Pyra z gzikiem - warsztaty kulinarne
Oferta Ośrodków, Autor: Justyna Szatkowska , Rodzinny Park Przygód Górecznik w AntoniniePoziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie
Zostań prawdziwą poznańską “Pyrą” i przygotuj własnego gzika! Warsztaty kulinarne poprzedza lekcja edukacyjna, podczas której dzieci z przewodnikiem podążą ścieżką edukacyjną “Dawna Wieś”, aby poznać zwyczaje i maszyny rolnicze, jakich używali nasi przodkowie. Same warsztaty to proces przygotowania tradycyjnej "Pyry z gzikiem" - wielkopolskiej potrawy, którą przyrządza się z parowanych ziemniaków oraz białego sera, śmietany i przypraw.
I. Oferta wykorzystuje następujące potencjały lokalne:
- kulturalny (tradycje i obrzędy);
- historyczny (fakty i przekazy historyczne, dawne zwyczaje w kuchni);
II. Oferta dotyka problematyki przeciwdziałania skutkom klimatu w dziedzinach:
- świadome zakupy (zwracamy uwagę na kupowanie produktów od lokalnych dostawców - ziemniaki, ser wiejski).
- Krótki Łańcuch Dostaw (dostawa bezpośrednio od lokalnego dostawcy znaczna redukcja emisji CO2).
III. Oferta jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi oraz ruchowymi.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
90 min. | od 25 do 50 osób | 50 zł/osoba | sezonowe: wrzesień-grudzień, |
Możliwość zamówienia dodatkowego posiłku:
- frytki 12 zł
- nuggetsy z frytkami i ketchupem 25 zł
- frytki 12 zł
- nuggetsy z frytkami i ketchupem 25 zł
Lp. | Data odbycia zajęć | Nazwa szkoły | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Przedmiot nauczania | |
1 | 4 październik 2023r. | Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Miliczu | Katarzyna Vogt | edukacja wczesnoszkolna | I-III | Więcej |
Wrocławska 7
63-421 Przygodzice Antonin, dane sprzedawcy: Górecznik Taurus Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K.
63-421 Przygodzice Antonin, dane sprzedawcy: Górecznik Taurus Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K.
KONTAKT
- Przedszkole
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
Wychowanie przedszkolne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.
Treści nauczania:
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętność formułowania wniosków i spostrzeżeń.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozumienia legend, faktów historycznych, tradycji, elementów kultury materialnej i duchowej oraz pojęć i symboli z nimi związanych, takich jak: rodzina, dom, naród, ojczyzna, kraj.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego.
Treści nauczania:
Uczeń chroni przyrodę, wskazuje wybrane miejsca ochrony przyrody oraz parki narodowe, pomniki przyrody w najbliższym otoczeniu – miejscowości, regionie.