Program Świąteczny - Wielkanocne Tradycje i w Mikołajowej Fabryce Wyobraźni
Oferta Ośrodków, Autor: Ewelina Paździor , Kreatywny Obiekt Multifunkcyjny w MiliczuPoziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali
PROGRAM WYKORZYSTUJE LOKALNY POTENCJAŁ KULTURALNY, PRZYRODNICZY I HISTORYCZNY. Zajęcia odnoszą się do historii miejsca Kreatywnego Obiektu Multifunkcyjnego. W okresie od marca do kwietnia tematyka programu nawiązuje do tradycji Świąt Wielkiej Nocy. Podczas warsztatu szukamy odpowiedzi na intrygujące pytania: Jaki związek mają milickie stawy z tradycjami świątecznymi? Co kryje się w jajku? W programie: lekcja muzealna, warsztat zdobienia Wzornikiem Dolnośląskim, eksperymenty i zabawy z jajkiem, interakcyjne zwiedzanie Muzeum Bombki.
W miesiącach listopad – styczeń przenosimy się do Mikołajowej Fabryki Wyobraźni. Uczestnicy trafiają do KOMnaty Bombki, gdzie czeka ważne zadanie – odnalezienie bombek nawiązujących m.in. do walorów obszaru Doliny Baryczy. W programie: warsztat zdobienia Wzornikiem Dolnośląskim bombek i pierników, interakcyjna lekcja muzealna, zwiedzanie Muzeum Bombki oraz pisanie listów na poczcie Krainy Wyobraźni. OFERTA JEST DOSTĘPNA DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
3 godz. | od 30 do 120 osób | 80 zł/osoba | sezonowe: styczeń-kwiecień, listopad-grudzień, |
czekoladowa uczta - czekolada na gorąco z bitą śmietaną, ciastko, owoc w czekoladzie – 10 zł/os.; 0,5 h
spotkanie z Mikołajem - zabawy integracyjne, spotkanie z Mikołajem, prezent – świąteczny lizak z ręcznej manufaktury – 20 zł/os.; 0,5 h
spotkanie z Mikołajem - zabawy integracyjne, spotkanie z Mikołajem, prezent – świąteczny lizak z ręcznej manufaktury – 20 zł/os.; 0,5 h
Pełna oferta edukacyjna KOM
|
Lp. | Data odbycia zajęć | Nazwa szkoły | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Przedmiot nauczania | |
1 | 10 listopad 2023r. | Szkoła Podstawowa im. Janusza Kusocińskiego w Cieszkowie | Izabela Błaszczyńska | wychowanie przedszkolne | przedszkolaki | Więcej |
2 | 15 listopad 2023r. | Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Miliczu | Magdalena Dzielicka | biologia | IV-VI | Więcej |
3 | 13 listopad 2023r. | Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Miliczu | Magdalena Dzielicka | biologia | IV-VI | Więcej |
4 | 27 marzec 2024r. | Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Miliczu | Katarzyna Chołodecka | geografia | IV-VI | Więcej |
Dąbrowskiego 3
56-300 Milicz
56-300 Milicz
KONTAKT
- Przedszkole
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Wychowanie przedszkolne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.
Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa.
Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.
Zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony.
Treści nauczania:
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole dostrzega, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawia w stosunku do nich życzliwość i troskę.
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne, ma świadomość, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie.
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole komunikuje potrzebę ruchu, odpoczynku itp.
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność odczuwania więzi uczuciowej i potrzebę jej budowania, w tym więzi z rodziną, społecznością szkoły i wspólnotą narodową.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga potrzebę i umiejętność samodzielnego, refleksyjnego, logicznego, krytycznego i twórczego myślenia.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozumienia legend, faktów historycznych, tradycji, elementów kultury materialnej i duchowej oraz pojęć i symboli z nimi związanych, takich jak: rodzina, dom, naród, ojczyzna, kraj.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność stawiania pytań, dostrzegania problemów, zbierania informacji potrzebnych do ich rozwiązania, planowania i organizacji działania, a także rozwiązywania problemów.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność uczestnictwa w kulturze oraz wyrażania swych spostrzeżeń i przeżyć za pomocą plastycznych, muzycznych i technicznych środków wyrazu, a także przy użyciu nowoczesnych technologii.
W zakresie społecznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność nazywania poznanych wartości, oceny postępowania innych ludzi,
odwoływania się w ocenie do przyjętych zasad i wartości.
W zakresie społecznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność samodzielnej organizacji czasu przeznaczonego na odpoczynek indywidualny i w grupie.
Treści nauczania:
Etyka
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Chronologia historyczna.
Odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Chronologia historyczna.
Posługiwanie się podstawowymi określeniami czasu historycznego: epoka, okres p.n.e., okres n.e., tysiąclecie, wiek, rok.
Chronologia historyczna.
Obliczanie upływu czasu między wydarzeniami historycznymi.
Chronologia historyczna.
Umieszczanie procesów, zjawisk i faktów historycznych w czasie oraz porządkowanie ich i ustalanie związków przyczynowo- skutkowych.
Treści nauczania:
Uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje.
Muzyka
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Indywidualna i zespołowa ekspresja muzyczna.
Uczeń indywidualnie i zespołowo muzykuje, tworzy i improwizuje proste struktury dźwiękowe i układy ruchowo-taneczne, przedstawia cechy i charakter wykonywanych utworów werbalnie i poza werbalnie, rozwijając swoje zdolności i umiejętności muzyczne, preferencje oraz umiejętności wartościowania wytworów kultury.
Wiedza o kulturze muzycznej, narodowym i światowym dziedzictwie kulturowym.
Uczeń interpretuje zjawiska związane z kulturą muzyczną, słucha muzyki, rozpoznaje, rozróżnia i omawia jej cechy, przedstawia własny stosunek do słuchanego i wykonywanego repertuaru, jest świadomym odbiorcą sztuki.
Treści nauczania:
Plastyka
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Doskonalenie umiejętności plastycznych – ekspresja twórcza przejawiająca się w działaniach indywidualnych i zespołowych.
Opanowanie podstawowych wiadomości z zakresu kultury plastycznej, jej narodowego i ogólnoludzkiego dziedzictwa kulturowego.
Treści nauczania:
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza.
Opanowanie podstawowego słownictwa przyrodniczego (biologicznego, geograficznego, z elementami słownictwa fizycznego i chemicznego).
Wiedza.
Poznanie planów i map jako źródeł informacji geograficznych.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Prowadzenie obserwacji i pomiarów w terenie w tym korzystanie z różnych pomocy: planu, mapy, lupy, kompasu, taśmy mierniczej, lornetki itp.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Wykonywanie obserwacji i doświadczeń zgodnie z instrukcją (słowną, tekstową
i graficzną), właściwe ich dokumentowanie i prezentowanie wyników.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Dostrzeganie zależności występujących między poszczególnymi składnikami środowiska przyrodniczego, jak również między składnikami środowiska a działalnością człowieka.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Doskonalenie umiejętności dbałości o własne ciało, jak i najbliższe otoczenie.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Doskonalenie umiejętności w zakresie komunikowania się, współpracy i działania oraz pełnienia roli lidera w zespole.
Treści nauczania:
Uczeń wymienia różne źródła wiedzy o przyrodzie.
Uczeń opisuje i porównuje cechy pogody w różnych porach roku. a obserwacją.
Religia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Etyka
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Geografia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza geograficzna.
Opanowanie podstawowego słownictwa geograficznego w celu opisywania oraz wyjaśniania występujących w środowisku geograficznym zjawisk i zachodzących w nim procesów.
Wiedza geograficzna.
Poznanie wybranych krajobrazów Polski i świata, ich głównych cech i składników.
Wiedza geograficzna.
Poznanie głównych cech środowiska geograficznego Polski, własnego regionu oraz najbliższego otoczenia – „małej ojczyzny”, a także wybranych krajów i regionów Europy oraz świata.
Wiedza geograficzna.
Poznanie zróżnicowanych form działalności człowieka w środowisku, ich uwarunkowań i konsekwencji oraz dostrzeganie potrzeby racjonalnego gospodarowania zasobami przyrody.
Wiedza geograficzna.
Rozumienie zróżnicowania przyrodniczego, społeczno-gospodarczego i kulturowego świata.
Wiedza geograficzna.
Identyfikowanie współzależności między elementami środowiska przyrodniczego i społeczno-gospodarczego oraz związków i zależności w środowisku geograficznym w skali lokalnej, regionalnej i globalnej.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Określanie związków i zależności między poszczególnymi elementami środowiska przyrodniczego, społeczno-gospodarczego i kulturowego, formułowanie twierdzenia o prawidłowościach, dokonywanie uogólnień.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Stawianie pytań, formułowanie hipotez oraz proponowanie rozwiązań problemów
dotyczących środowiska geograficznego.
Kształtowanie postaw.
Rozwijanie postawy współodpowiedzialności za stan środowiska geograficznego, kształtowanie ładu przestrzennego oraz przyszłego rozwoju społeczno-kulturowego i gospodarczego „małej ojczyzny”, własnego regionu i Polski.
Kształtowanie postaw.
Rozwijanie postawy współodpowiedzialności za stan środowiska geograficznego, kształtowanie ładu przestrzennego oraz przyszłego rozwoju społeczno-kulturowego i gospodarczego „małej ojczyzny”, własnego regionu i Polski.
Kształtowanie postaw.
Przełamywanie stereotypów i kształtowanie postawy szacunku, zrozumienia, akceptacji i poszanowania innych kultur przy jednoczesnym zachowaniu poczucia wartości dziedzictwa kulturowego własnego narodu i własnej tożsamości
Treści nauczania:
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Chronologia historyczna.
Odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Chronologia historyczna.
Posługiwanie się podstawowymi określeniami czasu historycznego: epoka, okres p.n.e., okres n.e., tysiąclecie, wiek, rok.
Chronologia historyczna.
Obliczanie upływu czasu między wydarzeniami historycznymi.
Chronologia historyczna.
Umieszczanie procesów, zjawisk i faktów historycznych w czasie oraz porządkowanie ich i ustalanie związków przyczynowo- skutkowych.
Treści nauczania:
Uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje.
Język polski
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kształcenie literackie i kulturowe.
Wyrabianie i rozwijanie zdolności rozumienia utworów literackich oraz innych tekstów kultury.
Kształcenie językowe.
Rozwijanie rozumienia wartości języka ojczystego oraz jego funkcji w budowaniu
tożsamości osobowej ucznia oraz wspólnot: rodzinnej, narodowej i kulturowej.
Treści nauczania:
Muzyka (Klasy (IV-VII))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Indywidualna i zespołowa ekspresja muzyczna.
Uczeń indywidualnie i zespołowo muzykuje, tworzy i improwizuje proste struktury dźwiękowe i układy ruchowo-taneczne, przedstawia cechy i charakter wykonywanych utworów werbalnie i poza werbalnie, rozwijając swoje zdolności i umiejętności muzyczne, preferencje oraz umiejętności wartościowania wytworów kultury.
Wiedza o kulturze muzycznej, narodowym i światowym dziedzictwie kulturowym.
Uczeń interpretuje zjawiska związane z kulturą muzyczną, słucha muzyki, rozpoznaje, rozróżnia i omawia jej cechy, przedstawia własny stosunek do słuchanego i wykonywanego repertuaru, jest świadomym odbiorcą sztuki.
Treści nauczania:
Plastyka (Klasy (IV-VII))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Doskonalenie umiejętności plastycznych – ekspresja twórcza przejawiająca się w działaniach indywidualnych i zespołowych.
Opanowanie podstawowych wiadomości z zakresu kultury plastycznej, jej narodowego i ogólnoludzkiego dziedzictwa kulturowego.
Treści nauczania:
Wiedza o społeczeństwie (Klasa (VIII))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza i rozumienie.
Uczeń wyjaśnia podstawowe prawidłowości życia społecznego, w tym funkcjonowania grup społecznych oraz społeczności lokalnej i regionalnej oraz wspólnoty etnicznej i państwowej.
Wiedza i rozumienie.
Uczeń uzasadnia znaczenie procedur demokratycznych i stosuje je w życiu szkoły oraz grup, w których uczestniczy.
Wiedza i rozumienie.
Uczeń wykorzystuje swą wiedzę do interpretacji wydarzeń życia społecznego, w tym publicznego.
Wykorzystanie i tworzenie informacji.
Uczeń wykorzystuje informacje do tworzenia własnej wypowiedzi na temat wydarzeń z życia społecznego, w tym publicznego.
Treści nauczania:
Religia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Etyka
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Etyka - zagadnienia związane z Doliną Baryczy
Treści nauczania:
Geografia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Rozumienie relacji człowiek-przyroda-społeczeństwo w skali globalnej i regionalnej
Wykorzystanie różnych źródeł informacji do analizy i prezentowania współczesnych problemów przyrodniczych, gospodarczych, społecznych, kulturowych i politycznych.
Treści nauczania:
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Chronologia historyczna
Uczeń porządkuje i synchronizuje wydarzenia z historii powszechnej oraz dziejów ojczystych; dostrzega zmienność i dynamikę wydarzeń w dziejach, a także ciągłość procesów historycznych.
Uczeń porządkuje i synchronizuje wydarzenia z historii powszechnej oraz dziejów ojczystych; dostrzega zmienność i dynamikę wydarzeń w dziejach, a także ciągłość procesów historycznych.
Treści nauczania:
Język polski
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Analiza i interpretacja tekstów kultury.
Uczeń stosuje w analizie podstawowe pojęcia z zakresu poetyki; w interpretacji tekstu wykorzystuje wiedzę o kontekstach, w jakich może być on odczytywany; poznaje niezbędne dla lektury fakty z historii literatury i innych dziedzin humanistyki; odczytuje rozmaite sensy dzieła; dokonuje interpretacji porównawczej.
Uczeń stosuje w analizie podstawowe pojęcia z zakresu poetyki; w interpretacji tekstu wykorzystuje wiedzę o kontekstach, w jakich może być on odczytywany; poznaje niezbędne dla lektury fakty z historii literatury i innych dziedzin humanistyki; odczytuje rozmaite sensy dzieła; dokonuje interpretacji porównawczej.
Treści nauczania:
Przedmioty uzupełniające - zajęcia artystyczne, historia i społeczeństwo, ekonomia w praktyce, przyroda
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Historia i społeczeństwo
Przyroda
Zajęcia artystyczne
Treści nauczania:
Wiedza o kulturze
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Analiza i interpretacja tekstów kultury.
Uczeń posługuje się pojęciem kultury rozumianej jako całokształt ludzkiej działalności; analizuje i interpretuje teksty kultury - potoczne praktyki kultury, a także dzieła sztuki.
Uczeń posługuje się pojęciem kultury rozumianej jako całokształt ludzkiej działalności; analizuje i interpretuje teksty kultury - potoczne praktyki kultury, a także dzieła sztuki.
Tworzenie wypowiedzi.
Uczeń tworzy wypowiedzi, celowo posługując się różnymi mediami (słowo mówione i pisane, obraz malarski, fotograficzny, filmowy, dźwięk, widowisko, środki multimedialne); aktywnie współtworzy kulturę lokalną (szkoły, dzielnicy, miejscowości).
Uczeń tworzy wypowiedzi, celowo posługując się różnymi mediami (słowo mówione i pisane, obraz malarski, fotograficzny, filmowy, dźwięk, widowisko, środki multimedialne); aktywnie współtworzy kulturę lokalną (szkoły, dzielnicy, miejscowości).
Treści nauczania:
Wiedza o społeczeństwie
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów.
Uczeń rozpoznaje prawne aspekty codziennych problemów życiowych i szuka ich rozwiązania.
Treści nauczania:
Religia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Religia - treści powiązane z regionem Doliny Baryczy
Treści nauczania: