Jak powstały wzgórza i doliny
Oferta Ośrodków, Autor: Włodzimierz Ranoszek , Usługi Turystyczne Włodzimierz RanoszekPoziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w terenie
Wycieczka w terenie połączona z nauką rozpoznawania naturalnych form powierzchni terenu (wydmy, terasy rzeczne, starorzecza itd.). Uczestnicy zaznajamiają się z niszczącą i budującą działalnością lądolodu, wód płynących, wiatru oraz powiązaniem form powierzchni terenu z glebami (profile glebowe). Preferowany teren: ścieżka przyrodnicza wokół Sułowa lub niebieski szlak pieszy Krośnice - Wiatraczne Wzgórze - Krośnice (największa różnorodność form terenu), możliwe także inne miejsca. Uczestnicy otrzymują kartę pracy i mapę. Wskazanie do grantu: Oferta wykorzystuje lokalny potencjał przyrodniczy. Oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie gospodarka wodna - jakość wody. Ze względu na trudności terenowe oferta niedostępna dla osób niepełnosprawnych.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
2-4 godz. | od 15 do 45 osób | 20 zł/osoba | stałe |
Zajęcia mogą być połączone z całodzienną wycieczką po Dolinie Baryczy oraz ogniskiem.
Pełna oferta zajęć.
|
Szkolna 6/1
56-300 Milicz Sułów
56-300 Milicz Sułów
KONTAKT
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza.
Poznanie cech i zmian krajobrazu w najbliższej okolicy szkoły.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Prowadzenie obserwacji i pomiarów w terenie w tym korzystanie z różnych pomocy: planu, mapy, lupy, kompasu, taśmy mierniczej, lornetki itp.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Uważne obserwowanie zjawisk przyrodniczych, dokładne i skrupulatne
przeprowadzenie doświadczeń, posługiwanie się instrukcją przy wykonywaniu pomiarów i doświadczeń, sporządzanie notatek i opracowywanie wyników.
Treści nauczania:
Geografia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza geograficzna.
Opanowanie podstawowego słownictwa geograficznego w celu opisywania oraz wyjaśniania występujących w środowisku geograficznym zjawisk i zachodzących w nim procesów.
Wiedza geograficzna.
Poznanie wybranych krajobrazów Polski i świata, ich głównych cech i składników.
Wiedza geograficzna.
Poznanie głównych cech środowiska geograficznego Polski, własnego regionu oraz najbliższego otoczenia – „małej ojczyzny”, a także wybranych krajów i regionów Europy oraz świata.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Prowadzenie obserwacji i pomiarów w terenie, analizowanie pozyskanych danych i formułowanie wniosków na ich podstawie.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Korzystanie z planów, map, fotografii, rysunków, wykresów, diagramów, danych statystycznych, tekstów źródłowych oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu zdobywania, przetwarzania i prezentowania informacji geograficznych.
Kształtowanie postaw.
Łączenie racjonalności naukowej z refleksją nad pięknem i harmonią świata przyrody
oraz dziedzictwem kulturowym ludzkości.
Treści nauczania:
Uczeń przedstawia główne cechy krajobrazów Polski oraz wykazuje ich zróżnicowanie.
Uczeń przedstawia wpływ ruchów górotwórczych i zlodowaceń w Europie na ukształtowanie powierzchni Polski.
Uczeń charakteryzuje środowisko przyrodnicze regionu oraz określa jego główne cechy na podstawie map tematycznych.
Uczeń rozpoznaje skały występujące we własnym regionie.
Uczeń wykazuje zależności między elementami środowiska geograficznego na podstawie obserwacji terenowych przeprowadzonych w wybranym miejscu własnego regionu.
Uczeń rozpoznaje w terenie główne obiekty charakterystyczne i decydujące o atrakcyjności „małej ojczyzny”.
Geografia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Rozumienie relacji człowiek-przyroda-społeczeństwo w skali globalnej i regionalnej
Zakres rozszerzony
Treści nauczania: