Warsztaty filmowe z edukacją regionalną i przyrodniczą w rezerwacie "Stawy Milickie".
Oferta Ośrodków, Autor: CET Naturum Ruda Sułowska , Centrum Edukacyjno- Turystyczne "Naturum"| Poziom nauczania |       | 




 0/5
 0/5Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie
I cześć - terenowa: uczestnicy otrzymują kamery i kręcą na terenie Stawów Milickich materiał filmowy o charakterze przyrodniczym i regionalnym. II cześć - warsztatowa, gdzie uczestnicy na udostępnionych laptopach montują film przyrodniczy z materiałów które sami stworzyli w trakcie wyprawy. Program do montażu filmu jest intuicyjny, łatwy w obsłudze i nie wymaga wcześniejszej praktyki. Osoba prowadząca jest instruktorem i pomaga mniej doświadczonym uczestnikom w procesie montażu filmu. Oferta jest dostępna dla osób niepełnosprawnych. Oferta dedykowana dla klas VII i VIII SP oraz szkół średnich.
					
				
					
					| czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność | 
| 4 godz. | od 10 do 28 osób | 60 zł/osoba | stałe | 
- kulturalny
- historyczny
- przyrodniczy
- gospodarczy
- turystyczny
- gospodarka emisyjna
- gospodarka wodna
Wyżywienie - Gospoda 8 Ryb, ognisko z kiełbaskami, plac zabaw, lornetki, rowery, kajaki,  noclegi.
| Lp. | Data odbycia zajęć | Nazwa szkoły | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Przedmiot nauczania | |
| 1 | 27 wrzesień 2021r. | Technikum Leśne w Miliczu im. prof. Władysława Jedlińskiego | Jolanta Cwenar | wychowawca internatu | Średnia szkoła | Więcej | 
| 2 | 13 wrzesień 2021r. | Technikum Leśne w Miliczu im. prof. Władysława Jedlińskiego | Salomea Bienkiewicz | ochrona lasu | Średnia szkoła | Więcej | 
| 3 | 9 październik 2023r. | Szkoła Podstawowa im. J.Słowackiego w Sułowie | Anna Tyczyńska | matematyka, informatyka, fizyka | VII- VIII | Więcej | 
| 4 | 16 październik 2023r. | Szkoła Podstawowa im. J.Słowackiego w Sułowie | Ryszard Ziębikiewicz | przyroda, geografia | VII- VIII | Więcej | 
				Ruda Sułowska 20
56-300 Milicz Ruda Sułowska
56-300 Milicz Ruda Sułowska
KONTAKT
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Biologia
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								Znajomość  różnorodności  biologicznej  oraz  podstawowych  zjawisk  i  procesów biologicznych.
Uczeń opisuje, porządkuje i rozpoznaje organizmy.
Planowanie  i  przeprowadzanie  obserwacji  oraz  doświadczeń;  wnioskowanie w oparciu o ich wyniki. 
Uczeń przeprowadza obserwacje mikroskopowe i makroskopowe preparatów świeżych i trwałych. 
Posługiwanie  się  informacjami  pochodzącymi  z  analizy  materiałów  źródłowych. 
Uczeń wykorzystuje różnorodne źródła i metody pozyskiwania informacji.
Posługiwanie  się  informacjami  pochodzącymi  z  analizy  materiałów  źródłowych. 
Uczeń odczytuje, analizuje, interpretuje i przetwarza informacje tekstowe, graficzne i liczbowe.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń uzasadnia konieczność ochrony przyrody.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń opisuje  i  prezentuje  postawę  i  zachowania  człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
						
						Informatyka
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								Programowanie  i  rozwiązywanie  problemów  z  wykorzystaniem  komputera  oraz  innych urządzeń cyfrowych: układanie i programowanie algorytmów, organizowanie, wyszukiwanie i udostępnianie informacji, posługiwanie się aplikacjami komputerowymi. 
Posługiwanie  się  komputerem,  urządzeniami  cyfrowymi  i  sieciami  komputerowymi, w tym  znajomość  zasad  działania  urządzeń  cyfrowych i  sieci  komputerowych  oraz wykonywania obliczeń i programów.
Rozwijanie  kompetencji  społecznych,  takich  jak komunikacja  i  współpraca  w  grupie, w tym  w  środowiskach  wirtualnych,  udział  w  projektach  zespołowych  oraz  zarządzanie projektami.
Treści nauczania:
						Uczeń korzystając z aplikacji komputerowych, przygotowuje dokumenty i prezentacje, także w  chmurze,  na  pożytek  rozwiązywanych  problemów  i  własnych  prac  z różnych dziedzin  (przedmiotów),  dostosowuje  format  i  wygląd opracowań  do  ich  treści i przeznaczenia, wykazując się przy tym umiejętnościami: tworzenia  estetycznych  kompozycji  graficznych:  tworzy  kolaże,  wykonuje zdjęcia  i  poddaje  je  obróbce  zgodnie  z  przeznaczeniem,  nagrywa  krótkie  filmy oraz poddaje je podstawowej obróbce cyfrowej, tworzenia  różnych  dokumentów:  formatuje  i  łączy  teksty,  wstawia  symbole, obrazy, tabele, korzysta z szablonów dokumentów, dłuższe dokumenty dzieli na strony, rozwiązywania  zadań  rachunkowych  z  programu  nauczania  z różnych przedmiotów  w  zakresie  szkoły  podstawowej,  z  codziennego  życia  oraz implementacji  wybranych  algorytmów  w  arkuszu  kalkulacyjnym:  umieszcza dane  w  tabeli  arkusza  kalkulacyjnego,  posługuje  się podstawowymi  funkcjami, stosuje  adresowanie  względne,  bezwzględne  i  mieszane,  przedstawia  dane w postaci różnego typu wykresów, porządkuje i filtruje dane, tworzenia  prezentacji  multimedialnej  wykorzystując  tekst,  grafikę,  animację, dźwięk i film, stosuje hiperłącza, tworzenia  prostej  strony  internetowej  zawierającej; tekst,  grafikę,  hiperłącza, stosuje przy tym podstawowe polecenia języka HTML.
Uczeń zapisuje efekty swojej pracy w różnych formatach i przygotowuje wydruki.
Uczeń bierze  udział  w  różnych  formach  współpracy,  jak: programowanie  w  parach  lub w zespole, realizacja projektów, uczestnictwo w zorganizowanej grupie uczących się, projektuje, tworzy i prezentuje efekty wspólnej pracy.
Biologia
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								Postawa wobec przyrody i środowiska. 
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
						Uczeń opisuje  różnorodność  biologiczną  na  poziomie  genetycznym, gatunkowym  i  ekosystemowym;  wskazuje  przyczyny  spadku różnorodności  genetycznej,  wymierania  gatunków,  zanikania siedlisk i ekosystemów
Informatyka
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								Bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem, wykorzystanie  sieci  komputerowej;  komunikowanie  się za  pomocą komputera i technologii informacyjno-komunikacyjnych. 
Treści nauczania:
						Uczeń opracowuje  obrazy  i  filmy  pochodzące  z  różnych  źródeł,  tworzy albumy zdjęć;
 
						 
							 
						 
						 
								 
								 
								 
								 
								 
										 
										 
										 
										 
										
 
					 
				