Z książką przez Dolinę Baryczy, czyli Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy im. Władysława Stanisława Reymonta w Twardogórze przybliża Dolinę Baryczy i proekologiczne zachowania małym i dużym
Oferta Ośrodków, Autor: Anna Rydzyk , Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy im. Władysława Stanisława Reymonta w TwardogórzePoziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali
Biblioteka Publiczna w Twardogórze oferuje młodszym i starszym mieszkańcom gminy, przez cały rok kalendarzowy, związane z naszą Małą Ojczyzną: konkursy, quizy, wystawy, pogadanki o ekologii, klimacie i regionie, głośne czytania regionalnych bajek i legend oraz połączone z tym zajęcia edukacyjne, z wykorzystaniem narzędzi dydaktycznych dostępnych na portalu www.edukacja.barycz.pl, sprzętu i pomocy edukacyjnych przekazanych Bibliotece w ramach projektu, po wcześniejszym umówieniu terminu i tematu zajęć.
I. Lokalne potencjały wykorzystywane w ofercie Biblioteki:
1. kulturalny (legendy i bajki regionalne)
2. historyczny (fakty i przekazy historyczne)
II. Oferta zajęć może dotyczyć następujących zagadnień związanych z przeciwdziałaniem skutkom zmian klimatu: gospodarowania odpadami i świadomych zakupów,
III. Oferta jest dostępna dla osób niepełnosprawnych w obrębie czytelni internetowej na parterze; dział dla dzieci Biblioteki usytuowany jest na pierwszym piętrze w budynku bez windy.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
1,5 godz. | od 15 do 30 osób | bezpłatne | stałe |
Lp. | Data odbycia zajęć | Nazwa szkoły | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Przedmiot nauczania | |
1 | 12 marzec 2019r. | Zespól Szkół w Sośniach | Małgorzata Mokwińska | Edukacja przedszkolna | przedszkolaki | Więcej |
Wielkopolska 11
56-416 Twardogóra
56-416 Twardogóra
KONTAKT
- Przedszkole
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
Wychowanie przedszkolne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju.
Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa.
Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do
etapu rozwoju dziecka.
Współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka.
Treści nauczania:
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole dostrzega, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawia w stosunku do nich życzliwość i troskę.
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie.
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym, korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół.
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga potrzebę i umiejętność samodzielnego, refleksyjnego, logicznego, krytycznego i twórczego myślenia.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność czytania na poziomie umożliwiającym samodzielne korzystanie z niej w różnych sytuacjach życiowych, w tym kontynuowanie nauki na kolejnym etapie edukacyjnym i rozwijania swoich zainteresowań.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętność formułowania wniosków i spostrzeżeń.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność poprawnego posługiwania się językiem polskim w mowie i piśmie, pozwalającą na samodzielną aktywność, komunikację i efektywną naukę.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozumienia legend, faktów historycznych, tradycji, elementów kultury materialnej i duchowej oraz pojęć i symboli z nimi związanych, takich jak: rodzina, dom, naród, ojczyzna, kraj.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność uczestnictwa w kulturze oraz wyrażania swych spostrzeżeń i przeżyć za pomocą plastycznych, muzycznych i technicznych środków wyrazu, a także przy użyciu nowoczesnych technologii.
Treści nauczania:
Uczeń chroni przyrodę, wskazuje wybrane miejsca ochrony przyrody oraz parki narodowe, pomniki przyrody w najbliższym otoczeniu – miejscowości, regionie.
Język polski
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kształcenie literackie i kulturowe.
Wyrabianie i rozwijanie zdolności rozumienia utworów literackich oraz innych tekstów kultury.
Kształcenie literackie i kulturowe.
Rozwijanie zainteresowania kulturą w środowisku lokalnym i potrzeby uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych.
Tworzenie wypowiedzi.
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się w określonych formach wypowiedzi ustnych i pisemnych.
Treści nauczania:
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Przyjmowanie postaw współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego przez: właściwe zachowania w środowisku przyrodniczym, współodpowiedzialność za stan najbliższej okolicy, działania na rzecz środowiska lokalnego, wrażliwość na piękno natury, a także ładu i estetyki zagospodarowania najbliższej okolicy, świadome działania na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i ochrony przyrody.
Treści nauczania:
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych.
Uczeń opisuje, porządkuje i rozpoznaje organizmy.
Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów
biologicznych.
Uczeń przedstawia opinie i argumenty związane z omawianymi zagadnieniami biologicznymi.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń uzasadnia konieczność ochrony przyrody.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
Geografia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza geograficzna.
Poznanie głównych cech środowiska geograficznego Polski, własnego regionu oraz najbliższego otoczenia – „małej ojczyzny”, a także wybranych krajów i regionów Europy oraz świata.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Stawianie pytań, formułowanie hipotez oraz proponowanie rozwiązań problemów
dotyczących środowiska geograficznego.
Kształtowanie postaw.
Rozpoznawanie swoich predyspozycji i talentów oraz rozwijanie pasji i zainteresowań geograficznych.
Kształtowanie postaw.
Rozwijanie postawy współodpowiedzialności za stan środowiska geograficznego, kształtowanie ładu przestrzennego oraz przyszłego rozwoju społeczno-kulturowego i gospodarczego „małej ojczyzny”, własnego regionu i Polski.
Treści nauczania: