Przedszkolaki zakładają hodowlę roślin.
Materiał Edukacyjny, Autor: Anna Kowalska , Szkoła Podstawowa im. Polskich Sportowców w Tarchałach WielkichPoziom nauczania |
0/5
PRZEDSZKOLAKI ZAKŁADAJĄ HODOWLĘ ROŚLIN.
Już od pierwszych dni marca całe przedszkole przygotowywało się na przyjście wiosny. W naszej sali zrobiło się coraz bardziej radośnie i kolorowo. Założony został kącik hodowli roślin. Przedszkolaki samodzielnie siały nasiona (m.in. rzeżucha, owies, koper, fasola). Dzieci poznały etapy rozwoju, i to czego rośliny potrzebują do wzrostu. Przedszkolaki pamiętają również o tym by sprawdzać wilgotność ziemi w doniczkach i w razie potrzeby samodzielnie podlać rośliny.
- Przedszkole
Wychowanie przedszkolne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.
Przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne, realizowane m.in. z wykorzystaniem naturalnych sytuacji, pojawiających się w przedszkolu oraz sytuacji zadaniowych, uwzględniających treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych dzieci.
Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
Treści nauczania: