści nauczania:
Uczeń opisuje różnorodność biologiczną na poziomie genetycznym, gatunkowym i ekosystemowym; wskazuje przyczyny spadku różnorodności genetycznej, wymierania gatunków, zanikania siedlisk i ekosystemów
Uczeń przedstawia podstawowe motywy ochrony przyrody (egzystencjalne, ekonomiczne, etyczne i estetyczne)
Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania: