Zwiedzanie żmigrodzkiego zamku z Napoleonem
Oferta Ośrodków, Autor: Włodzimierz Ranoszek , Usługi Turystyczne Włodzimierz RanoszekPoziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w terenie
Fabularne zwiedzanie zespołu pałacowo – parkowego w Żmigrodzie dla rodzin i grup zorganizowanych, po którym oprowadzi przewodnik w stroju kasztelana oraz duch Napoleona, który od dwustu lat smętnie błąka się po zamku. Zajęcia nawiązują do historycznego wydarzenia z 1813 r., kiedy w Żmigrodzie zawarto koalicję antynapoleońską. Może pojawi się również duch księżnej Hatzfeldt. Posłuchamy historii i legend Doliny Baryczy przy dźwiękach liry korbowej, poszukamy żmigrodzkiego smoka, rozwiążemy zagadki z przeszłości, a może nawet razem z Napoleonem spróbujemy odwrócić bieg historii. Poznamy również ciekawe drzewa rosnące w parku. Program był najlepiej ocenioną przez uczestników usługa edukacyjną podczas Dni Karpia 2020. Wskazanie do grantu: Oferta wykorzystuje lokalny potencjał kulturalny, historyczny i przyrodniczy. Oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie świadome zakupy – krótki łańcuch dostaw.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
2 godz. | od 8 do 45 osób | 35 zł/osoba | stałe |
Zwiedzanie może być połączone z usługą przewodnicką po Stawach Milickich i Dolinie Baryczy lub prezentacją multimedialną dotyczącą historii zamku i wojen napoleońskich.
Oferta na stronie Dolina Baryczy Poleca
|
Szkolna 6/1
56-300 Milicz Sułów
56-300 Milicz Sułów
KONTAKT
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Analiza i interpretacja historyczna.
Objaśnianie związków przyczynowo-skutkowych, analizowanie zjawisk i procesów historycznych.
Tworzenie narracji historycznej.
Konstruowanie ciągów narracyjnych przy wykorzystaniu zdobytych informacji źródłowych.
Treści nauczania:
Uczeń charakteryzuje zmiany polityczne w Europie w okresie napoleońskim i przemiany społeczno-gospodarcze.
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Analiza i interpretacja historyczna
Uczeń analizuje wydarzenia, zjawiska i procesy historyczne w kontekście epoki i dostrzega zależności pomiędzy różnymi dziedzinami życia społecznego; rozpoznaje rodzaje źródeł; ocenia przydatność źródła do wyjaśnienia problemu historycznego; dostrzega wielość perspektyw badawczych oraz wielorakie interpretacje historii i ich przyczyny.
Uczeń analizuje wydarzenia, zjawiska i procesy historyczne w kontekście epoki i dostrzega zależności pomiędzy różnymi dziedzinami życia społecznego; rozpoznaje rodzaje źródeł; ocenia przydatność źródła do wyjaśnienia problemu historycznego; dostrzega wielość perspektyw badawczych oraz wielorakie interpretacje historii i ich przyczyny.
Tworzenie narracji historycznej
Uczeń tworzy narrację historyczną w ujęciu przekrojowym tub problemowym; dostrzega problem i buduje argumentację, uwzględniając różne aspekty procesu historycznego; dokonuje selekcji i hierarchizacji oraz integruje pozyskane informacje z różnych źródeł wiedzy.
Uczeń tworzy narrację historyczną w ujęciu przekrojowym tub problemowym; dostrzega problem i buduje argumentację, uwzględniając różne aspekty procesu historycznego; dokonuje selekcji i hierarchizacji oraz integruje pozyskane informacje z różnych źródeł wiedzy.
Zakres rozszerzony
Treści nauczania: